דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מהם בעצם תכשיטים? 

מאת    [ 24/05/2009 ]

מילים במאמר: 344   [ נצפה 2534 פעמים ]

מהם בעצם תכשיטים?

עוד בימי קדם ייצר האדם למטרות שונות. את התכשיטים יצרו מעצמות, מעץ ומצדפות, כאשר כל תכשיט גולף בעדינות רבה באמצעות אבנים, מקלות ובעצם כל אמצעי הנמצא בטבע. מתכת עדיין לא היתה, והאדם השתמש בחומרים שסביבו כדי לייצר לעצמו חפצי נוי ותכשיטים. בציורים שנמצאו על קירות של מערות נראה אדם עם שרשראות שונות וחגורה למותניו, פעמים רבות מקושטת בצדפים ובעצמות. עם התקדמות הטבע האנושי וגילוי המתכת, החל האדם לעצב לעצמו תכשיטים ברמה גבוהה יותר. האדם ייצר שרשראות מסוגי מתכת שונים כגון כסף, זהב ונחושת, והיו שאף קישטו את החרב עם שרשרת עשויה כסף, הצמידו אבני חן לנדן ורקעו קישוטים שונים בניצב החרב.

בעת העתיקה האדם שיכלל את יכולותיו בייצור תכשיטים. בתקופה ההלניסטית התמחו היוונים בייצור קישוטים וחפצי נוי שונים בדמות בני אדם וחיות. חפצי נוי אלה היו עשויים ממתכת יקרה ומאבני חן כמו אמרלד, פנינים וספיר, בשילוב חומרים כמו עץ ואבן.

בחלוף הזמן וככל שהטכנולוגיה התקדמה, השתפרו יכולותיו של האדם לייצר תכשיטים ברמה גבוהה ועדינה יותר. בימי הביניים עיקר ייצור התכשיטים היה בוונציה, בפאריס ובקלן. השתמשו בעיקר באמייל, צבע מבריק המוסיף יופי לתכשיט. את האמאיל היו מורחים על החומר ממנו ייצרו את התכשיטים וחפצי הנוי. גם בתכשיטים אלו שילבו אבני ספיר, פנינים, אמרלד ויהלומים שונים.

בתקופה הניאו-קלאסית חזרו התכשיטנים לייצור פשוט יותר של תכשיטים, בהשפעת התקופה היוונית והרומית, וחיפשו פחות את הזוהר בתכשיט ויותר את העיצוב העדין והנעים לעין. תקופה זו נמשכה זמן קצר יחסית, עד לגילוי מכרות היהלומים בשנת 1860 בדרום אפריקה, שהחזיר לעם את ההשתוקקות למותרות ועודד עוד יותר את ייצור התכשיטים, שככל שהיו זוהרים יותר כך נחשבו יפים יותר. שוב חזרו לשלב בתכשיטים ובחפצי נוי את אבני החן, את היהלומים ואת המתכת היקרה יותר - כסף וזהב. חפצי הכסף היו כה יקרים, עד שהעסיקו משרתות במיוחד להברקת כלי הכסף. רק העשירים ביותר יכלו להרשות לעצמם כלי כסף, שכן הכסף היה מתכת יקרה ביותר.

עם התפתחות הטכנולוגיה החל האדם לייצר תכשיטים עדינים ביותר, תכשיטים עשויים זהב וכסף, בשילוב חומרים טבעיים כמו שנהב. השרשראות הכבדות והמגושמות פינו את מקומן לשרשראות עדינות ולאבני חן קטנים משולבים בתוכן, לצמידים המשלבים בתוכם כסף, זהב ונחושת, לשעונים עשויים כסף טהור או זהב טהור ועוד.



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב