דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


סוגי פתרונות אקוסטיים להפחתת רעשים 

מאת    [ 17/05/2009 ]

מילים במאמר: 551   [ נצפה 8469 פעמים ]

אני אוהב שקט. בדירות ישנות בהן התגוררתי בתקופת השכירויות שלי המשאיות והילד של השכנים היו מעירים אותי עם הנץ החמה. וכאשר הקמתי בית ומשפחה החלטתי שזה לא יהיה כך. כשחיפשתי דירה לקנייה והתלבטתי במה לבחור נאמר לי שכל בניין בארץ חייב לעמוד בדרישות תו תקן לגבי עובי מינימלי של קירות בין דירות של 51 ס"מ, אולם בדירות הישנות כלל זה לא נשמר. בדרך כלל מדובר על כך שבין הקירות צריך להיות חלל של בערך 20 סנטימטר, אבל אני יכולתי להישבע שבאחת הדירות בהן התגוררתי כשהשכן דפק מסמר בקיר הוא בעוד רגע היה בוקע אצלנו. חיפוי צנרת לא היה בכלל כך שיכולתי לנהל מחקר לגבי השכנים שלי והרגליהם.

אז מה עושים במקרה שאין זה כך? תחום האקוסטיקה והבידוד הוא גדול ומורכב. כשניסיתי לחקור את הנושא, היועץ היחידי לעבודות גבס שלא התייחס אליי כמו אידיוט אלא דיבר תכלס, אמר את הדברים הבאים: קיימים מספר חומרי בידוד נפוצים: צמר מסיבים מינראליים המכונה גם צמר סלעים, צמר זכוכית, קצף, צלולוזה, היפר פולינום, אבל החומר המומלץ ביותר הוא צמר הסלעים. צמר סלעים משמש הן בתעשייה והן בבית, באולמות אירועים, קולנוע ומבני מסחר.בגלל הרכבו הוא אינו דליק, אינו נמס כתוצאה משריפה, אינו אורגני ובועות האוויר שבו כולאות את הקול ולכן הוא אידיאלי הן לבידוד תרמי והן לבידוד אקוסטי. הוא איננו תוקף חומרים שבאים איתו במגע, איננו מעודד החלדה של מתכות, איננו משחרר גזים בעת שריפה ואינו מכיל אסבסט. יש לציין כי חשוב להתקין אותו בתוספת חומר דוחה לחות. חומר אנאורגני נוסף הוא צמר זכוכית הידוע גם כפיברגלס, בפיברגלס ובצמר הסלעים ניתן להשתמש הן על הגג והן על התקרה. יתרונם בכך שהם חסיני אש אבל הם אינם נוחים למגע ולכן הם באים בציפויים שונים.

מבחינת הקירות החיצוניים של הבית, לקירות הבלוקים יש בידוד מאוד טוב אולם יש להתחשב גם בחלונות ובדלתות הפוגעים בבידוד. יש לשקול התקנת חלונות עם זגוגית כפולה דבר שיש לי יתרון תרמי ואקוסטי כאחד. ניתן גם לפזר טיח תרמי בעובי של שניים עד שישה סנטימטרים באמצעות מכונת התזה. במקרה זה מומלץ להיעזר באיש מקצוע.

מבחינת פנים הבית ניתן גם להיעזר בפיתרון של קירות גבס כאשר בחדרים רטובים, כמו מקלחת, עדיף להשתמש בגבס ירוק. ניתן גם להתקין תקרות אקוסטיות כמו תקרות פיברגלס המגוון בתחום הזה הוא עצום והאפשרות להתקין חשמל ותאורה או לבחור צורה מסוגננת הוא אינסופי כמעט ומוטב להתייעץ עם בעל מקצוע.

טיפים והמלצות:


    • טיפ חשוב לגבי בנייה הוא שגם אם נאמר שהבלוק מבודד פי שלוש, החלונות והדלתות פוגעים בעוצמת הבידוד, עם זאת, עדיין יש חשיבות לבלוק שממנו אתם בונים את הקיר החיצוני אז אם עליכם להחליט בין בלוקי בטון שעליהם יפוזר טיח תרמי (שיש לו גם משמעות אקוסטית) או בלוקים בעלי כושר בידוד מעולה או בלוקים מבטון עם חללים. כדאי להתייעץ עם בעל המקצוע, אבל מה שכן ניתן לעשות הוא ליצור את העמודים ואת הקורה בעובי קטן בשני סנטימטרים מעובי הקיר ולהשלים את הבידוד על ידי קל-קר הצמוד לבטון מבחוץ מתחת לפני הטיח.
    • ישנו תקן לגבי גובה התקרות ויש לשים לב כאשר מתקינים תקרה לא לרדת יותר מדי נמוך כדי שלא להיתקל בה. התקן חל גם לגבי תקרות גבס אקוסטיות ותקרות מכל סוג ומין, גם בדירות בתהליך בניה וגם בדירות מאוכלסות. בתקרות אקוסטיות בקומה האחרונה מומלץ לשים מזרוני בידוד בין התקרה לגג לשיפור הבידוד האקוסטי והתרמי.

המאמר באדיבות אתר טוב תודה, אתר השוואת מחירים לשירותים של http://www.tovtoda.co.il">בעלי מקצוע. אתר טוב תודה מספק מידע רב לגולשים בתחום השירותים מבעלי מקצוע: טיפים והמלצות בבחירת בעלי מקצוע. דגשים בהתנהלות עם בעלי מקצוע. תשובות לשאלות נפוצות בתחומי השירותים השונים. השוואת מחירים לשירותים הנפוצים ביותר. אתר טוב תודה - http://www.tovtoda.co.il/>




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב