דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


כלים חסכוניים לשיווק באינטרנט 

מאת    [ 16/05/2009 ]

מילים במאמר: 885   [ נצפה 2133 פעמים ]

1. כתיבת בלוג ארגוני/ בלוג חברה:
עוד לא הצטרפתם ל"בלוגוספרה"?! זה הזמן להצטרף! בכל יום נפתחים אלפי בלוגים ברחבי הרשת ומצטרפים למליוני הבלוגים פעילים. "בלוג" הינו מילה נרדפת לאתר אישי, ובעלי הבלוגים עושים שימושים רבים בפלטפורמה המאפשרת פרסום אישי של תכנים. המבנה מתאפיין ברשימות טקסטואליות בנושאים שונים, לרוב מדובר ביומנים אישיים בהם ה"בלוגרים" כותבים ומתעדים את אירועי חייהם. בנוסף, ניתן לעשות שימוש עסקי בבלוג, ולכן כיום המגמה הבולטת היא של חברות ועסקים (גדולים כקטנים) המשיקים בלוג עסקי ובו מפרסמים תכנים שיווקיים אודות החברה.

קיימות פלטפורמות רבות ומגוונות לפתיחה וניהול של בלוגים בחינם (מערכת הבלוגים של anan10, קהילת הבלוגים הפופולארית של "תפוז", פתיחת בלוג ב"קפה דה מארקר", מערכת הבלוגים של "גוגל" ועוד ועוד). בחרו פלטפורמה המתאימה לכם והתחילו לכתוב ולפרסם תכנים אודות החברה שלכם. שימו לב שהסיבה העיקרית שבגללה נסגרים בלוגים בכל יום היא, ירידה בתדירות פרסום ה"פוסטים" ("פוסט" הינו השם המקובל ל"כתבה" או "רשימה" בבלוג). לכן, זכרו שרק במידה ותוכלו לפרסם "פוסט" חדש בתדירות קבועה והגיונית כדאי לפתוח בלוג, אחרת, תוכלו להזיק לתדמית שלכם כשגולשים יצפו לתכנים חדשים ואלו לא יופיעו.

2. השתתפות פעילה בפורומים הרלוונטיים לתחום הפעילות העסקית שלכם:
חשבו במונחים של משווקים ומפרסמים! יש לכם הזדמנות להאזין לקהל המטרה שלכם מדבר ומתקשר עם אחרים. זאת ועוד, תוכלו לתקשר איתם ישירות, לעורר שיחות יזומות, לנטב שיחות לכיוונים חיוביים ועוד. כיצד עושים זאת? התשובה היא "פורומים". "פורום" הינה פלטפטרמת שיחה ברשת הפועלת כסוג של לוח הודעות אינטרנטי. בכל פורום גולשים יכולים לכתוב הודעה שתפורסם בפורום, הם יכולים להגיב להודעות של גולשים אחרים. יתרון משמעותי נוסף של כתיבה פעילה בפורום היא, התכנים שתפרסמו יכולים להופיע בתוצרות של מנועי החיפוש השונים. קיימים מליוני פורומים בכל תחום ונושא (בכל עת נפתחים פורומים חדשים בנושאים אקטואליים), ולכן כל שיש לעשות כדי לדבר עם קהל המטרה היא להשתתף בפורום הרלוונטי.

הערה חשובה: כיום ישנה מגמה של אנשים הקוראים לעצמם "משווקים באינטרנט" או "web PR" העושים שימוש שלילי במאפיין האנונימי של הרשת. גולשים אלו נוהגים לפרסם הודעות ולשוחח עם גולשים אחרים תחת מסווה של גולשים פיקטיביים במטרה לכוון את השיחה ע"פ רצונותיהם. חשוב לעשות שימוש הוגן ומוסרי בפלטפורמה זו, ולא להתפתות לכתוב הודעות שקריות ומנופלטיביות הנובעות מאינטרסים קרים.

כיצד, אם כן, ניתן להשתתף בפורום בצורה אפקטיבית? הצרפו לפורום בזהותכם האמיתית, מבלי להסתיר את היותכם חברים בארגון או חברה כזו או אחרת. העניקו מהידע המקצועי שלכם (הרלוונטי לנושא הפורום), ובכך תוכלו להגביר את האהדה מול החברה שלכם. בנוסף, בעת פרסום הודעות שליליות אודות החברה שלכם, השתתפות גלויה שלכם בפורום תעניק לשאר משתתפי הפורום הזדמנות לשמוע את הצד שלכם ממקור ראשון, ובכך למזער נזקים אפשריים.

3. "החלפת קישורים":
כלי חינמי ומאוד אפקטיבי הינו - "החלפת קישורים". פעולה זו של החלפת קישורים כוללת יצירת רשת וירטואלית של אתרים בעלי ענין משותף, כשכל אתר מפרסם קישורים ("היפרלינקים") לאתרים ה"חברים". התוצאה של פעולה זו מתבטאת בקידום האתרים ה"חברים" במונעי החיפוש.

הערה חשובה: ישנם חוקים רבים בתחום החלפת הקישורים" כגון: ככל שהאתר הראשון יהיה "פופולארי" יותר, ז"א שהדירוג שלו במונעי החיפוש יהיה גבוה יותר, כך הוא יוכל לתרום לאתר שני שאיתו התבצעה החלפת קישורים. יחד עם זאת, אתר פחות "פופולרי", עלול להזיק בקידום האתר הראשון וכך הלאה. לכן, מומלץ לבצע החלפת קישורים עם אתרים איכותיים רלוונטיים רבים ככל שניתן, ובכל מקרה חשוב ומומלץ מאוד להתייעץ עם מומחים בתחום או לקרוא חומר מקצועי הזמין ברשת. כמעט כל חברה העוסקת בקידום אתרים ושיווק אתרים במנועי חיפוש (SEM) מפרסמת מאמרים מקצועיים באתר שלה.

4. שליחת "ניוזלטרים" (Newsletters):
להפקת "ניוזלטר" יתרונות רבים, אך הבולטת מביניהם: עלות נמוכה יחסית לעומת פוטנציאל הנמענים שיקראו אותו. העלות הנמוכה מתחלקת ע"פ ההפקה של הניוזלטר עצמו, פעולת ההפצה שלו וכו'. בדומה לכלים אחרים באינטרנט, חשוב לעקוב ולבצע מספר פעולות חשובות במהלך הפקת ניוזלטר, למשל: הוספת אפשרות הסרה של הנמען מרשימת התפוצה. כיום ניתן לרכוש רשימות תפוצה מפולחים בנושאים שונים, אך לא ניתן להשוות את איכותה של רשימה קנויה למאגר מידע איכותי ועדכני הקיים אצלכם (לקוחות החברה, ספקים וכו'). חוקים והגבלות משפטיות רבות חוקקו כדי לגן על מקבלי ההודעות בעיקר כתוצאה משימוש מופרז, ראו ערך "חוק הבזק החדש". גם במקרה הזה, חשוב להתעדכן בכל החוקים וההגבלות בטרם ביצוע השליחה.

5. שיתופי פעולה שיווקיים באינטרנט:
כלי חשוב ואפקטיבי ביותר הינו ביצוע שתפ"ים שיווקיים. חשבו על תחום הפעילות ועל קהל המטרה שלכם, ונסו לחשוב על אפשרויות של שיתופי פעולה עם עסקים מקבילים/ משלימים שאיתם תוכלו להשיק מבצע ייחודי ואטרקטיבי! מאוד חשוב לתכנן את המבצע כך שהמרוויח האמיתי יהיה בעיקר הצרכן עצמו, שכן הוא לא יקח חלק פעיל במבצע במידה והוא לא יהנה מערך מוסף איכותי ואטרקטיבי עבורו. היתרון של מבצע משותף עם עסקים אחרים נובע בעיקר מהעלות שלא חייבת להיות גבוהה, במצע יכול להוות הזדמנות מעולה להעביר ללקוחות מסר יצירתי ואפקטיבי מצד החברה ובכך להגדיל את האהדה של הצרכנים כלפיכם, ועוד!

................................................................................................................

"כלים חסכוניים לשיווק באינטרנט" - דגשים לסיכום:

>> הכלים המוצגים בפוסט שלפניכם הינם רק כמה מתוך שלל אפשרויות שיווק נוספות. חפשו ברשת שיטות שיווק נוספות, קראו חומר מקצועי ברשת ומחוצה לה, במטרה לנצל כל כלי שיווקי שהעלות שלו אינה גבוהה אך יכולה לתרום רבות לפעילות העסקית שלכם ברשת. זכרו - הגבול לאפשרויות תלוי רק בדמיון וביצירתיות שלכם.

>> שנו את הרוטינה שלכם: זה הזמן לחשוב על דרכים לעבוד עבור החברה ולא רק בתוכה. קחו צעד "החוצה" והביטו חזרה "פנימה" אל תוך הפעילות השוטפת של החברה. המטרה היא כמובן לנצל את התקופה ולחשוב על שיטות עבודה חדשות ויצירתיות יותר ולהכניס "דם חדש" לפעילות העסקית. הדרך הטובה ביותר היא כמובן לקיים פגישות "סיעור מוחות" צוותיים במטרה לעלות רעיונות חדשים, לשנות ולשפר שיטות עבודה קיימות ובאותה הזדמנות לגרום לעובדים לקחת חלק פעיל בתהליך תוך יצירת שיתוף פעולה והגברת תחושת השיתופיות.
עומר מילויצקי, יועץ אסטרטגי לשיווק ברשת, כותב ועורך את הבלוג http://www.redefine.co.il העוסק באינטרנט באופן כללי ובשיווק ברשת בעזרת מדיה חברתית בפרט.



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב