דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


ספות- היבטים בעיצוב פנים 

מאת    [ 06/05/2009 ]

מילים במאמר: 442   [ נצפה 3650 פעמים ]

ספות- היבטים בעיצוב פנים


ספות הן רהיט הכרחי המצוי בכל בית. מדובר ברהיט דומיננטי המשפיע מאד על המראה הכולל . מומלץ לבחור ספות בעלות חזות מרשימה שמשתלבות באופן הרמוני בחלל. ספות יכולות להיות חלק מסט רהיטים הומוגני, או לשאת מראה מעט שונה משאר הרהיטים ועל ידי כך ייווצר מתח עיצובי מעניין.

אפשר לומר כי מבחינה חזותית, החלק החשוב ביותר בספה הוא הריפוד. ריפודי הספות הן שמכתיבים את הסגנון, והן המעניקות את המראה המיוחד. עיצוב חלל מודרני מדבר על שטחים גדולים ופתוחים המאוכלס ברהיטים בקוויים מינימליסטיים וישרים. הצבעים השולטים הם לבן ושחור והמראה המתקבל מעט קר. בכדי להפוך את החלל למעט יותר חם ומזמין , ניתן לשלב ספות בעיצובים ייחודיים שעליהן ריפודים בדוגמאות וצבעים בולטים. עדיף שריפודי הספות יהיו בגוונים שונים מגוף הספה. רגליים כהות וכריות ספה בגווני כתום או אדום יעניקו לספה כוח.

לכל סגנון של עיצוב פנים נין להתאים ספות. ראשית עליכם לחשוב על הרגלי השימוש הריאליים שלכם ברהיט זה. אם אתם נוהגים לשבת על ספות זמן ממושך, הרי שעליכם לבחור בספות בעלות משענות גב תומכות וגובה מתאים המאפשר ישיבה בריאה. אם אתם נוהגים לשבת עם הרגליים על הספה , מומלץ לבחור בבדי ריפוד שניתן לנקום בקלות, או לחילופין בספות עור או דמויי עור למיניהם.

כיום קיימים גדמי ספות לכל מטרה ולכל שימוש. למשל: ספות ארוכות במיוחד הבנויות כרבע גורן, ומאפשרות למספר אנשים לשבת עליהן מבלי לסובב את הצוואר בכדי לראות את האדם שיושב בסמוך אליהם. ספות אלו כוללות כריות גדולות העצימות את הפינוק והנוחות והן בעלות צבעוניות ססגונית. גוף הספות הללו בצבע ניטראלי, והחזות המתקבלת מרשימה ומיוחדת.

קונספט אחר לגמרי, מדבר על ספות הבנויות מגוף עץ בגוון כהה, שהוא מכלול של מגירות אחסון דקורטיביות, שעליהן כריות בצבעים שונים. המראה המתקבל הוא חם ובייתי ושונה ממה שהכרנו עד כה.

ספות היו עד כה רהיט הומוגני שכלל מזרון ישיבה, כריות ומשענות המרופדות באותו בד. התקופה הזו תמה אף היא וכיום ישנן ספות הכוללות מספר צבעים ודגמים בספה אחת. ההמראה המתקבל עליז וחם, ומתאים לסגנונות עיצוב רבים.

צבעוניות מגוונת היא שם המשחק במערכות הישיבה המודרניות. הכל אפשרי, כל עוד מתקיימת הרמוניה בין הגוונים השונים. אם החלטתם לרכוש ספות מסוג זה, רצוי שהן תוצבנה בחלל בו קיימת מידה מסוימת של ניטראליות. צבעוניות בחלל מלא בצבעים ועמוס בפריטים לא מתאים לספות מסוג זה.

משחקים של גוונים בהירים וכהים בספה אחת הוא גם קונספט עיצובי שמעניק לספות חזות דינאמית וחיה.

בעיצובי ספות קיימים גם דגמים אוונגרדים ומתוחכמים במיוחד, כמו ספת עור שחורה , בלתי סימטרית, שרק חלקה ניצב על רגליים וחלקה האחר הוא כרית גדולה הנוגעת ברצפה. המראה מתאים לסלונים יוקרתיים וגדולים. ספות אחרות נראות כאילו כיסו אותן בשרכים שממש גולשים מהן. עיצובים אלו יכולים לשדרג כל חלל. רק שצריך לקחת בחשבון כי רהיט בעל חזות דומיננטית זקוק לחלל בעיצוב מינימליסטי ובצבעים סולידים על מנת שכל כוחו יצא החוצה.



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב