דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


בחנו את עצמכם - האם יש לכם אישיות כפולה ומדוע? 

מאת    [ 13/05/2009 ]

מילים במאמר: 491   [ נצפה 2948 פעמים ]



בחנו את עצמכם - האם יש לכם אישיות כפולה ומדוע? / מאת יואב ברנזון



אישיות כפולה - הפנים והחוץ אינם שווים

אישיות כפולה היא מצב נפוץ בו החוץ של האדם והפנים של האדם אינם שווים. במצב כזה, ברמה הפנימית ישנה אישיות אחת ואילו ברמה החיצונית ישנה אישיות הפוכה.

למשל, אדם שברמה החיצונית נראה רגוע, שלו, עדין וחביב אך ברמה הפנימית הוא למעשה סוער, חייתי, אגרסיבי ושתלטן. זהו מצב למעשה של שני אנשים בגוף אחד.

כושר הישרדות ומנגנוני התאמה והסתרה




אישיות כפולה נוצרת תמיד על בסיס של הישרדות ואין ברירה. אישיות כפולה אינה דבר טבעי אלא תמיד פיתוח של תופעה מלאכותית כתוצאה מסוג של כורח הישרדותי.

אנשים שעברו ילדות קשה ובעייתית או היו חייבים להתאים את עצמם להתנהגויות ולמוסכמות מסויימות כדי לשרוד ולהמשיך לקבל אהבה ותמיכה מההורים מפתחים כבר מגיל מוקדם מאוד מנגנוני התאמה והסתרה באמצעותם הם מסתירים מהעולם את הטבע האמיתי שלהם.



פיו וליבו שווים


אנשים בעלי אישיות כפולה הם אנשים שבונים סוג של קליפה חיצונית שמתאימה לדרישות הסביבה שלהם. למשל, אם הסביבה דורשת מהם להיות אגרסיביים ומחוספסים - הם בונים קליפה חיצונית חזקה, דורסנית, רבת שרירים, צעקנית וקוצנית בעוד שלמעשה עמוק בתוכם הם רכים ועדינים. או למשל, אם הסביבה דורשת מהם צייתנות ושקט - הם מפתחים קליפה חיצונית סבלנית, שקטה ומופנמת שאינה עושה רעש ומסתירים מאחוריה אישיות דומיננטית, כועסת, שאפתנית ונקמנית.

לעומת זאת, אנשים שלא היו צריכים לשנות את האישיות שלהם בילדותם הם אנשים שפיהם וליבם שווים. הפנים והחוץ זהים והאישיות שלהם היא הומוגנית, פשוטה וזורמת, כי הם לא נאלצו לפתח כל סוג של מנגנון הגנה מלאכותי שנועד להסתיר את הזהות האמיתית שלהם.






כיצד מגשרים על הפער?

ניתן לגשר על הפער שבין החוץ לבין הפנים אצל אדם שהוא בעל אישיות כפולה. סגירת הפער נעשית על ידי פתיחת המחסומים הקיימים בין האישיות הפנימית לאישיות החיצונית.

כאשר המחסומים נעלמים שני סוג האישיות מתערבבים אחד בתוך השני והופכים עם הזמן לסוג של אישיות אחת, הומוגנית, מלוכדת ואוטנטית שמסוגלת לפעול בצורה ישירה, זורמת ואסרטיבית ללא תנאים, סייגים, פחדים וספקות עצמיים.






בחנו את עצמכם - האם אתם אנשים קוצניים או סבלניים?

אם פיתחתם במהלך חייכם קליפה חיצונית קוצנית, חדה, תוקפנית ומוחצנת אבל בתוככם אתם רכים ועדינים - אתם בדרך כלל אנשים שמשיגים את כל מה שאתם רוצים אבל אתם משום מה אף פעם לא מרוצים. עליכם להיות מודעים לכך שהרצון שלכם חזק מדי ועליכם לאזן אותו עם עדינות, שקט פנימי ומיקוד כדי להגיע למצב אוטנטי.

לעומת זאת, אם יצרתם לעצמכם קליפה חיצונית חביבה, עדינה, סבלנית ופשרנית אבל בתוככם אתם מרגישים סערה עצומה ויצרים חזקים - אתם אנשים שבדרך כלל לא משיגים את מה שאתם רוצים כי אתם פשוט מוותרים לעצמכם ולא הולכים עד הסוף עם הרצונות שלכם. עליכם להיות מודעים לכך שהרצון שלכם חלש מדי ולכן כדי להגיע למצב אוטנטי עליכם לחזק אותו על ידי ביטוי של תכונות עוצמתיות, אגרסיביות, דעתניות ומוחצנות יותר.


וטיפ לסיום: כדי להפוך מאדם בעל אישיות כפולה לאדם בעל אישיות בריאה יש להיכנס לתהליך של העצמה אישית שבו יינתן מקום גדול יותר לצד הפנימי על חשבון הצד החיצוני כדי להביא בסופו של דבר לאיזון אוטנטי ונכון של האישיות שלכם.



יואב ברנזון http://www.ybc.co.il הוא מומחה, מנטור ומאסטר בעל שם לאומי ובינלאומי בנושא ההצלחה העסקית והזוגית בחיים. הוא עוסק ביעוץ זוגי ועסקי ב-18 השנים האחרונות .

הוא פיתח את שיטת 4 הצעדים http://www.ybc.co.il/PAGE35.asp - שיטה עולמית ייחודית להצלחה מהירה ועמוקה בעסקים, בזוגיות ובכל יתר תחומי החיים.

הוא כתב 7 ספרים בתחום האהבה העצמית והפיתוח העצמי - חלקם רבי מכר בארץ ובעולם.

הוא פרסם למעלה מ-1,500 מאמרים בתחום הצמיחה האישית, הזוגיות, הפיתוח העסקי וההצלחה.

הוא פיתח טכניקות ייחודיות המאפשרות לתכנת את תת-המודע מחדש. תכנות הוא תהליך מהיר המאפשר לנצל את היכולות התת-הכרתיות והלא מודעות כדי להגיע במהירות להצלחה יוצאת דופן ולרכוש יתרון ניכר על פני אנשים "רגילים" שלא עברו תכנות.



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב