דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


חשבון בנק בחו''ל - טיפים ליזם המתחיל 

מאת    [ 17/05/2009 ]

מילים במאמר: 510   [ נצפה 2323 פעמים ]

בבואו של איש העסקים לפתוח חשבון בנק, חייב הוא או היזם ליתן את דעתו למספר גורמים:

מידת התאמת הבנק וסוג החשבון

בנקים רבים משמשים כבנק השקעות (private banking, או investment account) ומיועדים לבעלי הון המעוניינים להפקיד את חסכונותיהם, שימתינו להם ל"יום סגריר". בנק מסוג זה לא יתאים לחברה בתחילת דרכה אשר זקוקה לחשבון עו"ש מסחרי (current account), אשר יאפשר לה לבצע פעולות רבות של הפקדה, משיכה והעברה.

תעריפים

בהמשך לאמור לעיל, בנקים המותאמים לפעילות מסחרית ושנועדו לכך בלבד, מכירים את הצרכים העסקיים המשתנים ולכן יהיו נוחים וגמישים יותר בנוגע לתעריפים השונים, מאשר בנק שמיועד להשקעה בלבד ולקהל יעד שונה.

גודל ויציבות הבנק

ככל שבנק גדול יותר, קטן הסיכוי לקריסתו ולפגיעה בלקוחותיו. עם זאת, המיתון הנוכחי וקריסת חלק מהבנקים הגדולים בעולם הוכיחו כי לעתים בנק פרטי מסוגל לשרוד טוב יותר במשברים כלכליים.
ואכן, יצוין כי לאחרונה קיימת מגמה ברורה לפנות דווקא לבנקים פרטיים ולא למוכרים יותר. מומחים מעריכים כי המיתון הנוכחי הוביל לשינוי מהותי בכך שביטל את הקיבעון לפיו בבנקים, הגודל קובע.

מיקום הבנק

בעידן הכפר הגלובלי, מיקומו הפיזי של הבנק מאבד מחשיבותו. עם זאת, אם לך כאיש עסקים חשוב לראות מעת לעת מול מי הינך עובד, אזי רצוי כי חשבון הבנק יתנהל במקום קרוב ונגיש.
זו גם הסיבה שישראלים רבים מעדיפים שחשבונם יתנהל בקפריסין או באחת ממדינות אירופה האחרות.

תקשורת ואינטרנט

חשוב לנהל את חשבונך בבנק שבו גישה לבנקאות מקוונת (ניהול החשבון באמצעות האינטרנט) - גישה מלאה שתאפשר ביצוע פעולות או לכל הפחות מערכת שתאפשר צפייה במצב החשבון.
ללא גישת אינטרנט יקשה על בעל חברה לברר מה מצבו הפיננסי ולנהל את עסקו.

שפה

ייתכן כי מצאת את הבנק עם התנאים הנוחים ביותר עבור חברתך, אך זה יהיה חסר חשיבות לחלוטין אם בכל הבנק לא ניתן יהיה למצוא ולו נציג אחד דובר אנגלית. לכן חשוב לוודא, במדינות שאינן דוברות אנגלית, שיש עם מי לדבר - פשוטו כמשמעו.

דרישות לפתיחת החשבון

אם בעבר פתיחת חשבון היתה עניין של מה בכך, כיום מדובר בהליך מורכב ולעיתים מייגע. עידן הכפר הגלובלי, על כל יתרונותיו, חידד גם את הסכנה שבהלבנת הון והביא את מדינות העולם, כמו גם את מערכת הבנקאות העולמית, להילחם ככל האפשר בתופעה זו.
כחלק מהמאמץ, אימצו הבנקים מדיניות KYC (דע את הלקוח - know your customer) ומשכך הלקוח נדרש לבדיקת נאותות (due diligence) ברמה זו או אחרת.
על היזם הצעיר להבין כי עמידה בדרישות הבנק היא תנאי הכרחי על-מנת לזכות בחשבון המיוחל ולא ניתן להתחמק מכך, אך אם זאת מומלץ לבדוק היטב מהן הדרישות של כל בנק בכדי שלא תמצא עצמך מתחיל בתהליך דווקא עם בנק שמועד לקשיים ומכשולים.

הפקדה ראשונית

בהקשר זה חשוב לבדוק חסמים נוספים שבנקים מציבים, כגון: הפקדה ראשונית כתנאי להפעלת החשבון. קיימים בנקים רבים שהציבו כתנאי לפתיחת החשבון הפקדת סכום גבוה (מאות אלפי אירו ואף יותר) וברור כי חברה חדשה, המנסה לבסס את פעילותה, לרוב לא תוכל לוותר על סכום כזה ולהשאירו בצד.
אלו לא השיקולים היחידים וקיימים נוספים, כגון: האם הבנק מאפשר שימוש במטבעות רבים (דולר אירו, פאונד וכו'), האם הבנק ערוך לפעילות בינלאומית ועוד.
חשוב למצוא בנק שמתאים לצרכיך וחשוב לא פחות שהליך פתיחת החשבון ייעשה בצורה מסודרת ותוך מילוי קפדני של דרישות הבנק וזאת על-מנת למנוע שיהויים ולעתים אף דחיית הבקשה ועיכוב בפעילות החברה.
*הכותב הינו עידו הנדל, מנכ"ל חברת אטלס פתרונות אופשור בע"מ המתמחה בהקמת חברות בחו"ל http://www.atlas-os.com



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב