דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


תולדות המתכת 

מאת    [ 24/05/2009 ]

מילים במאמר: 336   [ נצפה 2823 פעמים ]

תולדות המתכת
עוד בשנת 4,000 לפני הספירה השתמש האדם במתכת. השימוש במתכת היה ליצירת תכשיטים, כלים ומאוחר יותר גם כלי נשק. בתחילה השימוש במתכת היה רק במתכת שנמצאה מעל לפני הקרקע, ומאוחר יותר פיתח האדם מיומנויות איך לצרוף את הנחושת מעפרותיה ולהתיכה על מנת ליצור ממנה דוגמאות על ידי תבניות. באותה תקופה בערך החלו גם להשתמש בכסף טבעי. כחמש מאות שנים מאוחר יותר, 3,500 לפני הספירה, החלו גם לצרוף נחושת ובדיל ביחד וכך ייצרו את הארד.

כיום, כ-5,500 שנה לאחר מכן, האדם פיתח טכנולוגיות מתקדמות ביותר בעבודה עם המתכת על סוגיה השונים. תכשיטים בצירופים של כסף וזהב, צירופים של יהלומים ואבני חן, שרשראות עשויות זהב טהור עם תליון מובנה או תליון נפרד, הפכו להיות דבר נפוץ בעולם. הצורפים השונים החלו להתחרות ביניהם מי ייצר את העדי העדין ביותר ומי ימשוך יותר את עין הלקוח, או יותר נכון - את עין האישה, שלה מיועד התכשיט. שרשרת זהב שמשולב בה יהלום בגדלים שונים, צמיד עשוי כסף טהור משולב עם ירקן, טבעת העשויה מכסף וזהב ובמרכזה משובץ יהלום - אין אישה שלא תעמוד במתנה כל כך יפה. כיום ניתן למצוא טבעות נישואין שהוזמנו במיוחד על ידי בני הזוג, עם תבנית מיוחדת וחריטה שבני הזוג בחרו בעצמם. אין זה נדיר לראות אשה עם סיכה משובצת יהלומים המגיעה לאירוע חברתי זה או אחר. ולא רק נשים - גם גברים עונדים כיום תכשיטים. גבר העונד שרשרת אינו מראה כה נדיר בימינו. שעונים כיום מותאמים הן לגברים והן לנשים, ומשלבים בתוכם כסף או זהב, ואפילו אבני חן זעירות. כיום גבר יכול להגיע לחנות ולבחור עבור רעייתו תכשיט ליום הנישואין, או סתם כי הוא אוהב אותה ורוצה להעניק לה מתנה. ואם אינו יכול להגיע לחנות - יכול הוא להדליק את המחשב ולחפש באינטרנט חנויות מקוונות המציעות תכשיטים שונים.

בני זוג העומדים לקראת החתונה ומעוניינים לבחור טבעת נישואין, אך אינם יכולים להגיע לחנות - יכולים פשוט לחפש דוגמה באינטרנט, להחליט על טבעת נישואין ששניהם מרוצים ממנה (ובעיקר האשה), ולהזמינה מבלי לצאת כלל מהבית. אמנם אז הם מפסידים את חווית הקניה המשותפת, את הטיול של בני הזוג לקראת חייהם המשותפים, אך זאת כבר בעיה אחרת.



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב