דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


קווים לדמותו של אדם היפראקטיבי 

מאת    [ 23/05/2009 ]

מילים במאמר: 381   [ נצפה 3939 פעמים ]



קווים לדמותו של אדם היפראקטיבי / מאת יואב ברנזון



חוסר גבולות

אנשים היפראקטיביים הם אנשים חסרי גבולות. הם חיים עם מנוע פנימי כל כך חזק, אינטנסיבי ומהיר שהם אינם מסוגלים לשמור על גבולות רגילים ומקובלים. הם אנשים מוחצנים, אגרסיביים, בוטים, לוחמניים, כוחניים, אגוצנטריים וישירים.

המהירות בה הם חיים גורמת להם ליצור חיים "מעורבבים" שבהם הכל קשור בהכל, הכל מתערבב בהכל, ואין שום הפרדה תהליכית בין דברים ובין מצבים ובין אנשים - כי יש רק עשייה ללא תהליך, ללא תכנון, ללא שהות וללא זמן. במרבית המקרים, היפר אקטיבי הוא אדם שמתחיל הרבה דברים ולעולם לא מסיים דברים עד הסוף כפי שצריך.

חוסר סבלנות כרוני




אדם רגיל הוא בעל מנגנון פנימי מעכב הכולל בתוכו מוסר, צדק, שיקולים רציונליים, חששות, פחדים ושיקולי עלות-תועלת. לעומת זאת, אצל אדם היפראקטיבי כמעט לא קיים מנגנון בלימה או עצירה כלשהו.

כך יוצא, שאנשים היפראקטיבייים לוקחים על עצמם סיכונים גדולים, פועלים בלי לחשוב, לא עוצרים באדום, מרוכזים רק ברצונות שלהם ולא רואים אף אחד ממטר, מגיבים בפראות ובמהירות בלי לחשוב, חסרי סבלנות מינימלית ועושים מהלכים "מטורפים", לא הגיוניים ולא שקולים.



חשיבה מהירה מדי


אדם היפראקטיבי הוא אדם שחושב במהירויות שיא. המוח שלו עובד כל כך מהר עד כדי כך שהגוף שלו לא מספיק לעמוד במהירויות של החשיבה שלו. המהירות האדירה בה הוא חי מובילה אותו להתנהגות אימפולסיבית, לזלזול באנשים שחושבים או פועלים לאט ממנו ולתחושה של חוסר זמן כרוני כאילו "אין זמן".

עבור אדם היפראקטיבי החיים הם מירוץ מהיר ביותר שבו לעולם אין מנוחה או עצירה. זו הסיבה מדוע אנשים היפראקטיביים הם אנשים אנרגטיים מאוד, בדרך כלל הם כפייתיים לגבי פעילות ספורטיבית, הם מלאי חברים וידידים, מקושרים לכל דבר, הם נעים מאירוע לאירוע ומדבר לדבר מבלי לעצור, הם מתישים את הסביבה שלהם, לא מפסיקים לדבר ולעולם לא נחים.






מלחמת התשה

החיים במחיצתו של אדם היפראקטיבי דומים לחיים במלחמה של התשה. אדם היפראקטיבי אינו בנאדם מרגיע או נינוח המשרה אווירה נעימה סביבו.

להיפך, אדם היפראקטיבי יוצר סביביו התרחשויות מוגזמות, דרמות, לחצים, בלאגן וחסר סדר כרוני. אדם היפראקטיבי חושש מסדר, משקט, מרוגע וממנוחה. הוא שונא להיות לבד ולהעסיק את עצמו, אלא הוא בוחר כל חייו להיות עסוק מאוד, להיות בחברת אנשים, לרוץ מדבר לדבר ולהשקיע אנרגיות רבות בפעילות פיזית.



וטיפ לסיום: היפראקטיבי הוא אדם שלא נח לעולם, שאין לו מערכת מעצורים פנימית טבעית ולכן גם הוא אדם שתמיד מגיע לקצה מבלי לשמור על שולי ביטחון או מרווח של נשימה.


יואב ברנזון http://www.ybc.co.il הוא מומחה, מנטור ומאסטר בעל שם לאומי ובינלאומי בנושא ההצלחה העסקית והזוגית בחיים. הוא עוסק ביעוץ זוגי ועסקי ב-18 השנים האחרונות .

הוא פיתח את שיטת 4 הצעדים http://www.ybc.co.il/PAGE35.asp - שיטה עולמית ייחודית להצלחה מהירה ועמוקה בעסקים, בזוגיות ובכל יתר תחומי החיים.

הוא כתב 7 ספרים בתחום האהבה העצמית והפיתוח העצמי - חלקם רבי מכר בארץ ובעולם.

הוא פרסם למעלה מ-1,500 מאמרים בתחום הצמיחה האישית, הזוגיות, הפיתוח העסקי וההצלחה.

הוא פיתח טכניקות ייחודיות המאפשרות לתכנת את תת-המודע מחדש. תכנות הוא תהליך מהיר המאפשר לנצל את היכולות התת-הכרתיות והלא מודעות כדי להגיע במהירות להצלחה יוצאת דופן ולרכוש יתרון ניכר על פני אנשים "רגילים" שלא עברו תכנות.



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב