דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מניות ערך בעלות דיווידנד גבוהה 

מאת    [ 11/05/2009 ]

מילים במאמר: 528   [ נצפה 3351 פעמים ]

בימים אלה מתחבטים אנשים רבים בשאלות השקעה כאשר מצד אחד יש להם כסף פנוי והם אינם מרגישים בנוח לשים את הכסף בבנק נוכח הריבית האפסית במשק אולם מצד שני הם אינם יודעים במה להשקיע.

במאמר הקודם בדצמבר המלצתי על השקעה באג"ח חברות אולם מאז שוקי האג"ח עלו בחדות ולעניות דעתי מהלך עליות זה התחיל למצות את עצמו.

נכון להיום סביבת המאקרו עדיין נראית קודרת אולם בסדרת המאמרים הקרובה אמליץ על מספר מניות שמושפעות פחות מסביבת המאקרו ובנוסף נסחרות במכפילים יחסית נמוכים, הצפי לרווחים העתידיים שלהם נראה טוב והם נותנות תשואת דיווידנד גבוהה שמהווה פיצוי גם במידה של ירידת שערים.

ALCON - ACL
החברה הינה המובילה בעולם בתחום טיפולי העיניים, בין מוצרי החברה: עדשות, תרופות עיניים, ציוד לניתוחי עיניים לעשרת משקפיים ולטיפול ב- catarac.
היתרון היחסי - הציוד לטיפולי עיניים (בעיקר לניתוחים) הינו ציוד יקר שדורש התמחות רבה. רופאים שהתרגלו לעבוד עם המכשור של החברה לא מחליפים אותו בשל עלויות ההחלפה הגבוהה והעבודה הרבה שכרוכה בכך. הדבר מבטיח לחברה את כל מכירות הציוד הנלווה לטיפולים אלה ומאפשר לה לבצע העלות מחיר מדי תקופה.
יתרון נוסף הוא בכך שלחברה מגוון תרופות העיניים הגדול בעולם מה שמאפשר לאנשי המכירות של החברה למכור מספר רב של תרופות לכל רופא ובכך מקטין את עלויות המכירה של החברה ומאפשר לה להציג שורת רווח נקי גבוהה יחסית למתחרותיה.

Market cap: $ 28.68B

Gross Margin: 79.30% (אחוז הרווח הנקי מההכנסות לאחר ניקוי ההוצאות שקשורות בהכנת התרופה)

Profit Margin: 32.50% (אחוז הרווח הנקי מההכנסות לאחר ניקוי כל הוצאות החברה)


המחיר - מכפיל הרווח של החברה עומד על 14.1 שהוא נמוך מהמכפיל הממוצע של ה- S&P 16.9 אולם גבוה במקצת מזה של סקטור התרופות 11.9 שמתאפיין בתקופה זו במכפילים נמוכים. תשואת הדיבידנד של החברה נחשבת לגבוהה %4.1 (תשואת הדיבידנד הממוצעת של ה S&P הינה 2.8%)

רגישות החברה למשבר הכלכלי ופוטנציאל צמיחה - רגישות של החברה למשבר הכלכלי הינה נמוכה אולם כמו כל חברות התרופות האתניות על החברה לפתח תרופות חדשות שיפצו על התרופות שפג עליהם הפטנט. החברה משקיעה סכומי כסף גדולים בפיתוח תרופות חדשות אולם הצלחת השקעה זו אינה מובטחת. לחברה ישנם עוד שני מנועי צמיחה שהם הזדקנותו של העולם וכתוצאה מכך אוכלוסייה הולכת וגדלה שזקוקה לטיפולי עיניים והשווקים המתעוררים, שחדירה אליהם מגדילה את מעגל הלקוחות של החברה.

Diageo - DEO
החברה הינה יצרנית ומפיצה של משקאות אלכוהוליים מהמותגים המובילים בעולם ביניהם: בירת גינס, וודקה סמירנוף, ג'ין טנקרי וגורדון, רום קפטן מורגן, ויסקי ג'וני ווקר, ליקר שמנת ביילי'ס ועוד רבים וטובים.

היתרון היחסי של החברה לעומת חברות בתחומה הוא רשת ההפצה המתקדמת שלה ומיתוג החזק של מוצריה אשר מאפשרים לה רווח תפעולי ורווח נקי גבוהים יחסית למתחרותיה:

Market cap: $ 33.22B
Gross Margin 62.80%
Profit Margin 19.70%


המחיר - החברה נסחרת במכפיל 12.6 שהוא נמוך מזה של ה- S&P שעומד על 16.9 ונמוך משזה של התעשייה אליו היא משתייכת Alcoholic Drinks בסקטור Consumer Goods שעומד על 17.5 ולפיכך מחירה יכול להוות הזדמנות כניסה יחסית נוחה. בנוסף החברה נותנת תשואת דיבידנד שנתית גבוהה 4.2%.

רגישות החברה למשבר הכלכלי ופוטנציאל צמיחה - עקב הפגיעה בנכונות הצרכנים לבזבז כסף על משקאות אלכוהוליים מובחרים, מכירות החברה נפגעו קלות אולם בפועל שורת הרווח גדלה עקב שינוי מטבע ושינוי בחוקי המס. בטווח היותר רחוק החברה נהנית מהתופעה הולכת וגוברת של מתעשרי השווקים המתעוררים שנוטים לעבור לאלכוהול יותר יקר מה שמהווה מנוע צמיחה לחברה.


עומר רבינוביץ'
מלמד אסטרטגיות להשקעה במניות בשיטה שמשלבת ניתוח טכני ופונדמנטלי
מכין למבחנים של הרשות לני"ע - בניהול תיקים וייעוץ השקעות
לקביעת מפגש 0528337691 או במייל omer.rab@gmail.com



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב