דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


סדר יום של מדריך רכיבה על אופניים מאת שפי שמחון 

מאת    [ 24/05/2009 ]

מילים במאמר: 636   [ נצפה 2723 פעמים ]

עצבים, עונג, חלומות ובקשות מוזרות

כמאמן כושר אישי ומדריך ספינינג מצאתי את עצמי במקצוע שבחר אותי - מלמד רכיבה על אופניים באופן מקצועי.

אני על רולרבליידס והתלמיד על האופניים. אני מלמד ילדים, גברים ובעיקר נשים. אנשים עם מחסום רכיבה. מגילאי חמש עד שבעים וחמש. אנשים שמעולם לא עלו על אופניים רוכבים לבד אחרי כמה שיעורים. לימדתי סבתא שנכדיה הביאו אותה אלי. אמהות ובנות שהחלו לרכוב ביחד. ילדים שלא האמינו שהם מסוגלים. למדתי שרכיבה מחזקת בילדים את הביטחון העצמי שלהם.

בוקר: אני קם כל יום די מוקדם בשעה 6 והדבר הראשון שאני עושה הוא יוצא החוצה לטיול אופניים כדי ליהנות מהשעה הכי יפה ביום ומהזמן המיוחד שנקרא בוקר. בשבילי החוויה הזו היא סוג של מדיטציה -זמן טוב למחשבות כשהראש נקי וצלול. לאחר כשעה של רכיבה אני חוזר הביתה מתרחץ ומתכונן לצאת לעבודה. ובהתאם לאותו היום ולשיעורים שנקבעו אני יוצא לאחד הפארקים שבהם אני מלמד רכיבה על אופניים ומתחיל לעבוד. אני חוזר הביתה להפסקת צהריים, אוכל ארוחת צהריים מתאמן בחדר כושר ונח. ושוב אחר הצהריים אני חוזר לפארק וממשיך ללמד אנשים לרכוב על אופניים, מגיעים אליי אנשים בכל הגילאים החל מגיל 6 ועד 72 שזה הגיל של התלמידה הכי מבוגרת שהייתה לי. אני מלמד עד שעה שמונה בדרך כלל ואז חוזר הביתה פוגש את חברה שלי, עובר על מיילים ועונה לאנשים על שאלות לגבי לימוד רכיבה על אופניים דרך האתר שלי ודרך הבלוג שלי. צופה קצת בטלויזיה לפעמים והולך לישון בסביבות חצות.

עצבים - די קשה לעצבן אותי אני בן אדם מאוד רגוע ושליו אבל כמו לכל אחד גם לי ישנם דברים שיכולתי ליהנות בלעדיהם: דעות קדומות - כמו חוסר סבלנות לעולים או לאנשים עם מוגבלויות מסוימות, ונהגים חסרי אחריות שלא מתחשבים ברוכבי אופניים או ברוכבי אופנועים. במיוחד העובדה שהרבה פעמים קורה שהנהג עם המשאית או כל רכב אחר גדול וחזק מנצל את כוחו ונוהג בחוסר אחריות ומסכן נהגים אחרים לכל סוגיהם - מכוניות אופנועים ואופניים. עונג - אז כמו שכבר סיפרתי אני מאוד אוהב לרכוב על אופניים במיוחד בשעות הבוקר המוקדמות כשאני מאזין למוסיקה, זה אחד הדברים האהובים עליי, בנוסף אני נורא אוהב להתאמן בחדר הכושר זה נותן לי מוטיבציה לשמור על חיוניות ובריאות ועוזר לי לשמור על תזונה נכונה. וכמובן העונג הכי גדול שלי הוא שמגיעים תלמידים שממש קשה להם ללמוד לרכוב על אופניים ואני מלמד אותם למרות שהם לא האמינו שזה אפשרי.

זיכרון - לפניי כשנה הגיע אליי ילד בן 11 ללמוד רכיבה על אופניים. לפני תחילת השיעור אבא שלו לקח אותי הצידה ואמר לי- "אני לא באמת יודע אם זה אפשרי שהילד ילמד כי היינו אצל רופא שאמר שלילד יש בעיה של קואורדינציה". זאת הייתה הפעם הראשונה שנתקלתי בסברה שכזאת לילד שהיה נראה רגיל לגמרי. בכל אופן לאחר כ25 דקות של שיעור האב ראה את בנו רוכב לבד. ושאל אותי "איך עשית את זה". ובכן אמרתי לו פשוט התייחסתי אליו בלי דעה קדומה לגבי הקואורדינציה שלו. פשוט לימדתי אותו את מה שהוא לא יודע, השתדלתי לעודד אותי ולהעלות לו את הדימוי העצמי ולגרום לו להאמין שהוא באמת מסוגל ולאחר שהשגתי את המטרה הזאת, ללמד אותו לרכוב כבר היה הרבה יותר קל.

כסף - אין ספק שכיף כשיש כסף. ולרובנו יש השפעה ישירה מכך בחיים. אפשר לקנות דברים, לבזבז, להשקיע, לתרום או כל דבר שעולו ברוחנו. אבל אני לא שוכח שכסף יכול להיות גם אויב ושעדיף להתייחס אליו כאל התוצאה בסוף יום שקיבלתי כהערכת תודה על מה שאני עושה, ולא לשכוח שהתודה האמיתית נאמרת במלים שיכולות לרגש הרבה יותר מכסף. חלומות - אני מאחל לעצמי בריאות, הצלחה,אהבה, ולהשתדל להיות אדם טוב שעוזר לאנשים להגשים חלומות.

בקשות מוזרות - כולם יודעים שיום כיפור הפך להיות סוג של חג האופניים, ובעיקר לילדים. אז לפני כשנתיים התקשרה אליי אמא וביקשה ממני שיעור רכיבה על אופניים בערב כיפור כדי שביתה תוכל לרכוב עם כל הילדים, אמרתי לה שלא רק שאין סיכוי בחיים שאני אעבוד בערב מיוחד ויפה שכזה אלא שאני אהיה בבית הכנסת ושזהו יום מיוחד וחשוב מאוד בשבילי.

שפי אופניים

שפי שמחון | לימוד רכיבה על אופניים ורכיבה נכונה על אופניים למבוגרים ולילדים. מדריך רכיבה עם ניסיון של שנים לרכיבה בטוחה על אופניים. כולם מצליחים!  התקשרו אלי 03-9190535


 


 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב