דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


פינות אוכל - עץ או זכוכית? 

מאת    [ 19/05/2009 ]

מילים במאמר: 406   [ נצפה 3625 פעמים ]

פינות אוכל הן מסוג הדברים שמקבלים תשומת לב מיוחדת בכל בית. כמעט תמיד, פינות אוכל בבתים נראות כאזור השמור והאסתטי ביותר בבית. הלב השקט של הבית.

פינות אוכל צריכות להיות פונקציונאליות ומעוצבות. בבואכם לרכוש פינת אוכל ביתית, יש לקחת בחשבון לא רק את המחיר והטעם האישי שלכם, אלא להתייחס גם לעיצוב הכולל של הבית, למרחב, לאופן השימוש בפינת האוכל ולמיקומה בין חדרי הבית.

בשוק ישנן פינות אוכל מסוגים שונים, שעשויות מחומרים שונים כגון עץ, מתכת וזכוכית. את סוג החומר כדאי לבחור בהתאם לאווירה שרוצים ליצור בבית. לאווירה אינטימית יתאימו פינות אוכל שעשויות מחומרים חמים. בחללים קטנים יבלטו היטב פינות אוכל מחומרים בהירים דוגמת זכוכית, כדי ליצור תחושת קלילות ושקיפות.

שולחן פינת האוכל משמש, כידוע, לא רק לארוחות משפחתיות צנועות אלא לעיתים גם לאירוח רב משתתפים. לכן בעת הקנייה כדאי לבחור שולחן בעל אפשרויות הרחבה. קיימות כמה אפשרויות כאלה, ביניהן פלטת ההרחבה המוכרת או צירוף שולחן נוסף קטן יותר אך זהה בגובהו ובעיצובו.

ראוי לעצב את השולחן - הרהיט המרכזי בפינת האוכל - באופן שיקרין נוכחות ואמירה עיצובית ואף טרנדית, אם אפשר. אלמנטים של עיצוב ואמנות בגוף השולחן, יתנו תחושת "זרימה ותנועה" לרהיט, מבלי לפגוע בפרקטיות שלו.


פינות אוכל - משחק הכיסאות

ומה עם הכיסאות? מאחר ופינות אוכל משמשות לאירוח, ישנה חשיבות למספר הכיסאות וכמובן גם לעיצובם והתאמתם למראה השולחן. השולחן והכיסאות צריכים להשתלב בצורה הרמונית, שתיצור איזון בעין. במקרים של שולחן כבד שעשוי מחומרים אטומים כגון מתכת, יהוו הכיסאות איזון ויהיו עשויים מחומר "קל" ובהיר. אם השולחן שלכם בבית שקוף ואוורירי, יאזנו אותו כיסאות במבנה צורני גושי, בעלי נפח ומשקל.

תתפלאו, גם לתאורה יש חלק לא פחות חשוב בעיצוב חלל פינות אוכל והבית בכלל. ושוב, יצירת תחושת אינטימיות בחלל גדול, או במקרה שפינת האוכל נמצאת באותו חלל עם הסלון או המטבח ורוצים ליצור בידול, ייעשה שימוש בתאורה עילית, נמוכה ועמומה יחסית, שתמוקם מעל השולחן. תאורה מסוג זה מושכת את העין, מבדלת את האווירה ו"מושכת" את המתבונן אל השולחן.

אבל אם אלו פינות אוכל שאינן מצויות בשימוש במשך רוב השנה, וניצבות במצב "סטנד ביי" לאורך זמן מבלי ניסיון למשוך אליהן תשומת לב מיוחדת, התאורה שתשולב בהן תהיה גבוהה ומפוזרת יותר, כזו שתשתלב בתאורה הכללית בחלל.


פינות אוכל - המספרים

גובהו של שולחן ממוצע בפינת אוכל הוא כ-80 ס"מ ורוחבו כמטר אחד. הכיסאות "מסתפקים" בכ-45 ס"מ גובה. אורך השולחן, כמובן, נקבע על סמך כמות המסובים והכיסאות שסביבו.

מחיריהן של פינות אוכל מתחיל בכמה אלפי שקלים ויכול להגיע גם לעשרות אלפים, אם מדובר בפינות אוכל יוקרתיות ופנסיות. המחירים הללו בתוקף גם במקרים של מיתון כלכלי, תאמינו או לא.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב