דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


סוגי הכורסאות והאופנות הקיימות 

מאת    [ 06/05/2009 ]

מילים במאמר: 579   [ נצפה 3211 פעמים ]

סוגי הכורסאות והאופנות הקיימות


כורסאות הן מרבץ אינטימי, הן פריט ריהוט חשוב ובעל משמעות עיצובית בחלל. ממש כמו הכיסאות, כך גם הכורסאות, סיפקו אתגר עבור מעצבים בעיקר בשל שילוב המרכיבים הכרוך בעיצובן- חשיבה על נוחות מרבית, ארגונומיה, עמידה בעומסי משקל, ובחירת חומרים חזקים ומעניינים לעבודה . ההיסטוריה שלנו מספקת לנו מספר רב של אדריכלים נחשבים ומובילים שזקפו לזכותם עיצוב כורסא שהפכה לאייקון המזוהה איתם.

הזמנים משתנים , וכיום חלל הבית הוא לא רק מקום להתארגנות, אכילה ושינה , אלא גם מקום בו קיימת תרבות של פנאי עם גדש על פינוק והכנסת רוגע לחיים. השוק שופע סוגים רבים של כורסאות שאותן נציג לפניכם בכתבה זו. מושג הכורסה התרחב מאד בשנים האחרונות ואף הטכנולוגיה המתקדמת מוצאת את ביטויה בתחום זה, שצימח גם קטגוריות ייעודיות, דוגמת כורסאות טלוויזיה, כורסאות עיסוי או כורסאות הנקה.

כורסאות הטלוויזיה: ישיבה מול הטלוויזיה או מערכת הקולנוע הביתית תרמה להמצאת כורסת הטלוויזיה אשר תומכת ומפנקת היטב את היושב עליה. מדובר בפריט ריהוט גדול התופס נפח בחלל. לרוב מרופדות כורסאות הטלוויזיה בעור או דמוי עור , זאת על מנת ליצור את מקסימים הנוחות והאמינות. כורסאות טלוויזיה קיימות עם הדומים, מערכות עיסוי לגב, צירים מתכווננים המאפשרים להגיע לכל תנוחה שתרצו בדיוק מרבי. כורסאות הטלוויזיה נעות על מסילות עם הטיית משענת הגב לאחור, ויש בעלות בסיס רחב יותר שניתן להתנדנד עליהן. קיימות כורסאות על בסיס ציר מסתובב שנעות ב-360 מעלות, וכורסאות גליידר שמשייטות מצד לצד.

כורסאות עיסוי: אורח חיינו הנתון במתח תמידי מחייב התייחסות גם מצד עיצוב הרהיטים . לשם כך פותחה כורסת עיסוי משובחת אשר עוזרת להפגת מתחים בגוף לאחר יום מפרך. הידיים האנושיות מתחלפות במנגנוני עיסוי שונים שמאפשרים בחירה בין סוגים שונים של עיסויים: עיסוי שיאצו, עיסוי לחיצות- Acupressure, עיסוי מלטף באמצעות מערכת כיסי אוויר, או עיסוי רטט היעיל בכל הקשור להמרצת מחזור הדם. מקצבי העיסוי בכורסאות אלו אף הם ניתנים לבחירה : קיימים מקצבים גליים או קבועים. חידוש מעניין בתחום הכורסאות הוא כורסת עיסוי שפרט לסוגי מסג'''' שונים שבאפשרותה להעניק ליושב בה, היא כוללת גם מערכת סאונד אשר עורכת סנכרון בין אזורי העיסוי לקצב המוסיקה, מצלילים גבוהים בגב, דרך בינוניים שמושב ונמוכים באזור הרגליים.

כורסאות הנקה: כורסאות הנקה נותנות מענה ותמיכה מרביים לאישה המניקה ויש להן מבנה רחב במיוחד שמעניק תמיכה מקסימאלית באזור משענות הידיים, באופן הזה האם המניקה יכולה לאחוז את תינוקה בנוחות יתירה ואגב כך לזכות ברוגע הנחוץ כל-כך ליחסים בין אם לתינוקה.כורסאות ההנקה מתנדנדות באופן עדין.

אופנות וטרנדים בעולם הכורסאות: כיום אופנית לרכוש כורסאות בממדים גדולים במיוחד, במקום ברוחב של כ-80 סמ, שהוא הסטנדרט המקובל לכורסה אישית, הכורסאות מגיעות לרחבים של כ-110 סמ, , והן מאופיינות בנוחות מפנקת במיוחד שיכולה להתאים גם לצמד. מההיבט העיצובי, אפשר לעשות אבחנה כבין כורסאות מרופדות המשמרות מידה כזו או אחרת של זיקה למראה קלאסי-מוכר, לבין כאלה העשויות חומרים בעלי אופי תעשייתי שעיצובן בלתי קונבנציונאלי ופורץ דרך כמו : כורסאות בסגנון רטרו המחזירות אותנו לשנות ה-60. כורסאות אלו מגיעות בצבעים עזים, ועשויות מחומרים כמו פלסטיק וריפוד סינתטי, אולם גם באיכות טכנית ומורכבות סגנונית. כורסאות בעיצוב עתיק ובעל שיק בהשראה אירופאית קלאסית וכבדה, שמאופיינות בעץ מלא ואיכותי ברגליים ובמשענות. כורסאות מסוגננות במראה המודרני המשלב עור ומתכת ומאופיין בעיצוב קליל ומרחף.

חזות הכורסאות היא לעיתים מינימליסטית ולעיתים עשירה ולרוב אלה כורסאות שנוכחותן בחלל מהווה מוקד ויזואלי בזכות אלמנטים עיצוביים ייחודיים. כמו למשל, כורסאות בעלות תפרים גסים בשולי הריפוד, רגליים מסתובבות מניקל , מושב ומשענת גב שלא מתחברים או יציקה הומוגנית שמתפתלת בקווים אליפטים רכים ואגסיים. ניתן לומר כי, השפע המוצע בשוק מאפשר לכם לרענן את החלל באמצעות הכנסתה של כורסא מעוצבת , בין אם זו כורסה מודרנית ברוח הפופ ארט, שעשויה מיציקת פלסטיק בגוון אדום לוהט המתבל את החלל, בין עם זו כורסה בסיסית בריפוד לבן היוצרת מראה מאופק ומרגיע ועוד



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב