דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


איך מתארגנים בבקר עם ילדים? 

מאת    [ 06/05/2009 ]

מילים במאמר: 331   [ נצפה 2718 פעמים ]

כל הורה מכיר את הקושי החוזר הזה בשעות הבוקר- אנחנו ממהרים ואילו לילדים יש קצב משל עצמם. קצב איטי כזה שמצליח להוציא כמעט מכל הורה כעס. איך מצליחים להתמודד בבוקר עם הלחץ ועומדים במשימה- לצאת בזמן ובלי לצעוק? הקושי הגדול בהתארגנות בבוקר הוא הסיבה שאנחנו ממהרים, לפעמים יותר מאשר ילדינו. הלחץ לצאת בזמן מסודרים ארחי שהצלחנו לארגן גם את הילדים תיקי האוכל וארוחת בוקר ובמקביל המחשבה על הפקקים בדרך לעבודה, יוצרת עומס וכעס. חמישה כללים קצרים ויעילים להתארגנות רגועה יותר ומהירה יותר בבוקר:

הכלל הראשון- שיגרה. שיגרה להפתעת הורים רבים, מתחילה כבר בערב. בשעת שינה קבועה המאפשרת לקום מוקדם, בבחירת הבגדים או סידור התיק. שיגרה גם צריכה להיות מובנת ומוכרת לכולם. לא כדאי להתחיל דברים חדשים כמו לימוד שריכת שרוכים או גמילה בבןקר וגם לא כדאי להתעקש על שינוי בהרגלי אכילה. הבוקר הוא זמן לשיגרה מוכרת והרגלים מוכרים.

הכלל השני- התארגנות ספציפית. יש לנו נטיה לשאול את הילדים התארגנתם? או לבקש מהם להתארגן. המילה הכללית התארגנות ברורה לנו וכולל אוסף פעולות כמו- לבוש, נעילת נעלים , צחצוח שיניים וכו. לילדים קטנים לא תמיד ברורה המשימה ולכן כדאי לשאול או להנחות באופן ברור יותר. לילדים קטנים אפשר ממש להכין טבלה ובה אוסף המשימות המצופות מהן (בציורים כמובן)

הכלל השלישי( ואולי הקשה מכולם להורים בבוקר)- בלי טלוויזיה. אמנם טלויזיה מאפשרת להורים להרוויח קפה של בוקר שקט אבל התמורה היא ילדים שמתקשים להפרד מדורה או בוב ספוג ומבטיחים שכבר, ממש כבר הם יצחצחו שינים. השאירו את הטלוויזיה לשעות שלא ממהרים!

עצה רביעית- העבירו אחריות אל הילדים. אנחנו ממהרים ולחוצים והילדים מצידם רגילים שכולם מחכים להם. קיבעו שעה שבה יוצאים מהבית וצאו. אם הילדים לא גדולים מספיק כדי להגיע לבד למוסדות החינוך קחו אותם ככה. יציאה אחת מהבית עם פיג'מה בד"כ עושה את שלה...

העצה האחרונה ואולי החשובה ביותר- אל תצעקו. כל הורה מתחיל מכיר את הכלל- ככל שצועקים יותר הילדים שומעים פחות. גשו אליהם והסבירו מה אתם רוצים. אל תצעקו מחדר לחדר . קל יותר להתעלם מבקשה שנצעקת מקצהו של הבית וקשה להתעלם מאותה בקשה שנאמרת בנחת , פנים מול פנים.

בוקר רגוע ממשיך ליום נעים יותר

אפרת מונשרי גורן היא אמא לארבעה ובעל M.A בחינוך. מדריכת סדנאות הורים. ומנהלת את פורום ייעוץ הורים של ynet ואת אתר היועצים asku . האתר מאגד יועצים בתחומים שונים כגון מהורות ,זוגיות והריון, ייעוץ כלכלי, עיצוב הבית, דיאטה ועוד רבים.
http://www.asku.co.il/



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב