דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


כל מה שרציתם לדעת על העור 

מאת    [ 10/05/2009 ]

מילים במאמר: 482   [ נצפה 2475 פעמים ]

כל מה שרציתם לדעת על העור

העור הינו איבר חשוב ביותר והוא גם איבר נראה המאפשר לנו לראות תמורות של הזמן או מצב בריאותי

נטע לי בר- אור
פורסם: 24/03/09 12:37

למעשה העור הינו האיבר הכי גדול בגוף ובעל תפקודים רבים. ראשית, העור משמש כאיבר כיסוי המספק הגנה לרקמות שתחתיו. בנוסף, העור משמש ככלי וויסות לטמפרטורת הגוף. כמו כן, העור משמש כאיבר תחושה. דרכו ניתן לחוש מגע, לחץ, כאב, חום, קור ועוד. העור למעשה מהווה חלק אינטגראלי ממערכת החיסון כאשר הוא מהווה את המחסום הראשוני בפני כימקלים ופתוגנים.

העור מורכב מעילית העור הנקראת אפידרמיס, העור עצמו נקרא דרמיס והוא בנוי מרקמת חיבור איתנה שבתוכה יש סיבים גמישים, ומכיל בתוכו שפע של עצבים וכלי דם. השכבה התחתית של העור נקראת היפודרמיס. ההיפודרמיס מכילה רקמת חיבור רופפת ורקמת שומן. למעשה ההיפודרמיס משמש לבידוד הגוף ולשמירת חום הגוף.


צבע העור נקבע ע"י פיגמנט המלנין. גוון העור משתנה ביחס למין האדם, לרוב לגברים יש גוון עור יותר כהה מאשר לנשים. בנוסף, פרמטר חשוב הוא הגנטיקה שנקבעת ע"י שישה גנים.הגנטיקה משתנה מאדם לאדם, למעשה אין אדם שזהה לאחר. הגנטיקה אומנם מהווה קריטריון חשוב אך יש גם גורמים נוספים שיכולים להשפיע על העור כגון: אורח חיים, לחץ, תזונה וחשיפה לשמש.

הקוסמטיקה הרפואית מבדילה בין חמישה סוגי עור: יבש, רגיל, רגיש, שמן ומעורב. העור מהווה גם ראי לאותות הזמן, הוא משתנה ככל שעולה מצבור השנים, שהרי עור צעיר אינו דומה לעור בוגר. התהליך של רפיון העור נקרא הזדקנות. העור מכיל קמטים, רפיון, פיגמנטציה ועוד.

כיום, יש מרדף באסתטיקה הרפואית אחר העור האידיאלי, אחר מעיין הנעורים. נשים רבות רוצות לעצור את מחוגי הזמן ולהתהדר בעור בריא , צעיר ויפה. אך כדי לעשות זאת חשוב תחילה לשקול פרמטרים חשובים.

ראשית, עדיף להימנע מחשיפה לשמש, שהרי חשיפה מוגזמת יכולה לפגוע בפיגמנט המלנין וליצור כתמי שמש או פיגמנטציה. עישון גם מהווה פרמטר חשוב, עדיף להימנע מעישון כי עישון נחשב כמאיץ של תהליך ההזדקנות של העור. תזונה מהווה גם מרכיב חשוב בשמירה על בריאותו של העור. תזונה לקויה יכולה לגרום לעור להיות שמן או בעייתי. לכן חשוב לגרום לתזונה שקולה ואחראית כדי לשמור על עור בריא וזוהר.

אומנם, כיום יש אין ספור הצעות לחידוש פני העור עם בפילינגים למיניהם, תכשירי קוסמטיקה, ניתוחים פלסטיים, בוטוקס ועוד. ההיצע גדל ככל שהביקוש גדל. מעיין הנעורים מהווה כיום מוצר נחשק ביותר ולכן ההיצע נרחב. רבים מפקידים את העור בידי רופאים פלסטיים כדי לעצור את אותות הזמן. אך אף טיפול אינו מבטיח המשכיות. למעשה רוב הטיפולים מציעים פתרון זמני של כמה שנים וכדי לתחזק את התוצאה דרוש טיפול נוסף .

ההקפדה על מראה הער חלה היום גם בגיל צעיר. רוב הרופאים ממליצים לתחזק את העור החל מגיל צעיר. ההמלצה הרווחת בגיל צעיר היא ניקוי של העור והקפדה על ליחוח העור. בגיל מבוגר יותר ההקפדה היא גם על הימנעות מחשיפה לשמש, ליחוח מאסיבי יותר של העור וניקוי עמוק של העור.

כך או כך, חשוב שנתייחס לעור בתבונה, שהרי העור משמש כמראה למצבנו הנפשי והן הגופני. לכן חשוב לבחון שינויים בעור ולאבחן את סוג העור כדי להתאים את הטיפול הטוב ביותר לעורך.



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב