דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מהו ההבדל בין קשר חברי לרומנטי וכיצד יוצרים קשר רומנטי? 

מאת    [ 06/05/2009 ]

מילים במאמר: 396   [ נצפה 9846 פעמים ]



מהו ההבדל בין קשר חברי לרומנטי וכיצד יוצרים קשר רומנטי? / מאת יואב ברנזון



קשר חברי

קשר חברי הוא קשר נעים, נחמד, מרגיע ורוגע, נינוח. קשר חברי הוא קשר שיש בו תקשורת נחמדה, שהכל זורם, שאין מתח ואין לחץ מיוחד, שהכל קל מאוד - קל מדי.

בקשר חברי המרכיב של השיחות הוא מרכזי. ישנה תחושה שאפשר לספר הכל, להיפתח, להיות גלויים, שאין דיסטאנס, שאין מתח, שזה כאילו קשר בין אחים.



קשר רומנטי

קשר רומנטי הוא קשר מתוח יותר. המתח נמצא באוויר - גם מבחינה של משיכה מינית מאוד חזקה אבל גם מבחינה של מתח נפשי, תחושת חוסר וודאות והרגשה של פחד מהול בהתרגשות.

בקשר רומנטי המשיכה המנטאלית והמינית היא מרכזית - לאו דווקא השיחות. ישנה תחושה חזקה של מתח וקסם באוויר, ישנה תחושה של התמכרות, של שיגעון, טירוף, התלהבות ועוצמות רגשיות. הגבולות הרגשיים נפתחים, הפרפרים מרחפים ודברים מוזרים מתחילים לקרות.



חברות לא בהכרח מובילה לרומנטיקה


קשר חברי לא בהכרח מוביל לקשר רומנטי. סקס גם הוא לא הופך קשר חברי לרומנטי. נשים רבות טועות כאשר הן יוצרות עם גברים קשר חברי מתוך תקווה שבמשך הזמן הקשר יהפוך לרומנטי. כשזה לא קורה - הן נכנסות למיטה עם הגבר מתוך תקווה שהסקס עצמו יגרום לקשר להשתנות ולהיות רומנטי יותר, אבל סקס אינו הופך קשר לקשר רומנטי אלא התנהגות שונה.

קשר רומנטי הוא בעל חוקים משלו, וקשר חברי הוא בדרך כלל קשר שאין בו מספיק עוצמות רגשיות להפוך לקשר רומנטי. כדי שקשר יהפוך לרומנטי יש לפעול בצורה שונה מאוד מהקשר החברי.



כיצד להפוך קשר לרומנטי?


קשר רומנטי מבוסס על אי וודאות, חשש, מתח, לחץ ומשחק תפקידים. אישה שרוצה להפוך קשר לרומנטי צריכה לדעת לשחק משחק מחושב מול הגבר שלה, להסתיר ממנו דברים, לדעת להימנע מהגבר שלה לעיתים תכופות, לא להיפתח או להתמסר אליו ולא לשכב איתו אלא לעיתים רחוקות, לא להתנהג אליו בצורה אימהית ודואגת, לדעת לפעמים להיתעלם ממנו ומידי פעם להיעלם לו, לא לענות לו תמיד ולתת לו את ההרגשה שהוא אינו בשליטה ושאת לא באמת שלו.

בקשר רומנטי הבסיס של הקשר הוא המשחק, הפיתוי, הכמיהה, הפחד לאבד, המיניות המרומזת, הריחוק וחוסר הכנות המלאה בין הצדדים, ההסתרות, ההיעלמות, המשחק הכפול עם גברים נוספים, הקנאה, ההטעייה והשקרים.




וטיפ לסיום: אם את רוצה להפוך קשר חברי לקשר רומנטי פשוט אל תהיי שם כחברה. תגרמי לגבר שלך לחוש בחסרונך, תני לו לחפש אחרייך, לרדוף אחרייך, המשיכי בענייניך, תתעלמי ממנו ותצאי גם עם אחרים. אם הוא באמת אוהב אותך ולא מוכן להפסיד אותך - הוא יהפוך את עצמו למחזר הרומנטי שלך.



יואב ברנזון http://www.ybc.co.il הוא מומחה, מנטור ומאסטר בעל שם לאומי ובינלאומי בנושא ההצלחה העסקית והזוגית בחיים. הוא עוסק ביעוץ זוגי ועסקי ב-18 השנים האחרונות .

הוא פיתח את שיטת 4 הצעדים http://www.ybc.co.il/PAGE35.asp - שיטה עולמית ייחודית להצלחה מהירה ועמוקה בעסקים, בזוגיות ובכל יתר תחומי החיים.

הוא כתב 7 ספרים בתחום האהבה העצמית והפיתוח העצמי - חלקם רבי מכר בארץ ובעולם.

הוא פרסם למעלה מ-1,500 מאמרים בתחום הצמיחה האישית, הזוגיות, הפיתוח העסקי וההצלחה.

הוא פיתח טכניקות ייחודיות המאפשרות לתכנת את תת-המודע מחדש. תכנות הוא תהליך מהיר המאפשר לנצל את היכולות התת-הכרתיות והלא מודעות כדי להגיע במהירות להצלחה יוצאת דופן ולרכוש יתרון ניכר על פני אנשים "רגילים" שלא עברו תכנות.



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב