דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


פרסום משמין? מסתבר שכן 

מאת    [ 18/05/2009 ]

מילים במאמר: 355   [ נצפה 3272 פעמים ]

העלייה הרצופה של בעיות השמנת יתר בקרב ילדים ונוער לאורך שלושים השנה האחרונות קשורות קשר ישיר לעליה במכירות של חברות המזון המהיר והתפתחותן המואצת לאורך השנים הללו.
שולר מפנה אצבע מאשימה בראשונה לעבר חברות מסוגה של מקדולנד'ס העולמית, אשר פיתחה אסטרטגיה של ממש הקשורה לשיווק לילדים באמצעות ערכות יחודיות הכוללות צעצועים אופנתיים ומשחקים מבוקשים על ידי הילדים.
השיווק האגרסיבי כולל גם שיתופי פעולה עם חברות בידור גדולות ושימוש במותגים המזוהים על ידי ילדים כגון צעצועים מסרטים פופולארים. כל אלו מעצימים את מותג החברה עצמה.
סקרים אשר נערכו בשנות השמונים כבר הראו כי ילדים מזהים את רונלד מקדולנד הליצן המסורתי של מקדולנלד יותר מאשר את דמותו של מיקי מאוס.
" ילדים רבים יכולים להצביע על שם של מותג לפני שהם אפילו מצליחים לבטא את שמם כהלכה...." קובע שולר.
"החתמתם" של הילדים הללו לטענתו של שולר, יצרה מצב של צריכה מוגברת של מוצרים לא בריאים אשר העלו את שכיחות הסוכרת בקרב הילדים, ומחלות קשורות השמנה אחרות כגון מחלות לב, ויתר לחץ דם.
שולר אף מביא דוגמא של ילד בן 10 אשר לוקה בהשמנת יתר ואשר מצבו הרעוע של ליבו דמה למצב ליבו של חולה לב בן 45!
"מדובר באסון של ממש" קובע שולר נחרצות. ואף מצביע על נתונים המראים על עליה דרמטית של מחלות הקשורות בהשמנת יתר קיצונית בעיקר בקרב אוכלוסיות בעלות הכנסה נמוכה והשכלה נמוכה.
האחריות על חינוך לתזונה בריאה וערכי חיים נכונים מוטלת על ההורים ועל מערכת החינוך כולה. אבל לא רק הם, קובע שולר. "לחברות מסחריות גדולות יש חובה מוסרית שלא לפגוע בדור העתיד של ילדינו". ואולם אלו האחרונות מוסיפות להשקיע משאבים כספיים אדירים במסעות פרסום המיועדים לילדים ובני נוער על מנת להגביר את צריכת מוצריהן.
מה שהיה מוגדר כמגיפה אמריקאית בלבד, הפך למגיפה בין לאומית עקב מאמצי הפרסום הגלובאלים של ענקי המזון המהיר בכל העולם וגלובליזציה של הקמפיינים השיווקים שלהם.
הצעתו המהפכנית של שולר קובעת כי יש להגביל פירסום ושיווק עבור ילדים ע"י חקיקת חוקים נפרדים בכפוף לגיל קהל היעד אליו פונה המפרסם על מנת לבלום ולעצור את ממימדי התופעה.
מבלי משים, אנו מבקשים מילדינו, שאין להם את שיקול הדעת המתאים או כל יכולת להתגונן בפני מתקפות ענקי הפרסום הללו, לשלם את המחיר הכבד ביותר- בבריאות לקויה עקב מחלות הקשורות בהשמנת יתר קיצונית.
ד"ר אסנת רזיאל, רופאה כירורגית בריאטרית בכירה, מנהלת מלבי - מרכז רפואי לטיפול בהשמנת יתר.
אתר מלבי מרכז מידע מקצועי ומהימן אודות כל האמצעים לטיפול בבעיות השמנת יתר: הרזייה, דיאטה, ספורט, פסיכולוגיה, ניתוחי קיצור קיבה ועוד.
טל:03-5221717 או 03-5228088
http://www.hashmana.co.il
drraziel@zahav.net.il



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב