דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


יופי, מה זה בעצם? 

מאת    [ 10/05/2009 ]

מילים במאמר: 501   [ נצפה 3406 פעמים ]

יופי? מה זה בעצם

אומרים שיופי הוא בעיני המתבונן

נטע לי בר אור
פורסם: 05/04/09 02:12

יופי הרי הוא מושג שרב הנסתר בו על הגלוי. יופי הוא בעצם טעם ואיך אומרים, על טעם וריח אי אפשר להתווכח. ואכן, לכל תרבות ולכל מגזר יש מושגי יופי שונים. בתרבות האסלאם מעדיפים נשות שמנות ומלאות, בעולם המערבי מעדיפים נשים רזות וגרומות. העולם המערבי מתאפיין ביופי ארי, בלונדינים עם עיניים כחולות. בישראל מעדיפים את המראה האקזוטי.

כך או כך, יש אין ספור תפישות לגבי היופי. למעשה יופי משרת היטב את עולם האופנה לצורותיו. כיום, יש דרישה מוגברת לדוגמניות כדי שיציגו עבורנו את אידיאל היופי האולטימטיבי. והדרישות לאסתטיקה רק גורבות עם השנים. החיפוש אחר יופי אידיאלי עוצר נשימה הינו חיפוש מתמיד, כמובן שהיופי הוא גם סוג של טרנד. לעיתים יופי יכול להתבטא באישה גרומה שטוחת שדיים ויש שהיופי מתבטא באישה יפה עם חזה גדול.

האישה בעצם מהווה את מודל היופי בעולם האנושי. מנשים מצפות להיות יפות מגברים קצת פחות. גברים הרי יתורו תמיד אחר אישה יפה ונשים תחפשנה גברים עם תכונות אופי מסוימות או כסף.

אך גם מגמה זו השתנתה בשנים האחרונות, אם פעם גברים היו פטורים משגרת הטיפוח, הרי שכיום גם גברים בוחרים להיות יפים יותר. אם זה ע"י הסרת שיער, או קנייה של בגדים אופנתיים או שגרת טיפוח שכוללת קרמים ובשמים.

בטבע הרי זה אחרת, הזכר הוא היפה ביותר כדוגמת הטווס. הטווסים מרהיבים ביופיים ואילו הטווסות אינן יפות ושי להן נוצות פחות מרהיבות. חוק הטבע הוא בעצם פשוט, אם זכר רוצה להתרבות עם אישה הוא צריך להפגין את יופיו במלוא הדרו, כך היא תבחר.

אז למה בעולם האנושי החוקים הם שונים? אין לדעת. נשים נבחרו להיות המין היפה בעוד גברים נבחרו להיות המין החזק. ואולי חוקי הטבע אצל המין האנושי הם הפוכים בגלל עובדה פשוטה שנשים הן יותר יפות. אך כל אישה כדי לספק את אידיאל היופי בשוק ההיצע בעצם משתעבדת לשגרת טיפוח אין סופית. מריטת שיער, איפור, בגדים, הלבשה תחתונה, עיצוב שיער ועוד אין ספור פרמטרים שכלולים בשגרת הטיפוח היום יומית.

אך דווקא בעולם השפע, בעולם של המאה ה21 העדפה היא למראה נטורל לא מתאמץ. אם פעם נשים התאמצו להראות יפה, כיום, הטרנד המוביל הוא "זרקתי על עצמי משהו ואין לי איפור". המגמה היא לשדר מראה בריא וטבעי. בעקבות טרנד זה פרץ לעולמנו מגמת האופנה החדשה- קז''ואל. מראה יום יומי לא מתאמץ.

אידיאל היופי של המאה ה21 כולל גם מראה צעיר. כיום, בעקבות הטכנולוגיה אפשר להעלים את סימני הזמן ולהיות צעירים למשך שנים רבות. ראו למשל את תחום האסתטיקה הרפואית או את ריבוי הניתוחים הפלסטיים. למעשה, מעיין הנעורים הוא המוצר הכי נחשק בעולם המודרני. כולם רוצים להראות צעירים. מישהו אמר פעם שהעולם שייך לצעירים. אז בזמנו זה היה סלוגן, לא יותר מכך, אך כיום זה מהווה את אידיאל היופי הכי נחשק. לראייה גם חתך הגיל של הדוגמניות שיורד כל שנה באופן מבהיל. נשים מבוגרות בוחרות בכל האמצעים כדי להישאר צעירות וגם גברים נמצאים במרוץ המטורף אחר הזמן. אין לדעת עם אמצעי הטכנולוגיה הם שיצרו את אידיאל היופי של מעיין הנעורים או שאידיאל היופי תמיד היה מעיין הנעורים.

כך כאו כך, יופי זה בעייני המתבונן ויש הרבה צדדים ליופי חלקם גלויים חלקם נסתרים.






מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב