שיווק - The Last Day
דף הבית  >>  >>  הרשם  |  התחבר
מאמרים

שיווק - The Last Day 

מאת    [ 18/05/2009 ]
מילים במאמר: 466   [ נצפה 1838 פעמים ]

 
 
הונג קונג מזכירה לי את הבחורה הקטנה והאקזוטית שכולנו מכירים. חייכנית, נאה וקומפקטית במידותיה. המבנים העצומים והארכיטקטורה המשובחת הנטועים היטב במדרונות ההרים הנושקים לים, מדגישים את קימוריה המפתים והופכים אותה לנחשקת בקרב מיליוני תיירים הפוקדים אותה במהלך כל שנה. רחוב Nathan Road מהווה אטרקציה למחפשי הקניות, מיטב חנויות האופנה, החשמל והאופטיקה מנצנצים ביוקרה וגורמים לשיכרון חושים. תיירי הרחוב מחצינים התפעמות חסרת מעצורים מכל פריט חדש המונח על המדף. חיבור בין מוצר מפתה למחיר אטרקטיבי יוצר התלהבות לשחיקה מיידית של כרטיס האשראי.


חנות תיקים יפיפייה בעיצובה, משכה את תשומת ליבה של בת זוגי, הסקרנות מושכת אותה פנימה ואני נמשך אחריה. בניגוד ליוקרתה של החנות, ניירות עיתון היו פזורים על הרצפה, קרטונים קרועים מושלכים לכל עבר, וביניהם פזורים תיקי עור יפים (מ ד ה י מ י ם, כהגדרתה) כשהיא לוקחת תיק עור לידיה אני מבין את גודלו של התיק שהולך ליפול עליי. היא מסבירה לי בלהיטות ובעיניים מנצנצות שתיק זהה בתל אביב עולה פי חמש.


כדי להבין את הסיטואציה כדאי שאבהיר. אנחנו עם תרמילים על הגב בדרכנו לסין לטיול בן חודשיים. מצפה לנו דרך נפתלת במרחביה העצומים, ללא כלי רכב או שהייה במלון מסודר. לא נראה לי הגיוני לרכוש תיק בשלב כזה. אני מנסה להסביר לה את ההיגיון ומנסה לרכך את דבריי בהבטחה לשוב לחנות הזו כשנחזור מסין. מבטה צולב אותי בחדות, היא תוהה על חוסר תשומת ליבי לפרטים קטנים ומצביעה על השלט הענק התלוי לאורכו של חלון הראווה - The Last Day, ההסבר מפורט מתחת לשלט: לרגל סגירת החנות מבצעים מיוחדים. תשובת המחץ ניחתה עליי, הכרטיס נשלף ותיק עור בינוני (ס ו ף הד ר ך, כך היא אומרת) נוחת בתרמילי ומלווה אותי חודשיים ימים.


כשחזרנו מסין, עברנו שוב ברחוב Natan Road. כשהגענו לאזור שבו הייתה החנות רצינו לדעת מה עלה בגורלה. שלט ענק התנופף לו ברוח הקלילה. The Last Day.


סיפור זה הינו אחד מיני רבים על עורמתם של תושבי המקום. לא פעם תוארו מקרים מקוממים על תיירים שרכשו מוצרי חשמל וקיבלו קופסאות קרטון חתומות היטב וריקות ממוצרים. (הקופסא המקורית הוחלפה רגע לפני התשלום), על חיקויים הנמכרים עם תעודת אחריות מקורית של החברה ועוד..

איך אפשר לשקר כל כך הרבה אנשים כל הזמן? תוהים כולם. ההסבר פשוט, מדינה שגודלה הגיאוגרפי הוא כה קטן (1/20 ממדינת ישראל) ושעוברים בה כעשרה מליון תיירים, מהווה כר פעולה מצוין לנוכלותם של בעלי עסקים. הם פועלים על פי שיטת מצליח. הפראיירים רק מתחלפים.


במדינות רבות בעולם (גם בהונג קונג) הוקמו יחידות משטרה לענף התיירות המפקחות על יחס הוגן, סימון חנויות אמינות במדבקות מיוחדות המתחדשות כל תקופה, ובתיעוד הסברים מפורטים על שיטות נוכלות שיש להיזהר מהם.


הרמאות היא נחלתם של החלשים. כשאין מוצר איכותי, יכולות מקצועיות, סבלנות לתהליכים וכבוד לבני אדם, החלשים מגייסים את מלאכת השקר. אל תתנו לקסמי העושר להוליך אתכם שולל, עסקים הנוקטים בשיטות פסולות, מנוהלים ע"י בני אדם פגועים רגשית. אל תימנו עליהם. אמר מי שאמר "האדם נולד לעבוד כמו סוס, אך תאוות הבצע הפכה אותו לחמור".






* דורון בטשי, מנכ"ל שביט הדרכה, מרצה בכיר במקצועות שיווק, מכירות ויזמות עסקית. המאמר לעיל הינו חוות דעת אישית והינו תמצית הדברים.
http://www.shavitcom.co.il לתגובות : doron@shavitcom.co.il
מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך:

שליחת המאמר שלח לחבר  הדפסת המאמר הדפסת המאמר  קישור ישיר למאמר קישור ישיר למאמר  דווח מאמר בעייתי דווח על מאמר בעייתי  כתוב לכותב המאמר פניה לכותב המאמר  פרסום המאמר פרסום המאמר 

©2017
כל הזכויות שמורות

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
רשימת כותבים
כותבים מומחים
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים
פרסם אצלנו
לכותבי מאמרים: פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
לבעלי אתרים:



מדיה חברתית:
חלון מאמרים לאתרך
תנאי שימוש במאמרים
ערוצי מאמרים ב-RSS Recent articles RSS


מאמרים בפייסבוק מאמרים בטוויטר מאמרים ביוטיוב