דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


10 טיפים לבלוגר המתחיל 

מאת    [ 16/05/2009 ]

מילים במאמר: 890   [ נצפה 1961 פעמים ]

1. הגדירו את המטרות של הבלוג:
רגע לפני שאתם מתחילים לעבוד על הבלוג שלכם, חשוב שתהיו מסוגלים לענות על השאלה הבאה: "מה אתם רוצים להשיג ע"י פתיחת הבלוג"? כפי שציינתי בתחילת המאמר, המטרות של כל בלוגר מתחיל הינן אינדיבידואליות לחלוטין: בלוגרים רבים מעוניינים לקדם את הארגון שבו הם עובדים ולכן מפרסמים בלוג הכולל תוכן שיווקי ומקצועי, בלוגרים אחרים פשוט נהנים לכתוב אודות התחביבים האישיים שלהם ומעוניינים לשתף גולשים נוספים ברשת בחוויות שלהם. בכל מקרה חשוב מאוד שנושא הכתיבה לבלוג שלכם יהיה כזה שמעניין ומלהיב אתכם כך שתיהנו תמיד מכל פוסט חדש שתפרסמו ומניהולו השוטף בהמשך הדרך.

2. בחירת פלטפורמה:
קיימות פלטפורמות רבות להקמת בלוגים, חלקם חינמיות וזמינות ברשת כגון: מערכת הבלוגים של nana10, "הבלוגיה" של פורטל "תפוז" או אפילו באמצעות המערכת החינמית של Google. היתרונות של מערכות אלו: תוכלו לפתוח בלוג בקלות ובמהירות יחסית וזאת לאחר פתיחת חשבון אישי ללא כל עלות מצדכם. פלטפורמות אלו חוסכות לכם עלויות פיתוח, אחסנה בשרתים ותחזוקה שוטפת. מצד שני החסרונות הן בכך שהבלוג שלכם יהיה בנוי מתבנית מוגדרת, כמעט ללא אפשרויות להתאים אותו לצרכים שלהם (מלבד שינוי רקעים וצבעי טסטים). האפשרות השנייה היא כמובן להשתמש בפלטפורמות דינאמיות יותר, הניתנות להתאמה אישית הן מבחינת המבנה והן מבחינת העיצוב (כגון: wordpress). בעוד שניתן להוריד מהרשת מגוון עצום של תבניות, תאלצו לשלם עבור מעצב ומתכנת שיקים עבורכם את הבלוג (בהנחה שלא תוכלו לעשות זאת בעצמכם), ולשלם בנוסף עבור אחסנה בשרתים ברשת.

3. התוכן הוא המלך:
לאחר שהקמתם את הבלוג שלכם, עליכם לחשוב על השאלה הבאה: מה מקור התוכן שלכם ומהי מידעת איכותו?
בהנחה שאתם מעוניינים לגרום לכמה שיותר גולשים לבקר בבלוג שלכם, השקיעו מחשבה בתוכן שאתם עומדים לפרסם. בדיוק כפי שלא תמשיכו בקריאת ספר שמשעמם אתכם, כך גם הגולשים ינטשו את הבלוג שלכם במידה והתוכן שבו לא יעורר בהם עניין. שימו לב גם לתחביר ולכתיבה ללא שגיאות כתיב. אין דבר גרוע יותר מאפשר טקסטים הכתובים בשפה ירודה ומלאים בטעויות כתיב. השקיעו את הזמן לעבור שוב על התוכן שלכם כדי לוודא שהוא נטול טעויות וכתוב בצורה תקינה.

4. כתיבה המותאמת למנועי חיפוש:
מרכיב בולט בכתיבת בלוגים היא ההתייחסות למנועי החיפוש, אשר סורקים את התוכן המופיע בבלוג שלכם כך שיופיע בתוצאות חיפוש רלוונטיות. לכן, השתמשו במונחים שידרגו אתכם במקום גבוה יותר בתוצאות החיפוש הרלוונטיות. שני כלים שימושיים נוספים הם שיוך כל פוסט לקטגוריות רלוונטיות (למשל, אם כתבתם פוסט בנושא עיצוב אתרים, הקטגוריה צריכה להיות רלוונטית כגון: "עיצוב אתרים") וכלי שמושי נוסף נקרא: "תגים" (Tags), שבאופן דומה לשיוך לקטגוריות מהווים מונחים רלוונטיים לתוכן שכתבתם. לדוגמה, אם כתבתם פוסט בנושא "שיווק לעסקים באינטרנט", התגים יכולים להיות: "שיווק", "שיווק באינטרנט", שיווק באינטרנט". חשוב לזכור שאין הגבלה על כמות התגים שניתן לשייך לכל פוסט וככל שיהיו יותר תגים הרלוונטיים לתוכן כך הסיכוי להופיע בתוצאות החיפוש הרלוונטיות במנועי החיפוש עולה.

