דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


טיפים לעסקים קטנים: ניהול השיווק בתקופת מיתון 

מאת    [ 19/05/2009 ]

מילים במאמר: 488   [ נצפה 2361 פעמים ]

"דווקא בתקופת מיתון צריך להשקיע בשיווק" הוא אחד המשפטים הנפוצים ביותר בימים אלה. ההיגיון ברור: כשכולם מתחפרים בשוחות ומוציאים רק את מה שחייבים – יש הרבה פחות "רעש" שיווקי והרבה יותר סיכוי להגיע לאוזנו של הלקוח – ובכך ליצור בסיס עסקי רחב יותר בטווח המיידי, ונקודת זינוק טובה לימי הגאות שיבואו.
אלא שבפועל עסקים רבים אינם מסוגלים להגדיל תקציבי שיווק וחוששים לקבל עליהם התחייבויות יקרות או ארוכות טווח.

איך בכל זאת לשווק בצורה יצירתית בשעת המיתון? הנה עשרה דברים שאפשר לעשות:

1. להפוך מלאי מת למלאי עובד – עירכו רשימה מסודרת של כל המשאבים שעומדים לרשותכם וניתן לנצל אותם לפעילות ללא עלות נוספת. עלונים וחוברות שהודפסו בעבר? מוצרי קד"מ שמעלים אבק במחסן? זה הזמן לשלוח אותם לעבודה: חישבו איך ניתן להשתמש בהם כדי לקדם את שיווק העסק.

2. לעבוד עם העובדים – זה הזמן לחשוב מחדש, בצורה יצירתית, על הגדרות התפקידים של העובדים. שבו איתם והתייעצו: מה עוד הם יכולים לעשות, האם הם יכולים לעזור במאמצי השיווק: לתאם פגישות, לקדם את החברה באינטרנט, לחשוב על קהלי יעד מקוריים ואפילו להציע את שירותיכם דרך מעגל הקשרים המקצועיים שלהם.

3. להיעזר במיקור חוץ – העבודה באמצעות אאוטסורסינג מאפשרת גמישות בניהול העבודה, עמידה בלוחות הזמנים בזמני הלחץ מצד אחד, ומצד שני - צמצום של העלויות בתקופות הרגועות.

4. לנצל ולפתח משאבים קיימים – אתר בית טוב הוא מקור חיוני ללידים: זה הזמן לשדרג אותו. ניתן גם לעשות שימוש מושכל בכלים מקוונים, המאופינים בעלויות נמוכות וגמישות, כמו למשל שירות Google Adwords. הכניסו תכנים לאתר, שפרו את מילות החיפוש, היו נוכחים בפורומים.

5. לשמור על הלקוחות – ישנה חשיבות רבה לשימור בתקופה שבה הלקוחות בודקים היטב כל הוצאה. בידקו האם אתם אכן מציעים 'חבילה' מתאימה לכל לקוח, האם ישנם דברים שאפשר לשפר כדי שהשירות יתאים יותר לתקופה זו.

6. לגייס לקוחות חדשים – לקוחות רבים נוטים 'לשבת על הגדר' בתקופה זו ומתעכבים בקבלת ההחלטות. התמקדו בהצעות קונקרטיות למוצרים ושירותים פשוטים, מובנים וחיוניים בתקופה זו. לא לנסות למכור דווקא את הנוצץ והמתוחכם, אלא להתמקד בשירותי ליבה חיוניים, ברורים ומדידים.

7. למפות את הקשרים – בתקופה כזו אנשים נוטים לבחור באפשרויות שנראות להם יותר מוכרות. לכן יש סיכוי גדול יותר שיבחרו בכם אם הופניתם באופן אישי. פנקס הטלפונים וה-Address book באאוטלוק הם אוצר אמיתי – וכדאי מאוד לעבור עליהם, לחדש קשרים, להיפגש ולהתעניין.

8. לגעת בלקוח – עצה נכונה תמיד אך נכונה עוד יותר בתקופה זו היא לחשוב על אסטרטגיה נכונה לפניה ממוקדת ואיכותית ללקוח. זה לא הזמן המתאים לפרסום מאסיבי במדיה, אלא לאיתור קהלי יעד מדויקים וביצוע פניה ישירה עם הצעת ערך אמיתית וממוקדת.

9. להציע שירותים משלימים – לא רק לכם קשה – גם ללקוחות שלכם וללקוחות הפוטנציאליים שלכם. חישבו על מוצרים ושירותים שיכולים להשלים אתכם. נסו לאתר צרכים לא מסופקים כאלה בעזרת שיחות גלויות עם הלקוחות ובעזרת סיעורי מוחות עם העובדים שלכם, ונסו להגדיר עבורם מוצרים ושירותים מתאימים.

10. העיקר – לא לוותר זה הזמן להפוך כל אבן, לבחון מחדש כל כיוון ולראות אם יש לחברה יכולות שאינן מנוצלות עד תום, נכסים שכדאי להשתמש בהם.

לילך כרמון, שותפה ומנהלת ב'מאה הימים', שירותי ניהול שיווק חיצוני לעסקים. www.100days.co.il



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב