דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


איך מאריכים את אורך החיים של מתיחת פנים ? 

מאת    [ 10/05/2009 ]

מילים במאמר: 486   [ נצפה 3046 פעמים ]

יש שישה תהליכים הגורמים לפנים לצנוח ויש חמישה דברים שאפשר לעשות אחרי ניתוח כדי למנוע נפילה חוזרת.

מתיחת פנים הוא אחד הניתוחים המבוקשים ביותר בכירורגיה פלסטית. הזדקנות הפנים כוללת את צניחת העור, רפיון שרירי ההבעה, הכתמה, קימוט של העור, איבוד נפח באזורים מסויימים (סביב הפה) ותוספת נפח באזורים אחרים (שקיות בעפעפיים תחתונים). אנחנו יודעים שיש שישה גורמים המאיצים את תהליך ההזדקנות של הפנים:

1. גנטיקה - יש משפחות שאצלן העור נעשה רפוי ומקומט מהר יותר. בדרך כלל מדובר בעור בהיר, יבש ודק. לעומת זה במשפחות בהן העור עבה ושומני יהיו פחות קימוט נפילה.
2. עישון - עישון מפחית את זרימת הדם בכלי הדם השטחיים של העור ולכן לפנים יש צבע אפור - חיוור. עור הפנים של מעשנים הוא לרוב מקומט יותר ופחות חיוני.
3. ירידה חדה במשקל - משקל עודף לתקופות ממושכות גורם למתיחה של העור. כאשר יורדים במשקל הכללי, הגוף נראה מצויין עם בגדים אבל בפנים יש עודפי עור. הדבר בולט בעקר באזור הצוואר.
4.חוסר שינה או שינה לא מסודרת - שינה היא אחד התהליכים נוגדי ההזדקנות החשובים ביותר. המושג "שנת יופי" הוא מושג נכון מאוד. בזמן השינה הגוף מפנה חומרי פסולת ומאפשר לעור להתאושש ממהמתח, הזיהום הסביבתי וקרינת השמש המזיקים. עבודה במשמרות לילה מאיצה באופן ברור את הזדקנות הפנים. בקבוצת סיכון נמצאים אנשי צוות אוויר, אחיות ועובדי משמרות אחרים.
5. מחלות סיסטמיות - לכל מחלה כללית ולתרופות הדרושות לטיפול בה (כמו סטרואידים), יש השפעה על הפנים. לעיתים ההשפעה היא זעירה ולעיתים, במחלות כמו מחלת ראות כרונית או מחלת פרקים תהיה השפעה משמעותית על עור הפנים.
6. חשיפה מוגזמת לשמש - חשיפה מבוקרת לשמש מעלה את רמת ויטמין D והיא רצויה. אולם, חשיפה מוגזמת לשמש ובפרט אירועים חוזרים של כוויות שמש מדרגה שנייה גורמים לנזק קבוע לעור. לעור יש זיכרון ונזקי השמש באים לידי ביטוי עשרות שנים לאחר החשיפה.


בניתוח הפלסטי מחזיר המנתח את השרירים והעור למקומם ומסיר את העודפים. אנחנו יודעים שיש חמישה דברים העוזרים לשמר את התיקון ומבטיחים תוצאה שתשאר שנים רבות:

1. שמירה על משקל תקין - הקפידו על משקל תקין ותזונה מאוזנת.
2. שימוש סדיר בקרמים רפואיים - שימוש קבוע למשך שנים רבות בחומצה גליקולית ורטינול מבטיחים עור באיכות מעולה ומשמרים את תוצאות ניתוח מתיחת הפנים. את רשימת הקרמים תוכלו למצוא בסעיף קרמים טיפוליים באתר זה.
3. שימוש סדיר בקרם הגנה - קרם הגנה בפני השמש הוא קרם נוגד ההזדקנות חשוב ביותר.
4. הפסקת עישון - עברתם ניתוח, זו הזדמנות מצוינת לאורך חיים חדש ללא עישון.
5. טיפולי לייזר - טיפולי לייזר הם חלק בלתי נפרד מכל ניתוח מתיחת פנים שמבצע דר' מאיר כהן. הטיפולים מבוצעים בהרדמה מקומית במרפאה. הלייזר גורם לעור להתחדש, להמתח להיות נקי, חלק ומוצק יותר. מחקרים הראו כי טיפול בלייזר מאריך את חיי ניתוח מתיחת הפנים באופן משמעותי. ללייזר יש השפעה מיידית ומאוחרת. ההשפעה המיידית כוללת ניקוי כתמים, "גיהוץ" של קמטים ומתיחה מיידית של העור. בטווח של חודשים עד שנה, הלייזר גורם לסיבי הקולגן להתהדק ומקנה לעור תכונות צעירות של התחדשות ויצירה האופייניות לגיל הצעיר. טיפול הלייזר מפחית את רפיון העור ומבטיח תוצאה יפה שתשמר לאורך זמן.
ד"ר מאיר כהן הוא מנתח פלסטי בכיר בארץ, העוסק בכירורגיה פלסטית. לד"ר מאיר כהן נסיון בתחום של ניתוחים פלסטיים וביניהם - שאיבת שומן, ניתוח אף, הגדלת חזה, הקטנת חזה ועוד.



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב