ההישגים בזכות -רגש ואהבה
דף הבית  >>  >>  הרשם  |  התחבר
מאמרים

ההישגים בזכות -רגש ואהבה 

מאת    [ 18/05/2009 ]
מילים במאמר: 1098   [ נצפה 2318 פעמים ]

 
 

ההישגים בזכות הרגש ואהבה

ההישגים בזכות -רגש ואהבה

 

ד"ר יחיאל שרמן

 

מוקדש לרבנית יפה מגנס

מנהלת האולפנית בת"א

 

בביקורם של הסטודנטיות המצטיינות ממכללת אורות באולפנית ת"א הבהירה לנו המנהלת הדגולה הרבנית יפה מגנס כמה עקרונות חינוכיים מקסימים שדרכם היא מביאה את הבנות להישגים חינוכיים היינו ההישגים היחודיים תלויים בנו המורים ובעיקר במנהלת המנהיגה, העומדת בראש המערכת, המשפיעה והמובילה את כולם לרום הפסגה.

אנו יודעים שהקב"ה ברא כל ילד עם פוטנציאל אישי, תפקידנו שלנו לאתר הפוטנציאל, למצוא נק' האור שבכל אחד, לפתח בעיקר את הכשרונות הטמונים בכל תלמיד, אנו מאמינים כי יש צורך במציאת כלים המתאימים לכל יחיד ויחיד משום "חנוך לנער על פי דרכו" אך בידינו כלים תהליכים עקרונות החייבים להיות נחלתנו בעמלנו החינוכי.

כאשר אנו מטפחים "רגש ואהבה" הרי כל נימי נפשנו פועלים היטב כדי להקשיב ללמוד ולהפנים כל תחום חדשני "הרגש והאהבה" הם כלים מהותיים המגבירים את הרצון הנחישות, המוטיבציה והעוצמה כדי להעפיל על כל הר ולהגיע לראש הפסגה. אכן - העליה, הטיפוס קשה ומפרך אך ניתן להתגבר על כל קושי לחלוף על פני כל מכשול, אם בתוכי בפנימיותי אני חש "ברגש ובאהבה", הפעלתם האיכותית והמעולה תלויה בסביבה המשפיעה מאוד. המנהל המנהיג, המורה ההורים והחברים הם "הסביבה".

מתארת הרבנית מגנס כי היא משתמשת ברעיונות יצירתיים לאורך זמן כדי שההשפעה הסביבתית תהא טובה, איכותית ומרתקת, היא הבהירה לנו כי "אין אדישות באולפנית" החינוך המוסדי, הכיתתי והאישי מלוכדים היטב באותם רעיונות.

המורה מהווה את "הדוגמא האישית" בהליכותיו ובחכמתו. "אצלנו" כולן כל המורות לומדות כל הזמן יהדות ומחשבת ישראל, בקבוצות ובמדרשות מורה לומד, קורא משכיל וחכם מקנה עוצמת הלמידה לתלמידיו ביתר שאת.

מאז שהוקמה האולפנית לפני כ- 30 שנה היתה השאיפה של הרבנית המנהיגה להצליח דרך התורה, אם קיים ראש מאמין, לדבריה, אפשר להצליח. הראש הוא הבסיס לכל הצלחה, הוא יפעל ביתר שאת בעוצמה וביצירתיות עם הסביבה תקנה "רגש ואהבה"

הקשר האישי עם כל תלמידה, היחס האישי והאוהב, ההקשבה לכל בת מהווים מוקד חשוב בהצלחה. הקשר קיים עד היום גם עם הבוגרות, בארועים, בשמחות, בדיבור, בשיחות ובמיילים.

עמל רב משקיעה הרבנית כדי להגיע להישגים, כפי שהפסוק מדגיש לנו "הזרועים בדמעה ברינה יקצורו" חינוך הוא תהליך, כפי שציינה הרבנית, אנו מאמינים באמירה הנפלאה בתפילה "ושמתם את דברי אלה על לבבכם" מדוע לא כתוב בתוך לבבכם?, מבהירה הרבנית, תפקידנו שלנו הוא לחנך לתורה ומצוות מתוך כבוד ואהבה, להניח כל "המידות" על לבבו של האדם, החדירה - ההטמעה פנימה לתוך הלב וההשפעה המעשית מאינפוזיה זו תלויה בכל יחיד ויחיד, העיקר ללמד לחנך להעביר להניח על הלב סופו של דבר הכל יוחדר פנימה כיאות.

הרבנית מאמינה שכל ההצלחה תלויה בנו המורים, אם נאמין שניתן למצות היכולת הטמונה בכל ילדה, נוכל להגיע למצויינות, אכן בוגרות האולפנה בעלות איכויות אקדמיות מדהימות, שפע של בוגרות עורכות דין ורופאות. וכולן בעלות אמונה בבורא עולם.

הרבנית מצטטת רבות את הרב קוק, "העיקר לעשות טוב וישר", צריך להצליח, צריך לנצח למצות הכישורים, אך הכל חייב להעשות בדרך... בתהליך... שלך טוב וישר.

ההגעה למצויינות צריכה להיות משולבת בשכל ובמידות עם מוטיבציה לעשיה "אדם לעמל יולד". לכן התוצאות בבחינות הבגרות מצויינות ואיכותיות. אפשר ללמוד ממקורות רבים ומגוונים אך העיקר לא לסטות מהתורה מההלכה. "הדלת זזה כל הזמן אך תמיד באותו ציר" היעד לזוז, לנוע לחדש, להתקדם אך הכל מתוך תורה, מתוך ציר איתן שמור וחזק.

מנהיגותה של הרבנית מגנס מתבטאת בכמה עקרונות:

אותם ביטאה בביקור הנפלא.


    • 

    לרוץ, אך לאט


    • 

    לדבר אך בשקט בניחותא


    • 

    לחייך מתוך עוצמה וכבוד


    • 

    לכעוס בנחת


    • 

    להקשיב


    • 

    קיום שיחה אישית


    • 

    קשרי חברות כל הזמן


    • 

    חברה - חונכת


    • 

    להפגין עוצמה, נחישות


    • 

    קשר נפלא עם כל מחנכת וכל מורה


    • 

    בית ספר כבית חינוך


    • 

    מעורבות לאורך כל השנים


    • 

    איכפתיות


    • 

    כולן כמשפחה אחת


    • 

    אין אדישות באולפנה


    • 

    הרמה הדתית מעולה


    • 

    שפע פעילויות חברתיות מרתקות


    • 

    שעות יצירה מדי שבוע


    • 

    דברי תורה מגוונים ומענינים


    • 

    שילוב אומניות מוסיקה ציור ודרמה


    • 

    אינטראקציה בין הבנות


    • 

    גיבוש כיתתי


    • 

    קבלה, למידה ונתינה


    • 

    קיימת תחרותיות מתוך אהבה


    • 

    קיים פירגון


    • 

    כולנו מאמינות שכולנו נצליח


    • 

    אומנות משולבת במדעים


    • 

    חיפוש האני דרך הסיפור האישי


    • 

    כתיבה יצירתית


    • 

    מתכתבים עם הרב, הרבנית והמורים


    • 

    הפנקס הכותב


    • 

    מבצעים: שבוע של יושר, שבוע של התנדבות


    • 

    המילה הכתובה מסדרת ומארגנת


    • 

    קיים מדרש, לומדים ויוצרים


    • 

    שיחות אישיות וקבוצתיות


    • 

    אין... אין אדישות


    • 

    אישיות מצמיחה שכל


    • 

    המקום תובעני


    • 

    לומדים בימי שישי


    • 

    יום הלימודים ארוך


    • 

    שאיפה למצויינות


    • 

    אקלים מעולה


    • 

    איתגור


    • 

    לא להיות בינוני


    • 

    הבנות - כחומר ביד היוצר


    • 

    התמודדות עם "הרחוב"


    • 

    ללכת לטפס לעלות והכל בהתלהבות


    • 

    הכל.. הכל מוקנה בתהליך


    • 

    הברק בעיניים


    • 

    אסור להיות כבוי


    • 

    לכעוס מותר... אך בנחת מתוך אמון ואהבה


    • 

    יד מכה ויד מלטפת


    • 

    ילדים אוהבים סדר ארגון משמעת


    • 

    ההצלחה היא ההישג החשוב ביותר מאז ומתמיד בתורה, בלימודים, במידות בחיי חברה.

 

פרקי מנהיגות נפלאים של מנהלת מנהיגה המביאה תלמידותיה לרום הפסגה לאורך שנים רבות.

 

 

 

 

בתום הביקור נתבקשו הסטודנטיות להביע דעתן על המנהלת כמנהיגה מה למדתם במהלך הסיור משפט קצר של כל סטודנטית


    • 

    חשנו כי הכל אמת וישר


    • 

    הלהט והמרץ היו מקסימים


    • 

    חינוך הוא תהליך המשולב באמונה


    • 

    הקשר עם הבוגרות - נפלא


    • 

    הכוח לנוע כל הזמן קדימה גם אחרי 30 שנה


    • 

    שילוב מצויינות בהישגים וביראת שמים


    • 

    הלהט, החיות -נפלא


    • 

    אומץ לב לנוע גם נגד מוסכמות החברה


    • 

    הליכה עם האמת בזקיפות קומה, לא לגמגם


    • 

    האמונה חזקה שאפשר להצליח


    • 

    הכל משולב - אמת ואמונה


    • 

    הדרך החינוכית משתפרת כל הזמן, השתלמויות...


    • 

    דוגמא אישית של יושר, שיטה חינוכית, עמל ויצירתיות


    • 

    הקשבה, ויתור


    • 

    יכולת להקשיב וללמוד מאחרים


    • 

    האומץ להיות כאן בדרום תל אביב


    • 

    העוצמה מקרינה


    • 

    חשיבות העבודה המשותפת של הרב והרבנית

 

- תואר ראשון ושני במדעי הטבע-ביולוגיה

- תואר שלישי בחינוך במנהיגות

משרות במשרד החינוך:
- 3 שנים מפקח על מדעי הטבע
- 12 שנים מפקח כולל
- 10 שנים מפקח מחוזי

בכל תחום פיתח מנהלים כמנהיגים, אשר הגיעו להישגים הטובים בארץ באזורם

ב6 שנים האחרונות מרכז את הקורס המכשיר מנהלים בבר אילן, וכמובן מלמד חינוך ומנהיגות באוניברסיטה ובעוד 3 מכללות.
מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך:

שליחת המאמר שלח לחבר  הדפסת המאמר הדפסת המאמר  קישור ישיר למאמר קישור ישיר למאמר  דווח מאמר בעייתי דווח על מאמר בעייתי  כתוב לכותב המאמר פניה לכותב המאמר  פרסום המאמר פרסום המאמר 

©2017
כל הזכויות שמורות

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
רשימת כותבים
כותבים מומחים
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים
פרסם אצלנו
לכותבי מאמרים: פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
לבעלי אתרים:



מדיה חברתית:
חלון מאמרים לאתרך
תנאי שימוש במאמרים
ערוצי מאמרים ב-RSS Recent articles RSS


מאמרים בפייסבוק מאמרים בטוויטר מאמרים ביוטיוב