דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


אודות הזמרת - אופירה גלוסקא. 

מאת    [ 09/05/2009 ]

מילים במאמר: 421   [ נצפה 3038 פעמים ]

אופירה גלוסקא החלה את דרכה האמנותית ב- 1969 בצוות ההווי של נח"ל, בשירים כמו "חורשת האקליפטוס" ו"זמר שכזה". גלוסקא השתתפה גם בתוכניתה ה- 21 של להקת הנח"ל, שהועלתה באותה שנה, כסולנית בשיר "שלווה" וכזמרת קולות הרקע הגבוהים בשיר "החיים היפים" ששר סולן הלהקה מוטי פליישר.

הזמרת נולדה ב- 1949 בשכונת פג'ה בפ"ת. וכבר מגיל צעיר בלט כישרון השירה שלה והיא החלה ללמוד פיתוח קול. גלוסקא חלמה לשרת בלהקת הנח"ל ולפני גיוסה ניגשה לבחינות ללהקה, חרף דעתה של המורה לפיתוח קול, שהזהירה אותה כי השירות בלהקה צבאית יהרוס את קולה וימנע ממנה לשיר אופרות.

בתחילת שירותה הצבאי שמשה אופירה כמרכזנית כדי לשמור על קולה.
סמוך לבחינה ללהקה היא קיבלה על כך הודעה מהשלישה הצבאית שהייתה באותה עת ונסעה לפיקוד הנח"ל ביפו. כאשר היא התקבלה בסופו של דבר (1968) נשלחה לצוות ההווי מאחר והלהקה הייתה בין שתי תכניות. כאשר החלו החזרות לתכנית החדשה של הלהקה, אופירה המשיכה בהופעות עם צוות ההווי שזכה באותן שנים להצלחה גדולה. הצוות הזה היה גם הראשון שהקליט תקליט וזכה לפרסום גם מחוץ לצה"ל.

לאחר מכן, המשיכה את דרכה בלהקת בנח"ל עצמה במסגרתה השתתפה כסולנית בתכנית שהכילה את השירים "קרנבל בנח"ל", "שלווה", "בשמלה אדומה" ו- "החיים היפים".
לאחר שירותה הצבאי השתתפה בהצגות תיאטרון, הופיעה עם להקת ענבל ושרה כסולנית עם להקת המחול הייצוגית "שלום", איתה נסעה למסע הופעות מסביב לעולם.

הצלחתה של גלוסקא ופרסומה הגיעו כאשר הופיע במגוון הפקות ופסטיבלים שהניבו להיטים. בפסטיבל הזמר והפזמון ביצעה את השיר "ציון הלוא תשאלי". בפסטיבל הזמר בסגנון עדות המזרח "למנצח שיר מזמור" ואת "לכה דודי", בשני את "כי מציון תצא תורה" ובשלישי את "הבלדה על אסתריקה אברבנאל" ברביעי שרה את "בנעים זמירות" בפסטיבל החסידי ביצעה את "ובניי ירושלים", "עושה שלום", "ענני" והיה גם את פסטיבל שירי הילדים ופסטיבל שירי יידיש.

באמצע שנות ה- 70 השתתפה במופע "טוב לאהוב" שמתוכו הצליח במיוחד שיר ששרה סולו "הפגישה" שהולחן ע"י קובי אשרת למילים שכתב דן אלמגור. במופע שרה את "אשת הדייג" שתורגם מיוונית.

באותן שנים השתתפה גלוסקא בהפקות שונות.היא הקליטה שירים לאלבומי אוסף שונים, בין היתר לשירי תנועות הנוער, שירי כינרת , שירי נעמי שמר, שירי לוחמי הגטאות ושרה את שיריו של מרדכי זעירא - שירו של זייד (פעם ועוד) ו"שיר המגן והמרי" בתכנית: "משירי ארץ ישראל הישנה".

בשנת 2000 יצא אלבום אוסף ראשון משיריה, המופיעים בו בהקלטות מקוריות המשקפים את הסגנונות המוסיקליים המגוונים שבהם התנסתה. לקראת צאת האלבום היא הקליטה את השיר החדש "ברכי" שכתבו לה חמוטל בן זאב ומני קוממי.
לאופירה מופע משותף עם בנה שגיא - 'כשאמא באה הנה'.

עד כאן חלקו הראשון של המאמר.
בעוד מספר ימים,אפרסם עבורכם את המאמר השני אודות אופירה גלוסקא.
בברכה
מוטי דביר- "צמד הווי ובידור"
http://www.havayvebidur.com
מוטי דביר-בוגר בית ספר למשחק בהנהלת ניסן נתיב, בוגר בית ספר להנחיית מורים ומדריכים לתיאטרון/דרמה.במאי/שחקן/זמר עם ניסיון רב שנים.מנחה ערבי זמר בצמד הווי ובידור.
http://www.havayvebidur.com



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב