דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


עשה לעצמך בוקר טוב 

מאת    [ 20/05/2009 ]

מילים במאמר: 573   [ נצפה 4985 פעמים ]

עשו לעצכם בוקר טוב

יום טוב מתחיל מבוקר טוב, ובוקר טוב מתחיל מתכנון טוב.

המחשבות הראשונות שאנחנו חושבים בבוקר משפיעות כמו קסם על מהלך כל היום, לכן חשוב ורצוי לתכנן בקפידה את תחילתו של היום. כבר הכרנו את ה"משולש הקדוש" - השקעה בשלושת התחומים - הפיזי, הנפשי והרוחני, ואמרנו שבשביל לחיות חיים מלאים ומספקים יש להקפיד וליישם את שלושתם מידי יום ויום. אבל זה לא מספיק.

מכיוון שהבוקר הוא הבסיס להמשך היום יש להשקיע בו מעט זמן ומחשבה, בדיוק כפי שמניחים יסודות יציבים וחזקים לבניין רב קומות. לכן בכל בוקר יש להקדיש ולו מעט זמן לשלושת האלמנטים - הפיזי, הנפשי והרוחני. אבל למי יש זמן?

לכולם יש זמן.

כבר למדנו לתכנן את התחומים, המטרות והיעדים ולשבץ אותם במסגרות של דקות ושעות. אבל איך נראה הבוקר שלכם? תוך כמה זמן אתם יוצאים מהבית? מה אתם מספיקים לעשות מרגע ההשכמה ועד שאתם מגיעים לעבודה? גם אם אתם עובדים מהבית - תוך כמה זמן אחרי שאתם פוקחים את העיניים אתם מתחילים לעבוד? מה מעיר אתכם בבוקר? השעון? כוס קפה? או אולי טלפון מלקוח או מהבוס? מהו מד הלחץ והעצבים שלכם על הבוקר? אם אתם קמים בבוקר במטרה אחת לצאת לעבודה כמה שיותר מהר ומכוונים את השעון לשעה שתספיק ללבוש וצחצוח השיניים בלבד - המאמר הזה בשבילכם.

בדיוק על העיקרון של טעינת טלפון סלולארי, על מנת לעבור את היום לא רק בשלום אלא באופן יעיל וממצא יש להעיר ולהטעין את מירב החושים ו"לתכנת" אותם ליום טוב. על מנת לעשות כל זה אנחנו זקוקים לזמן.
ולכן - כוון את השעון כשעה יותר מוקדם ממה שאתה רגיל.

התעורר והשאר במיטה מספר דקות, אבל לא יותר מ-10 דקות. אל תחשוב על מה שמצפה לך היום, אל תחשוב על החלומות שחלמת ואל תחשוב על היום הקודם. הקשיב לשקט של הבוקר, לציוץ הציפורים או קולות אחרים, תנשוף את האוויר הצח, התבונן בקרני השמש או בחושך ההולך והנעלם. חשוב בדקות האלה להיות לבד, ללא כל הפרעה. המשך בתרגיל הזה עד שתרגיש שקט פנימי ואופטימיות, אבל אל תאריכו בו יתר על המידה.

חבר לעצמך משפט או כמה משפטים שיהוו מעין מנטרות חיוביות לתחילת הבוקר. למשל: "היום הולך להיות מיוחד. אני מלא אנרגיה וחיוניות" אם יש אירוע מיוחד באותו יום אפשר "להטעין" גם אותו, למשל: "אני הולך להצליח במבחן".

הקדש זמן למקלחת טובה ופעילות גופנית. אין כל צורך לרוץ מרתון על הבוקר או למהר לחדר כושר! ההפך. הקדישו זמן למתיחת השרירים ולפעילות עדינה אשר מזרימה את הדם, כמו למשל יוגה או הליכה מתונה. המטרה כאן להעיר ולהכין את הגוף לפעילות יום-יומית ולא להתכונן לאולימפיאדה.

האזינו למוזיקה נעימה וממריצה. גם אם אתם בבית וכולם בנתיים ישנים השתמשו באוזניות. גם מוזיקה מעירה את החושים ויש לה השפעה גדולה על מצב הרוח והאנרגיות, ומכאן היא משפיעה ישירות על אופן הביצוע שלנו במשך כל היום. נסו להמנע בשעתיים הראשונות של הבוקר ממוסיקה שקטה ועצובה ובעיקר מחדשות.

לא לוותר על ארוחת הבוקר! הגוף זקוק לאנרגיה זמינה כדי להתחיל את היום, בעיקר אחרי ה"צום" שנכפה עליו במשך שעות הלילה. יחד עם זאת אל תאכלו ארוחה כבדה, כי אז רוב האנרגיה של הגוף תנותב לעיכול, וזו לא המטרה. אכלו פרי, או יוגורט עם גרנולה, או פרוסת לחם עם גבינה או דגני בוקר - מאכלים מזינים ולא מכבידים על מערכת העיכול.

לכל הפעולות הנ"ל יש להקדיש מעט זמן, אך לא יותר מידי, כי אז התוצאה עלולה להיות הפוכה. החלוקה האופטימאלית של הזמן הינה: מדיטציה כ-10 דקות, מקלחת (איפור) ופעילות גופנית - כחצי שעה, ארוחת בוקר כ-15 דקות. סה"כ בין 45-60 דקות.
כעת, כשהגוף שלנו ער, נקי ושבע ואנחנו שקטים, אופטימיים ועם מצב רוח יציב וטוב אפשר לצאת לעבודה! :-)

מאמרים נוספים:
http://www.anatcoach.com

ענת שניידר, מאמנת אישית
http://www.anatcoach.com



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב