דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


ריהוט עתיק- אלמנטים מן העבר 

מאת    [ 06/05/2009 ]

מילים במאמר: 537   [ נצפה 2424 פעמים ]

ריהוט עתיק- אלמנטים מן העבר

ריהוט עתיק הוא תחום הדורש ידע ודיוק. נהוג שלא לקנות סטים עמוסי פריטים של ריהוט עתיק, אלא ל"קושש" פריטים באופן אקלקטי, לכדי אמירה עיצובית הרמונית. ריהוט עתיק מנהל דיאלוג עם מספר תקופות הסטוריות, המאופיינות כל אחת באלמנטים כאלו ואחרים.
כנראה שמקור הרצון לרהט את הבית בריהוט עתיק, נובע מהתרפקות נוסטאלגית, על תרבות שנעלמה. כיום, הסיבה לדעתי נעוצה ברצון להכניס רהיטים בעלי אופי לתוך עיצובים קרים , מודרניים ומינימליסטים. ריהוט עתיק מצוי באופן מרומז בחללים בהם שולטת שפה עיצובית אחרת , וכאילו מעידים על אופיים האמיתי של דיירי הבית. מעצבי רהיטים טוענים כי ריהוט עתיק משדר אווירה של בטחון ורומנטיקה. לעיתים ריהוט עתיק קשור למדינות המוצא של אנשים. הם מבקשים ליצור רפרנטים לעולם ממנו באו, ובאמת ניתן לראות כיום בתים מודרניים המתהדרים בסלון בסגנון עתיק המאפיין מדינה כזו או אחרת. ריהוט עתיק אינו מתייחס רק לפנים הבית , אלא גם לגינות, ומרפסות. אנשים אוהבים לרכוש כלי עבודה עתיקים, שולחנות עץ וריהוט מתכת. כלי עבודה עתיקים מתקבלים נהדר בריהוט גן, ומשדרים כמיהה לקשר חזק עם אדמה וטבע. ריהוט גן עתיק ממתכת, הכולל כסאות וספסלים, מדבר על חצרות אירופה האריסטוקראטית. לאור כל אלו, מוצאים המעצבים יופי והדר בסגנונות של פעם. הגעגועים הם לריהוט בעל קווים ברורים, פשוט ויחד עם זאת אלגנטי ומתחכם, טוב ומוכר. כאשר מחליטים לרכוש ריהוט עתיק, יש בכך עוצמה רבה, בעוד שריהוט מודרני ועכשווי ומודרני יכול לבלבל ולהביא לשילובי רהיטים בעיתיים לעין. מה כולל ריהטו עתיק? ובכן ריהוט זה, שואב לרוב את דמותו וצורתו מתקופות היסטוריות שונות ומארצות בעלות סגנון עיצובי בולט וייחודי. ריהוט אירופאי עתיק מכיל מספר סגנונות. למשל, ריהוט בסגנון ויקטוריאני, אלזיבתני ועוד. קיימים סוגים שונים של סגנונות בתוך העולם הזה, אך בכל זאת מתקיימים קווי דמיון רבים. בכולם שולטים מוטיבים אריסטוקרטים, בעלי הדר רב ואוירה ביתית. מאחר שריהוט עתיק אותנטי עולה כסף רב ואינו מתאים לכל אחד, הוא מבוקש מאד קוסם לאנשים רבים. הדרישה לריהוט עתיק גרמה למעצבי רהיטים רבים ליצור העתקים , או פרטי ריהוט מודרניים שיש בהם מוטיבים עדינים השייכים להיסטוריה- כמו שימוש בבדי ריפוד שהיו נהוגים בעבר, פיתוחים קטנים ומרומזים על גבי רהיטים מודרנים ועוד.
כעת , אנו יכולים ליהנות מלוק עתיק , תוך שהם משתלבים בתוך רהיטים מודרנים. מתקיים תהליך הקרוי רפרודוקציה אשר בו מיוצרים העתקים מושלמים ומופלאים לרהיט אומנותי עתיק. ברפרודוקציות, ישנים מספר דברים עליהם מושם דגש: הרהיטים בעלי קווים נקיים ומוקפדים, רמות עבודה גבוהות, חומרים איכותיים ורמת שחזור מדויקת ככל האפשר. סוג העץ בו משתמשים הינו מלא ומשובח כמו המהגוני, הבוק והמייפל והחיבור בין חלקי הרהיט נעשה באופן זהה לנהוג בעבר, ללא מסמרים או ברגים. מהם סגנונות הריהוט העתיק שניתן למצוא ברפרודוקציות? ובכן ניתן לחלק את הסגנונות עפ"י חלוקה היסטורית כרונולוגית ואף גיאוגרפית. לדוגמא, הסגנון הגותי אשר התגבש בימי הביניים ומאפייניו הבולטים הם גילוף עמוק ופשוט בעץ, חריטה דרמטית ותוספת של קשתות מעוגלות בדמות הכנסייה. מעט אחר כך התחילו בשימוש במתכת בכדי לחבר את לוחות העץ ולשם מראה עיצובי יותר ואת חלקם ציפו בבדים ובעורות. ריהוט עתיק בסגנון הרנסנס הושפע מהתקופה בה התקיימה פריחה בהשכלה ובאומנות ויצרני הרהיטים השתמשו בחומרים נדירים כמו שנהב ושאר חומרי גלם יקרים אשר עובדו בטכנולוגיות מתקדמות וחדשניות יותר לאותן שנים. בנוסף הושם דגש על שילובי החומרים, לפרטים ולתוצאה האומנותית שהתקבלה. לא כל הרהיטים המוצעים לכם בחנויות תחת הכותרת של ריהוט עתיק הם אכן שיחזור מוחלט של תקופה מסוימת. מעצבים רבים בוחרים להקפיד על ייחודיות הרהיט, יותר מאשר על העתקה מדויקת של סגנון תקופתי מסוים.



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב