דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


ספריות- העדפות עיצוב 

מאת    [ 06/05/2009 ]

מילים במאמר: 444   [ נצפה 5009 פעמים ]

ספריות- העדפות עיצוב

ספריות אינן חייבות לשאת את אותה חזות מסורתית, כבדה ומשעממת . כיום אתם יכולים להחליט על ספריה אשר מורכבת ממספר יחידות בגבהים שונים. ספריות יכולות להיות מודולאריות או סטאטיות. ספריות מודולאריות הן בעלות מבנה שניתן לשנותו, וכמו כן היחידות המרכיבות אותן יכולות להימצא במספר מוקדים בחלל. הכל כמובן שאלה של העדפות עיצוב. כאשר מדובר בחללים שאמורים לשאת חזות מכובדת ורשמית, יש לבחור בספריות נייחות הבנויות מחומרים שהמעניקים תחושה של עושר. כיום נוהגים להוסיף לספריות יחידות של מגירות תחתונות רחבות ועמוקות המיועדות לאחסון. חשוב להקפיד על ידיות בעלות עיצוב מרשים המשלים את הריהוט. ציפויי עץ מבריקים ואו שילוב של מתכות בגוף ספרייה מעץ יכולים בהחלט לתת תוצאות מרשימות.

ספריות יכולות להיות רהיט המאגד בתוכו מספר פונקציות שמשפיעות על מבנהו. אתם יכולים לצאת מהמחשבה שספרייה היא רהיט ריבועי וסימטרי, ולתכננה כך שתהיה בעלת חלק ריבועי, מדפים הפונים כלפי חוץ, מקום מרכזי להצבת מכשיר טלוויזיה או מערכת סאונד ועוד.

עד כה נהגו להשתמש לבניית ספריות בחומרים כמו עץ, אך כיום ניתן להשיג ספריות המשלבות בין חומרים שונים המחיים את הרהיט והופכים אותו קליל ודינאמי. מבחינת עיצוב חלל שיש בו ספריה, ניתן לעשות מספק דברים. אם מדובר בחלל ביתי שנקנתה עבורו ספריית עץ כבדה ומאסיבית, ניתן "להקליל" את המראה באמצעות הוספת אלמנטים משפה עיצובית אחרת, כמו למשל כסאות מודרניים או שטיח אתני. ספריות במראה עתיק או כפרי המאופיינות בחזות דומיננטית, והן בעלות פיתוחים ועיטורים שונים, יכולות להשתלב נהדר בתוך סגנון מנוגד, תוך שהן מקיימות דיאלוג עיצובי מעניין עם שאר פרטי הריהוט.

מעצבי רהיטים הולכים רחוק ומביאים לנו קונספטים פורצי דרך כמו למשל ספריות הבנויות מפלטה שעליה חריצים רבים שבכל חריץ אני מכניסים ספר או מגזין. ספרייה זו מגיעה בצבע לבן וכתמי הצבע של הספרים מעניקים לה חיים וחזות של פסל אומנותי. ספריות בסגנון כזה יכולות להתאים גם לבית וגם לריהוט משרדי.

קימות גישות אוונגרדיות נוספות , כמו למשל: ספריות בעלות חלקים ושרים וחלקים מעוגלים , והספרים מונחים עליהן גם כפלס וגם באופן מעוגל. העיצוב הזה דינאמי וחי , אך חסרונו במקום רב שהוא תופס.

בבתים רבים נהוגות כיום ספריות מובנות, כלומר ספריות שהן נישות בקיר, הרעיון דומה לארונות קיר, רק שבמקרה זה אין לספרייה דלתות, והמוצב בהן חשוף. ניתן להניח בינות לספרים חפצי נוי שונים, ובכל מקרה עדיף שלא להעמיס יותר מידי על הספרייה על מנת למנוע עומס ויזואלי.

אם החלטתם על הצבת ספריות במרכז הסלון, רצוי להתקין בהן מספר גופי תאורה כמו "ספוטים" שיאירו את הספרים ויעניקו מראה מהודר יותר.

ספריות ומחיצות: ספריות כפי שציינתי לא חייבות להיות רהיט משעמם, וניתן להוסיף להן מחיצות בעיצובים וצבעים עזים ומרשימים ובכך להפוך אותן לרהיט עליז וידידותי.

ספרית בעיצובים שאינם סימטריים, ויש בהן "הפתעות", הן שם המשחק כיום. אל תחששו להוסיף לספרייה, צבעים עזים , מחיצות מעניינות, מדפים וכולה. ספרייה יכולה לזכות בחזות דינאמית קלילה וצעירה ולא חייבת להישאר "גוש" משעמם.



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב