דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


כתמים, מה עושים עם זה? 

מאת    [ 10/05/2009 ]

מילים במאמר: 436   [ נצפה 2597 פעמים ]

כתמים, מה עושים עם זה?

כתמים על העור מהוווים בעיה קשה ולעיתים בלתי פתירה

נטע לי בר- אור
פורסם: 24/03/09 12:27

הכתמים או פיגמנטציה כפי שזה נקרא בעגה המקצועית מהווים מטרד אסתטי ניכר. הפיגמנטציה למעשה נגרמת בגלל מס'' גורמים: חשיפה לשמש, כתמי היריון הנקראים גם "מלזמה" או כתמי גיל שנוצרו במשך השנים.

פיגמנטציה נוצרת בעקבות הצטברות יתר של מלנין, פיגמנט שקובע את צבע העור שלנו. למעשה המלנין מגן על העור מפני נזקים חיצוניים לרבות השמש. בכל פעם שהעור נחשף לשמש, נוצר מלנין, במטרה להגן על העור. זהו למעשה תהליך השיזוף. אך לעיתים הפיזור של חלקיקי הצבע (הפיגמנטים) אינו אחיד, ולפעמים יש הצטברות של פיגמנט באזור מסוים, שיוצר כתם.

אך פיגמנטציה נגרמת בגלל מס'' גורמים, לא רק בגלל החשיפה לשמש (כתמי שמש), הגורמים כוללים גלולות למניעת הריון, תרופות, תחליפי הורמונים והגיל (הנטייה לפיגמנטציה עולה עם הגיל).

אז מה עושים כנגד הכתמים? מהי הסרת כתמים? ובכן זה מלחמה עיקשת שלא תמיד מבטיחה תוצאות. החדשות הטובות הם שאפשר להבהיר את הכתם במידה משמעותית, החדשות הרעות הן שאי אפשר להסיר לגמרי כתמי עור.

נכון, יש הרבה טיפולים שמבטיחים הסרה כוללת של הכתמים, אולם יש גורמים חשובים שמשפיעים על הצלחת הטיפול. ראשית, מידת הפיגמנטציה, האם זהו כתם עמוק? או כתם שטחי? במספר מקרים, הצטברות הצבע נמצאת עמוק בדרמיס.

הטיפול

אם מדובר בפיגמנטציה ברמה הקלה לרוב אמצעי הטיפול הוא בקרמי הבהרה למיניהם שקיימים בשוק. הקרמים כוללים את המרכיבים הבאים בריכוזים שונים.

הידרוקינון- ההידרו קינון מדכא את ייצור פיגמנט המלנין. ההידרו קינון מצוי ברוב תכשירי ההבהרה במינונים שונים. למעשה הוא נחשב הטיפול האופטימאלי במניעת פיגמנטציה ואינו כולל תופעות לוואי חמורות.

רטין-A - לרטין A יתרונות רבים בטיפול בפיגמנטציה. רטין-A למעשה משפר את ייצור התאים החדשים, משפר את אלסטיות העור ומזרז יצירת קולגן. אומנם הוא פחות אפקטיבי מהידרו קינון והוא מומלץ לפיגמנטציה קלה עד בינונית.


חומצות- חומצת אלפא הידרוקסיות, חומצה קוג`ית, חומצה אז''לאית, חומצה אלפא ליפואית כל אלה ועוד הינם חומצות אשר מדכאות את ייצור המלנין. לרוב הן יהיו מרכיבים ראשיים בתכשירי הבהרה למיניהם.

פילינג כימי ולייזר
הפילינג הכימי הינו נחשב לטיפול יעיל כנגד הפיגמנטציה. הוא קיים בדרגות שונות: קל עד בינוני ניתן לערוך גם אצל קוסמטיקאית מומחית ואילו פילינג עמוק אצל רופא עור בלבד. הטיפול נחשב אגרסיבי , קילוף העור ורק לאחר שבוע או לחילופין מס'' שבועות[ תלי בדרגת הפילינג ובתהליך ההחלמה] ניתן לראות תוצאות.חשוב לציין, שלא תמיד יש תוצאות נראות לעין ולעיתים צריך לחזור על הטיפול מס'' פעמים, במיוחד עם מדובר בפילינג קל ובינוני.

לייזר -הינה שיטה ידועה להסרת כתמים, זאת ע"י מיקוד קרן אור בפיגמנט ודיכוי המלנין. הטיפול בלייזר נעשה בד"כ אצל פלסטיקאי מומחה או רופא עור.

הטיפול המומלץ ביותר הוא הטיפול המשולב , פילינג + תכשירי הבהרה. כך או כך, רצוי לאמץ את הטיפול החשוב מכולם, מריחת קרם הגנה כנגד השמש.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב