דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מחיצות גבס 

מאת    [ 18/05/2009 ]

מילים במאמר: 412   [ נצפה 6164 פעמים ]

מחיצות גבס הן אלמנט בנייה רווח בהמון מבנים, הגבס הוא מינרל רך שמורכב מסידן וגופרית כאשר מחממים את הגבס מעל לטמפרטורה של c?150 הגבס רוכש תכונות אנהידריטיות (חסרי מי גבש).
מחיצות גבס מייצרים מלוחות לוחות גבס, שהם למעשה גבס מצופה בנייר או סיבי זכוכית (פיברגלאס). את לוחות הגבס חותכים לפי הצורה אליה שואפים להגיע ומחוברים אל פרופילים מפלדה מגולוונת המשמשים כתשתית. כל אלו מתחברים אל הקירות או אל התקרה באמצעות ברגים ודיבלים. ניתן לבנות מחיצות גבס, מזנונים מגבס, נישות מגבס, הנמכות של תקרה ועוד.
בניית מחיצות גבס היא תהליך מהיר יחסית , וכמו כן ניתן לפרק את המבנה במהירות וללא עקבות. אופן העבודה הפשוט ומשקל הגבס הקל מאפשר יצירת מחיצות גבס מעוצבות, מרהיבות ובשלל עיצובים מעניינים.
חסרונן של מחיצות גבס הם באי עמידותן למים, זו הסיבה שאין אפשרות להשתמש בחומר הגלם הזה לבניית קונסטרוקציות חיצוניות. כן ניתן להשתמש בו במקומות לחים כגון חדרי אמבטיה, מטבחים וכו'.
הלוחות המשמים ליצירת מחיצות גבס הינם בעובי 120 מ"מ אך קיימים גם לוחות דקים יותר בעובי של 60 מ"מ שמשמש בעיקר לבניית משטחי גבס מעוגלים.
היתרון המשמעותי בשימוש מחיצות גבס הן במחירן הזול ובהיותן מבודדות ( בתנאי שממלאים את החללים שבין הלוחות בצמר סלעים או זכוכית פוליאסטר). מחיצות גבס

ניתנות לשינויים וקל להוסיף בהן אינסטלציות ונקודות חשמל. במחיצות גבס אתם יכולים

לפסל נישות ו ליצור חלקים עגולים.

את מחיצת הגבס מקימים ישירות על הריצוף באופן הבא: מקימים תשתית מפח (פלחים, Studs). מבריגים את לוחות הגבס בצד אחד, כעת ממלאים בחומרי בידוד ומבריגים את לוחות הגבס. בצד השני, ממלאים את המישקים בשפכטל ועורכים צביעה. קיימים סוגים שונים של לוחות ליצירת מחיצות גבס שהם לוחות עמידים בפני רטיבות ובפני חום. קיימת גם שיטת עבודה המשלבת בתוכה את היתרונות של מחיצה קלה מגבס עם היתרונות של מחיצה מסיבית, מה שמאפשר דיוק, קלות בנייה, גמישות מרבית בתכנון וחיסכון בעלויות, בזמן ובחומרים.

קיימים שני סוגי בלוקים ליצירת מחיצות גבס: בלוק רגיל, בלוק לבניית מחיצות בחדרים רטובים -שהוא בלוק עמיד במים המגיע בצבע ירוק.

בניית המחיצות נעשית בשיטת "שקע-תקע" שמבטיחה דיוק מירבי.

יתרונות התקנת מחיצת הגבס: מדובר בתהליך בנייה נקי, בפני קיר פני קיר חלקים ומישוריים, ניתן לתלות על הקיר אלמנטים כבדים. אין צורך בטיח, ניתן לבנות את הקיר על גבי הריצוף וללא פגיעה בו. מחיצות גבס מגיעות בגימור מושלם ובבידוד תרמי ואקוסטי ברמה גבוהה.

כאשר אתם מחליטים על קבלן עבודות הגבס, דרשו ממונו כי יעבור אתכם על כל תהליכי העבודה וכמוכן דאגו לקבל הצעת מחיר הכוללת את כל האחמנטים הנלווים לעבודת הגבס בה אתם מעוניינים. עלויות נמוכות במיוחד אמורות להדליק אצלכם נורות אדומות. ולסיום: כמו בכל עבודה, יש לדרוש תעודת אחריות .



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב