דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


יחסים בין אחים- איך מפסיקים את הריבים?? 

מאת    [ 07/05/2009 ]

מילים במאמר: 436   [ נצפה 5424 פעמים ]

השאלה שעולה אצלנו ההורים היא "מדוע הם רבים" הורים רבים מגיעים עם השאלה מה לעשות וההרגשה שמשהו נעשה לא נכון, ולכן הילדים רבים או מקנאים. אם מתבוננים במצב בצורה אובייקטיבית יש לילדינו את כל הסיבות לריב ולקנא. אחים נאלצים לחלוק בכל דבר- טריטוריה, צעצועים, זמן איכות עם ההורים. כל משאב שקיים בבית . יש להם את כל הסיבות לקנא ולכן גם לריב.זה קצת דומה לבית שבו ישנן כמה נשים לאותו בעל (או כמה גברים לאותה אישה) האם הם לא יקנאו אחד בשני?

לאחים אין אפשרות לבחור או להחליט אם הם מעוניינים באח חדש. אנחנו קובעים להם. רובינו , עוד משלב ההיריון , מדמיינים איך הילדים שלנו יהיו החברים הטובים ביותר. הפנטזיה הזאת שילדינו יהיו החברים הטובים ביותר יוצרת קושי אצלנו כשהם רבים. פנטזיות מקומן להישאר בצד . החיים האמיתיים שונים!

איך בכל זאת ניתן להקטין את הקנאה ואת המריבות בין האחים וליצור אוירה טובה יותר ורגועה  בבית?


    • לא ליצור תחרות בין הילדים- אנחנו אמנם חיים בעולם תחרותי והישגי מאד. עדין כדאי וחשוב להשאיר את התחרותיות בין הילדים מחוץ לבית. גם משפטים תמימים כמו- "מי מגיע ראשון לאמבטיה" או "מי נחגר ראשון במכונית" מובילים לתחרותיות. נסו לנטרל את הרגשת התחרותיות בבית.
    • לא להשוות בין הילדים- גם לא בזמן כעס וגם לא בכדי לדרבן אותם. חשוב שלכל ילד תמצאו מקום מיוחד משלו. משפטים כמו "תראה איך אחותך מסודרת" או "למה אתה לא יכול להתנהג כמו אחיך" לא מובילים לשום מקום טוב. ההרגשה שהם צריכים להאבק על מקומם מעודדת קינאה וריבים.
    • נסו לא לתייג- לפעמים יש לנו כוונה טובה ואנחנו מתייגים את הילדים בצורה חיובית- זה "המתמטיקאי של המשפחה"" זאת הדוגמנית שלנו". שוב אנחנו יוצרים מצב בו הילדים צריכים לשמור על מקומם. החשש שאולי התינוק הקטן של המשפחה יהיה הוא המתמטיקאי במקומי והשאלה מה המקום שלי- רק המקום המתוייג אינו בריא.

ומה בכל זאת עושים כשהילדים רבים?

ישנה אמירה מוכרת הגורסת לא להתערב בריבי הילדים. אני לא מכירה הרבה הורים שמצליחים לא להתערב ולעמוד מהצד כשהילדים רבים וכועסים. לפעמים העצה הזאת, הטוענת שאין להתערב, נכונה. כל עוד מדובר בריבים קטנים שלהם תנו להם להתמודד. לריב יש מקום חשוב בניסיון שלהם לנהל משא ומתן והמסר שלנו, שאנחנו סומכים עליהם, חשוב גם הוא.

ריבים אלימים יש להפסיק מיד. אחת הדרכים היא לנסות לשלוח כל אחד למקום אחר, אבל לא להתעלם מהריב. נסו לכנס את הילדים בשלב מאוחר יותר (ככל שהילדים קטנים זמן השיחה צריך להיות קרוב) ולשמוע מהם מה הם חוו ואיך הם ושבים שניתן לפתור את הבעיה. חשוב לא להיות שופטים ולא להחליט או לפתור במקומם את הסכסוך

שלב אחרון- שימו לב מתי הם רבים? אולי במכונית בדרך לסבתא כשמשעמם? אולי במסעדה כשהאוכל נגמר? ואולי רק כשאתם בסביבה כדי לדרוש תשומת לב? לזמן הריב יש משמעות ולפעמים התבוננות במצב היא דרך לפיתרון.

אפרת מונשרי גורן היא אמא לארבעה ובעל M.A בחינוך. מדריכת סדנאות הורים. ומנהלת את פורום ייעוץ הורים של ynet ואת אתר היועצים asku . האתר מאגד יועצים בתחומים שונים כגון מהורות ,זוגיות והריון, ייעוץ כלכלי, עיצוב הבית, דיאטה ועוד רבים.
http://www.asku.co.il/



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב