דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מדיה חברתית - 10 טיפים שימושיים 

מאת    [ 16/05/2009 ]

מילים במאמר: 597   [ נצפה 2120 פעמים ]

1. השיקו בלוג אישי, העוסק בתחום שמעניין אתכם ובו אתם מרגישים שיש לכם במה לתרום. למשל, אם יש לכם חברת קייטרינג או מסעדה, השיקו בלוג שלא יסתיר את מקור פרנסתכם, ופרסמו תכנים מעניינים ורלוונטים לתחום העיסוק שלכם, כגון: המלצות על מסעדות, מתכונים, סיקור אירועים בתחום הקולינארי בארץ ובעולם, ועוד. במידה ואין לכם עסק אך עדיין הנושא מרתק אתכם ואתם חשים שיש לכם במה לתרום, כתבו על כך! צרו קשר עם אנשי מקצוע בתחום, בעיקר עם כאלו הפעילים ברשת (בלוגרים, מנהלי פורומים, עורכי אתרים וכו') ושתפו אותם בתוכן שלכם, שאבו מהם רעיונות, הגיבו בבלוגים שלהם, ובקיצור - הפגינו נוכחות.

2. מיתוג אישי: תמיד הציגו עצמכם בשם האמיתי שלכם. בכל פוסט שתפרסמו, בכל Talkback שבו תגיבו, בכל פורם בו תשתפו, וכמובן שבכל קהילה חברתית בה תקחו חלק פעיל, אתם מייצרים עקבות שמנועי חיפוש סוקרים ומציגים למי שיחפש אתכם ברשת. הצגת התוכן שלכם בשמכם האמיתי, מייחס לכם את התוכן המקושר אליכם. למשל, אם תפרסמו תגובות עם הניק "superman", אף אחד לא יידע לייחס את התוכן שפורסם אליכם, איכותי ככל שיהיה.

3. השיקעו מחשבה בפיתוח המצע האישי שלכם". הכוונה היא למסמך כתוב הכולל מידע אודותיכם, מאין כרטיס ביקור מורחב שלכם: מידע אישי, ניסייון תעסוקתי, רקע אקדמי, רקע מקצועי, תחביבים וכו'. לא מדובר בקורות חיים, אלא בהגדרה אחידה של הזהות האינטרנטית שלכם, שחייבת להיות אחידה בכל ביטוי שלכם ברשת. אי התאמות דינם כחוסר מקצועיות.

4. מיצוב אישי: חשבו כיצד אתם רוצים שאחרים יתפסו אתכם: הכוונה לתוכן, לאופן ההצגה שלו, לאיכותו, להיקפו, לתדירות שלו, לנוכחות המקבילה שלו ברשת וכו'. לשם כך מומלץ להגיד אסטרטגיה אישית, כזו שתעזור לכם להגדיר מי אתם ומה אתם בראש ובראשונה, ולאחר מכן להגדיר את המטרות האישיות/ עסקיות שלכם. אחידות היא מילת המפתח, ולכן חשוב שההגדרה האישית תהיה סופית ומגושת. אחרי הכל, מדובר בתדמית שלכם.

5. זכרו תמיד שלקוחות, שותפים ומעסיקים פוטנציאליים יחפשו אחר מידע אודותיכם במנועי חיפוש, ולכן חשוב לקחת בחשבון מה אתם רוצים שיחשבו עליכם. אותם אנשים שיחפשו מידע אודותיכם ירצו למעשה לדעת במי מדובר, רגע לפני שיעשו איתך עסקים. לכן, הציגו את עצמכם בצורה הטובה והמקצועית ביותר שתוכלו. תמיד.

6. אל תזניחו את הפרופילים האישיים שלכם ברשתות החברתיות. הטעות הנפוצה ביותר היא של אנשים שפותחים פרופילים אישיים בקהילות חברתיות שונות, ולאחר השקתם הם שוכחים או נוטשים אותם. זכרו כי מדובר בפנים ובתדמית שלכם! השקיעו את המשאבים הנדרשים על מנת לשמור על התדמית שלכם בצורה הטובה ביותר.

7.שמרו על שפה קורקטית ונכונה. אל תפרסמו תגובות או פוסטים המכוונים לפגוע באדם או בגוף כזה או אחר. זכרו שאין לדעת היכן תהיה מחר, ומול מי תצטרך לעבוד. לכן, אל תשתמשו בשפה לא הולמת, או בצורת התבטאות לא ראויה.

8. אל תפרסמו תוכן שעלול להיתפס כנתון למחלוקות, למרות שמדובר באפשרות ליצירת שיח מעניין בנושא כזה או אחר. הכוונה היא לא ליצור פרובוקציה שאינה הולמת, או להעלות נושאים "רגישים". אפשר מצד אחד לטעון כי גישה זו לא נכונה, כיוון שיש להנות ולנצל את המדיום האינטרנטי, ולפרסם כל תוכן ו/או דעה שתחפוץ, אך מצד שני חשוב לזכור שכל פרסום ברשת ימצע את האזניים שיהיו מוכנות לשמוע (או יותר נכון - לקרוא).

9. אל תשתמשו במדיה החברתית כאמצעי פרסומי ושיווקי: אין דבר מעצבן יותר מאשר דחיפת מסרים שיווקיים ופרסומיים במסווה של תוכן רלוונטי. אל תזלזלו באינטיליגנציה של הקוראים שלכם! אם יש לכם תוכן לפרסם, עשו זאת כראוי ואל תנצלו את המעמד שבו קוראים תכנים שלכם לצורך קידום אישי, למטרות כאלו ואחרות.

10. התמדה: ללא התמדה בניהול, פרסום ועריכת התכנים, לא תצליחו להשיג את המטרות אותן הצבתם לעצמכם בתחילת התהליך. זכרו תמיד מהיכן הגעתם, מה המטרות העיקריות שלכם? מה אתם מנסים להשיג וכיצד אתם מבקשים להיות ממוצבים אל מול קהל המטרה שלכם? פרסמו תוכן לפחות פעם בשבוע, ווודאו שכל פרסום יהיה איכותי ככל שניתן. שמרו על מיקוד ענייני, בהתאם לתחום הפעילות/ עניין שלכם.

בהצלחה!
עומר מילויצקי, יועץ אסטרטגי לשיווק ברשת, כותב ועורך את הבלוג http://www.redefine.co.il העוסק באינטרנט באופן כללי ובשיווק ברשת בעזרת מדיה חברתית בפרט.



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב