דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


נחישות ונמרצות- גורמי הצלחה 

מאת    [ 24/05/2009 ]

מילים במאמר: 973   [ נצפה 9658 פעמים ]

נחישות ונמרצות- גורמי הצלחה

מלימוד ההיסטוריה הרחוקה והקרובה אנו יכולים ללמוד כיצד לנצח,

מותר, חשוב וראוי להבין הצלחתם של אנשים ומדינות אל מול אחרים. כמות האנשים, מספרם הרב של הלוחמים בקרב, אינו מביא אותם בהכרח לניצחון. אנו יודעים כי חכמה, חוזק, רצון עז, מוטיבציה, אומץ לב, גורם מאתגר, נחישות ונמרצות מהווים גורמים דומיננטיים בהתגברות על כל אויב או כל משימה שנראית בלתי ניתנת לניצחון או לעקיפה.

כאשר קיימת באדם תכונת הנחישות , אני רוצה "חייב","מוכרח", להצליח הרי ההצלחה בוא תבוא.

כאשר הנחישות והנחרצות משולבות וקשורות לאמונה , אמונה בקב"ה, אמונה בבורא עולם, אמונה במצוות, אמונה בדרך, אך גם וגם אמונה בו עצמו, ביכולות שלו, אמונה שאני מסוגל להתגבר על הבעיות והתקלות, שבכוחי שלי לחלוף על כל מכשול. הרי יימצאו כל הנתיבים המתוחכמים, כל הדרכים היעילות והטובות כדי להגיע אל היעד המצופה.

אם לאמונה זו תתווסף ההתלהבות, הלהט- הרי כל נימי נפשו של האדם מרוכזים ומתועלים לכיוון הרצוי, או אז תאי המוח ימצאו רעיונות חדשניים כדי לעקוף כל מכשול ולתקוף באומץ לב כל משימה, כך ורק כך ניצחו מעטי מעט החשמונאים את צבאות יוון.זו הייתה החשיבה הנכונה של מתתיהו ובניו בניצחונם על היוונים.

אנטיוכוס ביקש בעיקר להרחיק היהודים מיהדותם, המן הרשע ביקש בזמנו להשמיד את היהודים. השמדה פיזית. אנטיוכוס ביקש לפגוע ברוח ולא בגוף, לבטל את היהדות,את האמונה באלוקים, את קיום המצוות, לעקור מתוכם של היהודים את אמונתם.

כאשר האמונה נמוגה, נעלמת, הרי אין לימוד תורה והיהודים מוטמעים בין הגויים.

אכן, רבים מן היהודים התייוונו, היו בהם נישואי תערובת, אך מעט מאחינו היהודים נותרו עם אמונה וקיום תורה ומצוותיה, החשמונאים- מתתיהו ובניו, המה המעטים מרדו בגזירות אנטיוכוס, אף כי היו הם מועטים , הייתה בהם נחרצות ונמרצות, הייתה בתוכם נחישות לא להיכנע לגזירות האויב , אך בעיקר לצאת למלחמה כנגד צבאות יוון, אף כי היו הם רבים מאוד.

אך לנו, למעטים הייתה אמונה בצדקת הדרך, דבר שהביא למציאת כלים לדרכים נוספות ואיכותיות. כדי למצוא מקומות התורפה של האויב ושם, בנחרצות ונחישות לצאת לפעילות- לקרבות ולנצח .

אנו אומרים בתפילת על הניסים... כי הם היונים רצו... " להשכיחם תורתך ולהעבירם מחוקי רצונך.." אפשר לנצח כמעט תמיד , אם שומרים על זהותנו היהודית והרוחנית. הדלקת נרות חנוכה, פרסום הנס הגדול, הפצת האור הגדול כל אחד וביתו, כל אדם במשפחתו , אך בחלון אל מול הרבים , כדי לחוש בנו בתוכנו בביתנו את חשיבות הניצחון הרוחני, את הנס הגדול והגבורה העילאית שאפשר וניתן לנצח אם קיימת אמונה ביהדותנו ואמונה בעצמנו, בכל אחד מאיתנו.

אור הנר הדולק בחנוכה ממחיש לכל אחד, איש וביתו את החכמה בניצחון המגיע מתוך נחישות ונחרצות... וצריך, וחשוב להפיץ תורה ואמונה כלפי חוץ. מחלון הבית יראה האור ברשות הרבים.

צריכם אנו, הורים ומורים להחדיר קודם כל בנו בעצמנו, אמונה זו, שניתן להתגבר על כל מכשול בדרך החינוכית, אפשר תמיד להצליח להביא את ילדינו לשיא פסגת ההצלחה, למיצוי כל היכולת הטמונה בכל אחד מהילדים. אם ורק אם תהא בנו האמונה בדרכנו ובעצמנו כאשר האדם חש ביטחון עצמי בעצמו, ודימוי עצמי חיובי, הרי אמונתו בעצמו מרקיעה שחקים.

זקיפות קומתו מתוך האמונה, תחדד את מוחו- כדי למצוא הנתיבים הנכונים לפתוח סגור ליבו של כל ילד , כדי להיות הכי טובים.

התבוננו נא, כל אחד מכם בפרצופיהם של האנשים, ההורים מורים ומנהלים. אם תמצאו כי קיים בהם "זיק בעניים" - היו בטוחים שהם יצליחו בכל מעשיהם. העניים היוקדות אינן נחבאות אל הכלים , הן בוהקות ויוקדות, הן נראות כלפי חוץ ומשפיעות על כל הסובב אותן. הם גורמות להקשבה לתנועת קדימה, להתמקדות, ולפיתוח העוז והרצון והמוטיבציה לרוץ, לנוע לעשות להצליח.

הברק בעיניים משפיע מאוד מאוד על המוח ועל היצירתיות הנובעת משכל פורה. המוח מדרבן את כל האדם לעשייה, הפה מפיק מרגליות בהשפעת העיניים והמוח משכיל להשפיע על הסובבים, על הילדים, העיניים הפתוחות והמודדות משפיעות גם על תנועות השפתיים-כדי לחייך, השילוב הנפלא של זיק בעיניים וחיוך המוסיפים אהבה ואומץ לב מהווים מוקד בתנועה קדימה, ברצון לצאת אל מול כל אתגר ולנפץ כל פחד וכשלון ולהפכו להצלחה.

החיוך והנחישות מוסיפים שמחה בכל תאי הגוף, שמחה זו מגבירה את אומץ הלב וחכמת המוח כדי לאתר כל דרך למצוא כל רעיון ולנצח.

כל מנהל בית ספר שהוא מנהיג או מורה שהוא מנהיג בכיתה יודע כי לפניו כל הזמן

המון בעיות ותקלות. שפע של סיבות היכלות למנוע כל רצון לפעול לתקן המעוות.

המנהיגים האמיתיים עם הזיק בעיניים, הנחישות ואומץ הלב מאתרים ביוזמתם היצירתית את הנתיבים בהם ילכו כדי לנצח, הם יימצאו את הדידקטיקה הנכונה כדי לרסק את התקלות ולאפשר מסלול נוח וטוב להמראה-כלפי מעלה.

צריך כל אדם המשפיע על אחרים, המנתב דרך לילדים להראות דוגמא אישית לצעוד בראש מורם אל מול ההתנגדות, בדרך חכמה ויעילה ולדבר כל הזמן לעצמך אני טוב.. אני אמצא את הכלים... אני רוצה.. הניצחון יגיע.

אנו יודעים כי ישנם מוסדות חינוך כושלים , מתחלף מנהל שהוא מנהיג, והכול משתנה אם קיים בו כאמור הזיק בעיניים, והאמונה המלווה בנחרצות - הרי הוא בעצמו ימצא את הצרכים ויהפוך אותם לאתגרים, כאשר מול המנהיג ניצבים אתגרים הרי מוחו הפעיל יימצא הכלים כדי לנוע קדימה ולהצליח.

חישובים מתמטיים ופיסיקליים אינם קשורים לניצחונות ולהצלחות אנושיים, מתיתיהו ובניו היו מעיזים להלחם ביוונים- אם חשיבתם הייתה קונבנציונאלית ומתחדשת רק במתמטיקה פשוטה, הם רבים אנו מעטים... סיכוי האמונה והלהט אינם קשורים למתמטיקה.

בואם של החלוצים לארץ- בה ראו הרבה חול וחול מדבר ושממה יכול היה לגרום להם לוותר על ההתנחלות בארץ, אך הייתה בהם אמונה פנימית עמוקה כי הארץ שלנו ואנו נוכל להפריח את השממה. האצ"ל והלח"י לא היו יכולים להלחם ולהבריח את האנגלים מן הארץ, אילו שיקול הדעת שלהם היה מבוסס רק על כמות ולא על אמונה, רצון עז ונחרצות לנסות לסלק הבריטים מארצנו שלנו.

כמחנכים וכהורים אנו יודעים שלאורך זמן, לא די בתכונת הנחרצות והנחישות, חובה עלינו ללמד ללמוד ולהשכיל לרכוש ידע חכמה ודעת לטפח כל אחד במיצוי יכולתו ולהגביר העשייה בקרב המצוינים, כדי שהמה הטובים ביותר בעלי היכולת הגבוהה ביותר יהיו ספוגים בידע, בתבונה ובהשכלה אך המשולבת באמונה בבורא עולם, בתנ"ך בארצנו שלנו, ואמונה בעצמנו , בנו, בכל אחד מאיתנו. להאמין שאפשר ואפשר לנצח בכל מצב וכל יריב אם לא נשב בשלווה, אלא אם ניזום אתגרים כדי להצליח ולנצח.

 

- תואר ראשון ושני במדעי הטבע-ביולוגיה

- תואר שלישי בחינוך במנהיגות

משרות במשרד החינוך:
- 3 שנים מפקח על מדעי הטבע
- 12 שנים מפקח כולל
- 10 שנים מפקח מחוזי

בכל תחום פיתח מנהלים כמנהיגים, אשר הגיעו להישגים הטובים בארץ באזורם

ב6 שנים האחרונות מרכז את הקורס המכשיר מנהלים בבר אילן, וכמובן מלמד חינוך ומנהיגות באוניברסיטה ובעוד 3 מכללות.



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב