חלב פרה(בקר),עיזים,כבשים (צאן) או בפאלו, מה יותר טוב לנו?
דף הבית  >>  >>  הרשם  |  התחבר
מאמרים

חלב פרה(בקר),עיזים,כבשים (צאן) או בפאלו, מה יותר טוב לנו? 

מאת    [ 24/05/2009 ]
מילים במאמר: 384   [ נצפה 7179 פעמים ]

 
 
בעולם המערבי יש שפע מוצרי חלב על המדפים כשהנפוץ מבין סוגי החלב הוא חלב הפרה ולכן הישראלי הממוצע צורך הרבה חלב מסוג זה, מה גם שמוצרי חלב הפרה הם זמינים וזולים יותר מחלב עיזים וגם טעמם מעודן יותר.
הבה נעמוד על ההבדלים בין סוגי החלב.

שומן:
חלב כבשים שמן יותר פי כמה מחלב פרה (מייצרים ממנו גבינות:רוקפור,גליל ופטה). גם חלב הבאפלו נחשב שמן יותר, פי שניים מחלב פרה (מכינים ממנו את גבינת המוצרלה המפורסמת).
חלב עיזים- הכי קרוב בהרכב שלו לחלב אם, הוא מכיל שפע ויטמינים ומינרלים, הוא שמן יותר מחלב פרה אך חומצות השומן שבו הן בעלות אופי שונה ורובן מנוצלות לייצור אנרגיה, להבדיל מהשומן בחלב הפרה אשר רובו מאוחסן ברקמות השומן בגופנו. לכן מוצר חלב עיזים 5% ישמין פחות ממוצר חלב פרה 1%..

עיכול:
חלב פרה נחשב אלרגן מאחר ומכיל כמות גדולה של לקטוז (סוכר החלב), רוב האנשים לא מעכלים היטב את הלקטוז בשל חסר ברמה מסוימת באנזים לקטאז שתפקידו לפרק את הלקטוז, כתוצאה מכך לאחר אכילת מוצר חלב רוב האנשים חשים: נפיחות,כאבי בטן,גזים,שלשולים וכו'.כמו כן הוא מכיל חלבון הנקרא: קזאין אשר במקרים של אלרגיה, הגוף מתייחס לחלבון הזה כאל גורם זר ומתחיל לתקוף אותו, זה מביא לתגובה בצורת פריחה או נפיחות ובמקרים חמורים זה יכול להביא למצב מסוכן הנקרא:שוק אנפילקטי.כמו כן חלב פרה יוצר ליחה. מהסיבות האלה הוא אינו מתאים לאנשים עם מגרנות, בעיות עיכול, מחלות מעי דלקתיות, אלרגים, בעיות נשימה, אסטמה וכו'
(הלקטוז כמעט ולא נמצא בגבינות: קוטג',לאבנה,גבינות קשות ויוגורטים)
חלב בפאלו מכיל פחות לקטוז מחלב הפרה.
חלב עיזים כמעט ולא מכיל לקטוז וקזאין ולכן עיכולו נחשב מצוין. כמו כן זמן עיכולו כחצי שעה להבדיל מחלב הפרה שעיכולו לוקח כ-3 שעות!
חלב כבשים מכיל פחות לקטוז מחלב פרה אך עדיין יש בו כמות לקטוז המביאה לבעיות עיכול.

סידן:
בחלב פרה רוב הסידן לא נספג מאחר והוא מכיל זרחן בכמות גדולה יותר מהסידן, הזרחן מתחרה עם הסידן על הספיגה במעיים ופוגע בספיגתו.
בנוסף, סידן חייב שומן בכדי להיספג, לכן יש לצרוך מוצרי חלב 3% ולהימנע ממוצרי חלב דלי שומן (0%, 1.5%), לא בכדי חלב אם מכיל 4% שומן.
גם מבחינת סידן-חלב העיזים הכי מומלץ, יחס הסידן עולה על הזרחן ולכן הסידן נספג היטב.

לסיכום:
חלב עיזים הוא החלב המשובח והמומלץ ביותר מבין שאר סוגי החלב.
לחלב פרה מסגלים הרבה תכונות בריאותיות מאחר והוא החלב הנפוץ והנמכר ביותר, אך יש בעיה עם ספיגת הסידן והוא נחשב לאלרגן מאוד ובעייתי מבחינת העיכול.

ורד שומרוני-תזונאית קלינית טבעית
בוגרת מכללת רידמן לרפואה משלימה-לימודי תזונה ונטורופתיה. מטפלת בקליניקה פרטית באזור המרכז.
נייד: 052-6811825.
מייל: veredshomroni@walla.com
מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך:

שליחת המאמר שלח לחבר  הדפסת המאמר הדפסת המאמר  קישור ישיר למאמר קישור ישיר למאמר  דווח מאמר בעייתי דווח על מאמר בעייתי  כתוב לכותב המאמר פניה לכותב המאמר  פרסום המאמר פרסום המאמר 

©2017
כל הזכויות שמורות

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
רשימת כותבים
כותבים מומחים
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים
פרסם אצלנו
לכותבי מאמרים: פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
לבעלי אתרים:



מדיה חברתית:
חלון מאמרים לאתרך
תנאי שימוש במאמרים
ערוצי מאמרים ב-RSS Recent articles RSS


מאמרים בפייסבוק מאמרים בטוויטר מאמרים ביוטיוב