5. פרסום ושיווק עצמי:
זה הזמן לקחת שליטה על הבלוג שלכם ולנקוט בפעולות שיווק עצמי במטרה להגדיל את מספר הקוראים שלו. מספר דרכים בסיסיות ובעיקר חינמיות לעשות זאת הן: א) שלחו את הפוסטים למכרים שלכם ובקשו מהם להעביר אותם הלאה כיוון שייתכן והנמענים הנוספים יהיו בדיוק אלו שאתם מחפשים. ב) הגיבו בבלוגים אחרים העוסקים באותו תחום. עצם התגובה תיצור מודעות לקיומכם, ובחלק מהמקרים תגובתכם תכלול לינק לבלוג שלכם. ג) צרו קשר עם בלוגרים נוספים בתחום והציעו החלפת קישורים ביניכם.

6. תדירות פרסום הפוסטים:
תדירות הפרסום של פוסטים חדשים בבלוג מהווה אינדיקציה לרצינות ולרמת ההשקעה של הכותבים שלו. בדיוק כפי שתתאכזבו למצוא כתבות ישנות באתר החדשות המועדף עליכם, כך גם הערכתם של הקוראים שלכם תיפגע במידה ולאורך תקופה לא תפרסמו פוסטים חדשים. יחד עם זאת, בניגוד לאתרי חדשות המתעדכנים מספר פעמים ביום, תדירות הפרסום המקובלת בתחום הבלוגים הינה כפוסט בשבוע לכל הפחות. כמובן שאין זה אומר שעליכם לכתוב ולפרסם תוכן גם כאשר אין לכם זמן או חומרים חדשים, אך חשוב שתשמרו על רוטינה קבועה של כתיבה ופרסום פוסטים חדשים במיוחד כדי שהקוראים שלכם ידעו שהבלוג מנוהל ע"י אדם מקצועי ורציני.

7. יצירת דו שיח עם המגיבים שלכם:
לעולם אל תפספסו הזדמנות ליצור דו שיח עם גולשים שהגיבו לפוסטים שלכם. אם גולשים השקיעו את זמנם כדי לפרסם תגובה לתוכן שפרסמתם, חשוב שתגיבו ותביעו את דעתכם לנושא ובכך תעבירו מסר של מקצועיות ורצינות כלפי הקוראים שלכם. היו פתוחים ורגישים לקבל ביקורת מצד הגולשים מתוך כוונה אמיתית ללמוד ולהשתפר.

8. מקורות השראה לתוכן:
ההמלצה שלי היא קודם כל לאמץ נוהג קבוע של סקירת בלוגים ואתרים בתחום הפעילות והכתיבה שלכם. ראשית תזכו להרחיב את הידע שלכם בתחום, שנית תכירו בלוגים מקבילים ותלמדו כיצד הם מנהלים את התוכן שלהם (מלבד האפשרות ליצירת קשרים מקצועיים) וכמובן לקבל רעיונות לתוכן עתידי. אפשרות שלישית היא להתמקד במה שעושה לכם טוב (תחביבים, מנוחה, בילויי וכו'), ומתוך ניסיון אישי הרעיונות לא יאחרו לבוא.

9. כותרות לפוסטים - יצירת סקרנות ראשונית:
ישנה חשיבות אדירה לכותרות שאתם מעניקים לפוסטים שלכם. זכרו שזהו אחד ממקומות ה"מפגש" הראשונים של הגולשים בכניסה לבלוג. עליכם לייצור גירוי ראשוני ומעניין שיגרום לגולשים לעצור ולקרוא את כותרות. כמובן שההשקעה בכתיבה צריכה להתבטא גם בפוסט עצמו ולא פחות חשוב מכך, קיים קשר ישיר בין אופן ניסוח הכותרות לבין התצוגה שלהן בתוצאות החיפוש בגוגל.

10. פוסטים אורחים:
פרסום "פוסט אורח" הינה פעולה נפוצה ומקובלת מאוד בה נוהגים בלוגרים רבים ל"ארח" תוכן של כותבים שהם עצמם מעריכים. היתרונות לפעולה: יצירת עניין מקצועי עבור קהל הקוראים שלכם, שייהנו מקריאת תוכן מעשיר שנכתב ע"י גורמים נוספים בתחום. יתרון שני (במסגרת השיווק העצמי שלכם) הוא הגברת החשיפה של גולשים נוספים אליכם ואל פועלכם. במידה והתוכן שתפרסמו במסגרת "הפוסט האורח" בבלוג כלשהו יהיה מעניין מספיק, אותם גולשים יגיעו גם אל הבלוג שלכם וכך תרחיבו את החשיפה אליו.

אני מאחל לכולכם הצלחה רבה בכתיבת הבלוג שלכם וזכרו שהכי חשובה היא ההתמדה!
עומר מילויצקי, יועץ אסטרטגי לשיווק ברשת, כותב ועורך את הבלוג http://www.redefine.co.il העוסק באינטרנט באופן כללי ובשיווק ברשת בעזרת מדיה חברתית בפרט.



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב