דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


פוטושופ - מסכות ועידכונים ל- CS4 בחלון המסיכות - גרייס דיזיין 

מאת    [ 22/05/2009 ]

מילים במאמר: 1392   [ נצפה 3690 פעמים ]

מסכות Mask

הקדמה

מסיכה כשמה היא - ממסכת, מסתירה, "מוחקת" אך לא באמת. כמו בפורים, מסיכה מקרטון מכסה את הפנים ומגלה רק את העיניים רק שאנחנו לא נעשה מסכות מקרטון אלא נשתמש בצבעים - שחור ולבן.
היתרון במסיכה הוא שבמקום למחוק את האיזור הלא רצוי ללא יכולת לחזור לאחור, אנחנו "נמסך" אותו ובכך כאילו נמחק אותו, אך הוא עדיין יהיה שם מסתתר ומוכן לשימוש בעתיד. לדוגמה אם יש לנו שיכבה שבה רואים תמונה של חדר עם דלת סגורה ומתחתיה יש לנו שיכבה נוספת של תמונה של המטבח. כרגע לא רואים בכלל את המטבח אך, אם נמסך את אזור הדלת, נוכל לראות את המטבח שמציץ מבעד לדלת. בעתיד נוכל לחזור ולשנות את המסיכה ולראות את הדלת שוב סגורה. לעומת זאת, אם היינו מוחקים את הדלת מהשיכבה העליונה בכדי ליצור חור, כדי לראות את המטבח שבשיכבה שמתחתיה, לא היינו יכולים לחזור בעתיד ולראות שוב את הדלת כי הרי מחקנו אותה. ולכן עבודה עם מסיכות תהיה דרך מקצועית, נוחה ונכונה יותר לעבודה.

אופן ההכנה

  • מחליטים על שיכבה כלשהי שרוצים למסך (כלומר להסתיר חלקים מסויימים בשיכבה) ולוחצים עליה כך שתהיה פעילה.
    לאחר שוודאנו שהשכבה אותה אנו רוצים למסך בחורה, לוחצים על האייקון של הוספת מסיכה Add Layer Mask בתחתית חלון השכבות. נראה כמו מלבן אפור עם עיגול לבן במרכזו.
  • שימו לב, לתמונה הממוזערת של השיכבה, נוספה עוד תמונה ממוזערת - נכון, של המסיכה. מימין לתמונה הממוזערת של השכבה.
  • כברירת מחדל, המסיכה נוצרת בצבע לבן - כלומר לא תהיה למסיכה כל השפעה, כלומר כל מה שקיים על השכבה גלוי ונראה לעין.
    מסיכות עובדות בצבעים של שחור, לבן ומה שבינהם כלומר אפורים. כאשר הכלל הוא: לבן מגלה, חושף ושחור מסתיר, מוחק, מעלים. אם נצבע באפור האזור ימחק חלקית, תלוי כמה כהה האפור. אם נבחר נצבע במעבר צבעים של שחור ללבן, נקבל היעלמות הדרגתית של התמונה.
  • דרכי הצביעה על גבי מסיכה הן מאוד מגוונות: ע"י סימון של אזור בחירה וצביעה, ע"י שימוש במברשת או עיפרון.
    שימו לב, ניתן לצבוע על מסיכה רק אם שחור, לבן או אפורים. אם נבחר בצבע כלשהו, הוא יומר לאפור בהתאמה.
    שימו לב, כדי לצייר על מסיכה עם כלי המברשת או ליצור אזור בחירה ולצבוע אותו בשחור, לבן או אפור, צריך ללחוץ קודם על התמונה הממוזערת של המסיכה, כלומר לסמן אותה, כדי שתהיה פעילה. ניתן לדעת אם המסיכה מסומנת כלומר פעילה, ע"פ המסגרת שמקיפה את התמונה הממוזערת של המסיכה בשכבה עליה אנו נמצאים.
  • כדי לעשות שינויים על התמונה לאחר שסיימנו עם המסיכה, חובה לבחור את התמונה הממוזערת של התמונה בשיכבה עליה אנו נמצאים עד שנראה שהמסגרת עברה מהמסיכה אל התמונה.
    לחצו פעם על התמונה הממוזערת של המסיכה ופעם על התמונה הממוזערת, זהו את המסגרת המקיפה משנה את מיקומה בכדי לזהות על מה אתם עובדים, על השכבה או על המסיכה.
  • כברירת מחדל המסיכה מגיעה כאשר היא מחוברת לתמונה עם שרשרת ולכן כאשר נזיז את התמונה עם כלי ההזזה, תזוז גם המסיכה ולהיפך.
    בכדי לנתק קשר בין המסיכה לתמונה, יש ללחוץ על השרשת בין התמונה למסיכה ואז, כאשר נסמן את התמונה ונזיז, רק התמונה תזוז והמסיכה תשאר במקומה וכאשר נבחר את המסיכה, רק המסיכה תזוז והתמונה תשאר במקומה.
    ניתן ללחוץ שוב בינהן והן ישובו להיות מחוברות.
    לדוגמה: אם יש לנו תמונה של נוף והוספנו לה מסיכה שרק באזור מסויים ישנו ריבוע לבן וכל השאר צבוע בשחור אז רק באזור הצבוע בלבן נראה את הנוף של התמונה שלנו. אם נרצה שהריבוע ישאר במקומו אבל יראו דרכו אזורים אחרים בתמונה, ננתק את השרשרת בין התמונה למסיכה, נדאג שהתמונה הממוזערת של השיכבה פעילה ולא התמונה הממוזערת של המסיכה ונזיז את התמונה למיקום אחר ונוכל לחשוף אזורים אחרים בתמונת הנוף כאשר הריבוע נשאר במקומו.

אפשרויות מסיכה

  • בכדי לבטל מסיכה במידה והתחרטנו, נוכל פשוט לגרור אותה לפח. או אז נקבל הודעה השואלת אותנו אם נרצה להחיל את תוצאת המסיכה על התמונה Apply או לזרוק אותה ללא כל השפעה על התמונה, כאילו מעולם לא היתה מסיכה Delete . או שנוכל להתחרט שוב ולבטל Cancel .
    אם נרצה להעלים זמנית את ההשפעה של המסיכה כדי לראות איך היה לפני המסיכה, נלחץ על המסיכה בתוספת מקש Shift , יופיע איקס אדום גדול על גבי המסיכה. לחיצה חוזרת עם Shift מחזירה את השפעת המסיכה.
  • אם נרצה לראות רק את המסיכה בגוונים של שחור ולבן נוכל ללחוץ על המסיכה בתוספת של מקש Alt - טוב כדי לראות אם פספסנו אזור מסוים, כי בגוונים של שחור ולבן הרבה יותר קל לזהות מבתמונה עם הרבה גוונים. גם במצב זה נוכל להמשיך ולערוך את תוכן המסיכה, כלומר לצבוע בשחור ולבן או אפורים ואז לחזור שוב לתצוגה רגילה ע"י לחיצה חוזרת על התמונה הממוזערת של המסיכה בתוספת מקש Alt במקלדת.
  • ניתן להפוך את צבעי המסיכה, כלומר כל מה ששחור יהיה לבן וכל מה שלבן יהיה שחור ע"י סימון המסיכה ובחירה מתפריט Image > Adjustments > Invert או בקיצור ולעניין לחיצה על צירוף המקשים Contol + i .
    בכדי ליצור מסיכה שצבועה בשחור, כלומר מסיכה שמסתירה את הכל, ניתן ללחוץ על האייקון של המסיכה בתחתית חלון השכבות, בתוספת מקש Alt .
  • כמו שניתן לבחור את כל מה שיש על שכבה ע"י לחיצה על התמונה הממוזערת של השכבה בתוספת מקש Ctrl במקלדת, כך גם ניתן לבחור את כל מה שיש במסיכה ע"י לחיצה על התמונה הממוזערת של המסיכה בתוספת מקש Ctrl במקלדת.
  • לא ניתן ליצור מסיכה על שכבת רקע! כדי לעשות זאת, יש לשחרר תחילה את המנעול של שכבת הרקע ולהפוך אותה לשכבה רגילה.
  • ניתן לגרור מסיכה משכבה אחת לשכבה אחרת שאין לה מסיכה. ברגע שנראה מסגרת שחורה מסביב לשכבה, אפשר יהיה לעזוב את העכבר. אם נגרור את המסיכה לשכבה שכבר יש לה מסיכה, נקבל הודעה השואלת אם נרצה להחליף את המסיכה הקיימת או לבטל את הפעולה.

חלון המסכות ב- CS4 והשוואה לגירסה הקודמת

שימו לב, הקיצורים ודרכי העבודה שלמדנו קודם על מסיכות בגירסה CS4 עדיין עובדות ותקפות. חלון המסכות הוא ממשק נח שמאפשר לעשות את אותן הפעולות בצורה אחרת. כל אחד והשיטה שנוחה לו. בחלון זה התווספו אפשרויות נוספות שלא היו לנו בגירסה הקודמת.

  1. לחיצה על אייקון זה יוצרת מסיכה לבנה חדשה על השכבה הפעילה - דומה ללחיצה על אייקון המסיכה בתחתית חלון השכבות.
  2. זוהי תמונה ממוזערת של המסיכה - נמצאת גם בשכבה הפעילה שעליה יצרנו את המסיכה.
  3. Density - חידוש - אפשרות זו מאפשרת לתת שקיפות לאזורים הממוסכים כלומר לאזורים הצבועים בשחור או באפורים אך לא תשפיע על האזורים הלבנים במסיכה ואז ניתן לשלוט ברמת השקיפות של האזורים הממוסכים גם לאחר צביעתם!
  4. Feather - חידוש - אפשרות זו מאפשרת לתת ריכוך קצוות לאזורים הצבועים לבן או צבועים באפור ללא בחירה לאחר שצבענו כבר על המסיכה! גם אם נבחר אזור מסויים, זה לא יועיל. ריכוך הקצוות יפעל על כל האזורים הלבנים כלומר שחושפים את התמונה או האפורים כלומר שחושפים חלקית את התמונה.
  5. לחיצה על הפח - מעיפה את המסיכה ללא שאלות מיותרות וכמובן שהאפקט שלה יעלם.
  6. לחיצה על אייקון חדש זה - תעיף את המסיכה אך תבצע את פעולת המסיכה כלומר אם אזור מסויים במסיכה היה צבוע בשחור, האזור הזה ימחק מהתמונה.
  7. לחיצה על העין - תעלים את אפקט המסיכה. לחיצה חוזרת על העין, תחזיר את אפקט המסיכה - דומה ללחיצה על המסיכה בשכבה הפעילה בתוספת מקש Shift.
  8. לחיצה על אייקון זה - הופכת לאזור בחירה את האזורים הצבועים במסיכה דומה ללחיצה על אייקון המסיכה בתוספת מקש Ctrl.
  9. Invert - הופך את צבעי המסיכה -בקיצור Ctrl + i.
  10. Mask Edge - פותח את אפשרויות ליטוש קצות אזורי הבחירה - ההשפעה תפעל ישירות על המסיכה.
  11. Color Range - אפשרות זו עובדת בדיוק כמו הבחירה ב- Color Range מתפריט Select רק שהפעם היא תשפיע ישירות על המסיכה! ובנוסף יש בחלון זה אפשרות חדשה - כאשר מסמנים את האפשרות Localized Color Cluster ניתן לצמצם את האזור שיבחר ויושפע ע"י גרירת מכוון ה- Range. התוצאה נגרמת ע"י הוספת אזור מעבר צבע רדיאלי מסביב לאזור הנבחר.
  12. Vector Mask - לחיצה על אייקון זה תוסיף מסיכה וקטורית לשכבה הפעילה. מה שיפה פה זה שהאפשרויות של ריכוך קצוות ושינוי השקיפות של המסיכה עובדים גם על מסיכה וקטורית!

גרייס דיזיין - קורס גרפיקה עיצוב אתרים, עיצוב גרפי, הדרכה אישית ולקבוצות 052-4484044 באתר של גרייס דיזיין תוכלו למצוא מאמר זה ומאמרים נוספים בתוספת תמונות הסבר וסרטוני הדרכה // המדיה - אינדקס אתרים בתחום המדיה בלבד - הוסף אתר חינם




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב