דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מותר להיות אנושיים 

מאת    [ 22/05/2009 ]

מילים במאמר: 582   [ נצפה 2279 פעמים ]

רוב השיטות לאימון עצמי מציעות, ובצדק, את הפורמט של מחוייבות, אחריות, ועבודה לפי הנוסחא: תכנון-ביצוע, תכנון-ביצוע, תכנון-ביצוע. הבסיס הוא נכון ונפלא, אך לי אישית הוא גרם למתח ושינויים חדים במצב האנרגתי. יום אחד הייתי ב"היי" ובשיא האנרגיות ויומיים-שלושה אחרי זה בדאון רציני וחוסר אנרגיה מוחלט. אני חושבת שאנשים רבים נוספים יכולים להזדהות איתי.

חקרתי את הנושא וחשבתי על זה לא מעט. הפתרון שאציג כאן הוא כמובן נקודת מבט אישית שלי, ואפשר גם לא להסכים איתה. מותר להיות אנושיים. נקודה. אנחנו בני אדם, לא רובוטים. יש לנו את כל מה שנדרש - שאיפות, מטרות, מחשבות חיוביות, מחוייבות ואחריות וגם שפע של רצון ומוטיבציה, אבל כל הדברים הללו נועדו לכישלון אם נתעלם מהאנושיות שלנו וננסה לעבוד בצורה רובוטית.

אני מציעה כמה טיפים לשילוב בין קידום עצמי, בנייה עצמית וביצוע יעיל ומוצלח של יעדים ומטרות לבין העובדה שאנחנו בסך הכל בני אנוש ולא מכונות.

קודם כל - יש להבחין בין חולשה פיזית לבין חולשה מנטלית. אתן דוגמא: אתם חייבים לקרוא מאמר בן 40 עמודים באנגלית לקראת עבודה שאתם צריכים להגיש באוניברסיטה בעוד שבוע. סביר להניח שאתם לא ממש ששים לקרוא אותו ומרגישים חולשה, עייפות וישנוניות רק מלחשוב על המאמר. זוהי חולשה מנטלית, עליה יש להתגבר כדי להגיע ליעד - להגיש את העבודה בזמן. לעומת זאת, נניח אכלתם הרגע ארוחת צהריים כבדה. מאחוריכם חצי יום עמוס, שהתחיל השכם בבוקר, ואתם חשים חולשה, עייפות וישנוניות, בדיוק כמו במקרה הראשון. אך זוהי חולשה פיזית ובמקרה הזה מומלץ להקשיב לגוף ולאפשר לו לנוח.

באתר שלי (www.anatcoach.com) מוצעת תוכנית לאימון אישי הכוללת פרק המלמד כיצד לנהל נכון את הזמן. אחד הטיפים החשובים שאני מציעה שם הוא שילוב בין פעילות פיזית לבין פעילות שאינה פיזית. תכננו את יומכם כך שלאחר פעילות פיזית תנו לגוף לנוח והפעילו את המוח או את הרוח, וההפך. העיקרון הזה חשוב ביותר, אך עלול לא להפיק את התוצאות הטובות ביותר בהיעדר עקרון חשוב נוסף - התחשבות בתחושות הגוף שלנו ובאיזון האנרגטי. לכן אני מציעה את התרגיל הבא.

נניח ואתם מתאמנים לפי שיטת שלושת השלבים שאני מציעה באתר. אתם מיפיתם את תחומי החיים, הצבתם מטרות ויעדים וכרגע עליכם לתכנן לוח זמנים יעיל אך נוח (אם הלו"ז לא יהיה נוח הוא גם לא יהיה יעיל). המתינו מספר ימים.

בימים האלה התבוננו בעצמכם מהצד ורשמו את מאזן האנרגיות בגוף בכל שעה ושעה במשך היום. שאלו את עצמכם את השאלות הבאות: מתי נוח לי לקום בבוקר? האם אני מסוגל לקום יותר מוקדם? האם אני מרגיש אנרגטי בבוקר? איך אני מרגישה אחרי הארוחות? האם יותר כבד או יותר רענן? האם אני נוטה לחולשה בשעות הצהריים? מה אני מעדיף לעשות בערב? האם אני יותר אנרגטי בערב יחסית לבוקר? באיזו שעה אני הולך לישון? האם אני רוצה לישון יותר מוקדם? האם אני יכול להישאר ער יותר מאוחר ובעצם הולך לישון בגלל שצריך לקום מוקדם? וכד'...

לאחר תצפית בת מספר ימים יהיה לכם מיפוי מדוייק של השעות הביולוגיות שלכם, אליהם יש להתאים את הלו"ז החדש. למשל, אם אתם חשים חולשה בשעות הצהריים נסו להימנע בשעות האלו מפגישות חשובות או מפעילות אקטיבית. מותר ורצוי אף לתפוס תנומה של מספר דקות, ואם זה לא מתאפשר - עשו הפסקה, קראו ספר או צאו לטיול קצר בפארק הסמוך. אם גם זה לא מתאפשר ואתם חייבים להישאר במקום העבודה תכננו את היום כך שבשעות של "נפילת מתח" תעשו פעילות שאינה דורשת מאמץ - תיוק, סידור היומן, קריאת חומר או דואר וכד'.

לעולם אין להתאים את השעון הביולוגי ללוח הזמנים. גם אם מדובר בנסיעות רבות הכרוכות בטיסות לילה או שינוי שעות תכוף יש לפעול לפי לוח הזמנים של הגוף ולהתחשב בו. רק בדרך הזאת נוכל למקסם את הביצועים והתוצאות בכל תחום ותחום ולהימנע ממשברים ומשחיקה, הנובעים מליקוי המאזן האנרגטי בגוף.

ענת שניידר, מאמנת אישית
http://www.anatcoach.com



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב