דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מה משותף בין עובדי היהלומים של פעם לבין עובדי המחשב 

מאת    [ 25/05/2009 ]

מילים במאמר: 412   [ נצפה 2115 פעמים ]

מה משותף בין עובדי היהלומים של פעם לבין עובדי המחשב ?

הגוף האנושי הוא אחד מפלאי הבריאה. בנוי ממערכות אנטומיות שונות העובדות בהתאמה ביניהן, תנועת הגוף מתאפשרת ע"י מערכת השריר-שלד המחוברת ומונעת ע"י העצבים, הגידים והרצועות. מערכת זו מותאמת באופן כמעט מושלם לסביבה הטבעית, אולם אספקטים רבים של סביבת החיים המודרנית מעוצבים כך שהם מובילים לליקוים מערכתיים. אלה בתורם, כאמור, מובילים לירידה משמעותית באיכות החיים: כאבים, יכולת מוגבלת לביצוע מטלות, ימי מחלה מיותרים, ירידה בתפוקה ונזק כספי עצום למעסיקים.

שולחן העבודה, הכסא, ופינת המחשב הינם "נקודות התורפה" המרכזית בסביבת המשרד. במאמר זה נתמקד, אם כן, בפתרונות שהארגונומיה מציעה לבעיה הזו.

נתחיל מהתאמת הכסא וכיוונו לפי גודלו הפיזי של העובד:הכסא האידיאלי מאפשר כוונון משענות הגב, את המושב ומשענות הידיים. הכסא קרוב לשולחן, גובהו כ 75-70 ס"מ. הכיוון ייעשה כך שכפות הרגליים מונחות על הרצפה בזוית של 90-100 מעלות. במקרה הצורך רצוי להיעזר בהדום, למניעת לחץ על הירך האחורית הגורם לבעיות בזרימת הדם. הישבן צריך להגיע עד עומק המושב באופן שהאזור הקעור בגב התחתון צמוד לבליטה שבמשענת. הזוית בין המשענת לכסא: 110-105 מעלות. הקו העליון של המסך בגובה העיניים במרחק של כ-50-60 ס"מ. במקרה הצורך אפשר להניח אותו על כמה ספרים לצורך הגבהה.  המקלדת והעכבר יהיו קרובים לגוף כשאמות הידיים שעונות על ידיות הכסא,במקביל אליהם. התאורה חשובה גם כן וצריכה להגיע מעל הצג, ולא במצב שתשתקף עליו.יש להתחשב במיקום החלונות ביחס לעמדת העבודה למנוע סנוור.

כמה דגשים מיוחדים: מסך המחשב חייב להיות מול ובשום אופן לא בצד השולחן. במידה ואין ברירה הפניה אליו תתבצע תוך כדי הפניית הכסא ולא הצוואר. לעיתים תכופות הכסא גבוה ויוצר לחץ על הירך האחורית.לאורך זמן ייתכנו בעיות בזרימת הדם לרגליים, התפתחות ורידים בולטים ודליות. ההדום הוא פתרון יעיל נגיש וזול.

את הבעיה השכיחה ביותר אני מכיר מקרוב עקב עברי בענף היהלומים.

תעשייה זו פרחה בארץ משנות ה-50 עד שנות ה-90 המאוחרות  והוגדרה כ"ענף הייצור מספר אחד" בישראל. העבודה נעשתה בעיקר בישיבה. כאבי הגב היו דבר שבשגרה, אך הבעיה העיקרית הייתה כאבים קשים באמות ופרקי הידיים וחוסר תחושה עצבית באצבעות שנבעה מתנוחה עבודה שבה הידיים נלחצו תמידית על עמדת העבודה.

"תנוחה זו מוכרת לכל עובדי הייטק ואנשי המשרדים. בהיעדר ייעוץ ארגונומי נבון, יהיו אלה לממשיכי הדרך של עובדי היהלומים. הקפידו אם כך לא להישען, תוך כדי הקלדה ושימוש בעכבר, על שולחן העבודה. רצוי מאוד להשעין את האמות על ידיות הכסא. במידה ואין- הניחו אותן באוויר במקביל למקלדת.

לבסוף, פנקו את עצמכם: פעם בשעה, קומו, הניעו את האברים והגבירו את זרימת הדם.

 

להתראות בכתבה הבאה!

 

 

טיפול בכאבים -  טיפול בישיבה לא נכונה מול מחשב או טלוויזיה, שינה בתנוחה אנטומית לקויה, התרוצצויות בנעלים לא נוחות (למשל, נעלי עקב). כל אלו גורמים עיקריים http://www.yoly1.com



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב