דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


ערים בגרמניה-טיול בזמן המונדיאל 

מאת    [ 11/06/2006 ]

מילים במאמר: 1385   [ נצפה 15154 פעמים ]

המונדיאל - לא רק כדורגל

אם אתם נוסעים למונדיאל בודאי תרצו לראות עוד כמה דברים מלבד כדורגל.
המונדיאל, טורניר הגביע העולמי בכדורגל, יפתח בגרמניה ביום שישי 9.6.06. ערים רבות בגרמניה מארחות את המשחקים וההתרגשות בקרב אוהדי הכדורגל עצומה. בכתבה ריכזתי עבורכם מידע על אתרים בערים בהן יתקיימו 4 המשחקים החשובים ביותר בטורניר -ברלין, מינכן, שטוטגרט ודורטמונד. האתרים שנבחרו הם אלו שלא הייתי מחמיצה לו היה לי רק יום אחד לביקור בעיר.
ציוד חובה לביקור בכל אחת מהערים הוא מפה טובה ומפורטת של העיר שעליה סימנת את האזורים/המקומות/האתרים המרכזיים בהם אתם מעוניינים לבקר. כך תוכלו לתכנן את הביקור לפי ימים ובכל יום לבקר במקבץ אתרים סמוכים זה לזה.
האקלים בחודשי הקיץ במהלכם תשהי בגרמניה הוא נוח עם טמפרטורה ממוצעת ביום של 22-23 מעלות צלזיוס שבימים חמים יכולות לטפס עד 30 מעלות. בערב כמו בכל מקום באירופה רצוי להצטייד בביגוד חם יותר. בסוף הסקירה על כל עיר תמצאו קישורים למידע נוסף.

ברלין:
בברלין יתקיים ביום ראשון 9.7.06 גמר המונדיאל ולא במקרה דווקא בה.
ברלין, בירת המדינה, היא המקום, בה"א הידיעה, בגרמניה כיום. נמצאת בצפון מערב המדינה לא רחוק מהגבול עם פולין. העיר היא ענקית, תוססת, שוקקת וקוסמופוליטית. מתגוררים בה כ-3.5 מליון תושבים. מספר המקומות והאתרים שבגללם כדאי לבקר בברלין הוא עצום. רחובות, ככרות, אתרים היסטוריים, מוזיאונים, מסעדות, מקומות בילוי, מרכזי קניות, פארקים וגנים והרבה אווירה. מומלץ להשתמש בתחבורה הציבורית הכוללת רכבת תחתית ואוטובוסים ולרכוש את כרטיס Berlin Welcome Card שמאפשר נסיעה חופשית בתחבורה ציבורית לשלושה ימים והנחות בכניסה לאתרים שונים. לנוחותכם: אוטובוס מס' 100 עובר בכל האתרים המרכזיים בעיר.

שער ברנדרבורג וכיכר פריז - השער שהפך לסמלה של העיר ברלין, חצץ בין מזרחה למערבה במהלך השנים בהם שלט הקומוניזם במזרח גרמניה. בניית השער הסתיימה בשנת 1791 . הפגנות רבות פוליטיות ואחרות התקיימו ליד השער עד שהאזור נסגר בשנת 1961 עם הקמת חומת ברלין. עם נפילת החומה בשנת 1989 הפכה שוב ככר פריז, לידה נמצא השער לשוקקת חיים.
ככר פריז המשופצת נבנתה מחדש לאחר נפילת החומה. מסביב לכיכר בניינים חדשים ומשוחזרים
תחבורה: אוטובוס מס' 100 וקו רכבת תחתית S1, S2 בתחנת אונטר דן לינדן.

בניין הרייכסטאג נמצא סמוך לשער ברנדרבורג. נבנה במאה ה-19. הבניין שימש אז (וגם) בימינו) מקום מושבו של ה הבונדסטאג,הפרלמנט הגרמני. עד שנת 1939 פעל בית הנבחרים בריכסטאג אך למעשה שימש חותמת גומי לרודן היטלר. מסוף מלחמת העולם השנייה ועד איחוד גרמניה היה הבניין מוזנח ובשנות ה-90 של המאה הקודמת עבד שיפוץ ושחזור. נוספה לו כיפת זכוכית מרשימה ומפוארת שמסמלת את שקיפות הדמוקרטיה הגרמנית והפכה לאחד מסמליה של העיר.
תחבורה: אוטובוס מס' 100 וקו רכבת תחתית S1, S2 בתחנת אונטר דן לינדן.

אנדרטת הזיכרון ליהודי אירופה שנרצחו בשואה: ההחלטה על הקמת האנדרטה התקבלה ע"י הרלמנט הגרמני בשנת 1999. האנדרטה תוכננה ע"י ארכיטקט אמריקאי, פיטר אייזנמן ובה 2711 קוביות בטון בגבהים שונים. ניתן להיכנס לאתר מכל מקום. כמו כן קיים מתחת לאתר מרכז מבקרים ובו מידע על יהדות אירופה בתקופת מלחמת העולם השנייה ועל אתרי הנצחה נוספים. האנדרטה נמצאת לא רחוק מהרייכסטאג שהוא הפרלמנט הגרמני.
תחבורה: אוטובוס מס' 100 וקו רכבת תחתית S1, S2 בתחנת אונטר דן לינדן.

שדרת אונטר דן לינדן- ובעברית- "מתחת עצי התרזה", על שם עצי התרזה שהיו שתולים בה ונכרתו בפקודת הצורר היטלר ששאף להרחיב את השדרה. השדרה מחברת בין כיכר פריז משער ברנדרבורג לגשר שלוסברוק. השדרה הייתה עורק התנועה הראשי של ברלין בימי המונרכיה הפרוסית ושימשה לתנועת כרכרות. לאחר מלחמת העולם השנייה נותרו במקום רק הריסות. שחזור השדרה החל בסוף שנות ה-50 של המאה הקודמת ונמשך בקצב מוגבר עם נפילת חומת ברלין. בשדרה הרבה בתי קפה נחמדים.

תצפית על העיר ממגדל Fernsehturm. גובה המגדל 368 מטר אך מקום התצפית נמצא בגובה 203 מטר. במגדל נמצא בית הקפה Telecaf? שהוא בית קפה מסתובב (משלים סיבוב סביב צירו כל חצי שעה) וממנו תצפית מרהיבה על העיר. המגדל נמצא ליד כיכר אלכסנדר ההיסטורית. פתוח כל יום בין 09:00 ל- 24:00. בתחתית המגדל רכז מידע לתיירים.
תחבורה: אוטובוס 100 וכן רכבת תחתית בתחנת אלכסנדר פלאץ

פארקים וגנים- כדי לתת לנפש לנוח מהמולת העיר ולגוף לנוח מההליכה מומלץ בכל עיר וגם הפעם לשוטט באחד הגנים הרבים הפזורים בעיר .

אתר אינטרנט מצוין למידע נוסף על ברלין:
http://www.berlin-tourist-information.de/index.en.php
מידע בעברית על קניות בברלין:
http://www.lametayel.com/archive/categories.asp?postid=174&parentid=132&dest_id=160&dest_type=3
הצעה לטיול של 72 שעות בברלין
http://fifaworldcup.yahoo.com/06/en/d/berlin/72.html


מינכן:
במינכן יתקיים משחק חצי גמר המונדיאל ביום רביעי 5.7.06
מינכן "בירתה הזוהרת של בוואריה" הינה העיר השלישית בגודלה בגרמניה, נמצאת בדרום המדינה לא רחוק מהגבול עם שוויץ. מינכן נחשבת עיר עליזה ותרבותית. אוכלוסיית העיר מונה כ-1.3 מיליון תושבים. מינכן נפגעה באופן קשה מאוד בהפצצות בסוף מלחמת העולם השנייה אך רוב הבניינים שוקמו ושוחזרו בצורתם המקורית. מינכן ידועה בבירה שלה ובתעשיית הבירה שקיימת בה וכן כעיר טובה לעריכת קניות. לנו כישראלים זיכרון צורב וכואב מאולימפיאדת מינכן בשנת 1972 בה נרצחו 11 מספורטאי הנבחרת ע"י מחבלים בכפר האולימפי.
מינכן קומפקטית יותר מברלין וניתן לטייל בה ברגל. למי שרוצה חיים קלים יותר מומלץ להשתמש בתחבורה ציבורית ולרכוש כרטיס Munich Welcome Card שתקף ל-3 ימים ומעניק הנחות. על אתרים נוספים במינכן (ויש רבים) תוכלו לקרוא בקישור בסוף הסקירה על העיר.

ככר קארל Karl Platz או בפי המקומיים Stachus היא הככר המפורסמת במינכן. מסביבה חנויות רבות, מרכזי קניות ובתי קפה. ממזרח לככר נמצא שער העיר העתיקה Karlstor דרכו נכנסים לעיר העתיקה ולמדרחוב שוקק מהיפים בגרמניה.

הקתדרלה על שם גבירתנו frauenkirche, אחד מסמליה של מינכן. נבנתה בין השנים 1468-1488. הקתדרלה בנויה בסגנון גותי ובה 2 מגדלים בעלי כיפות דמויות בצל.

כיכר מריאן - הכיכר המרכזית של העיר העתיקה וליבה של מינכן ההיסטורית. ככר יפה ושוקקת. ליד הכיכר נמצא בית העיריה החדש שלו עיצוב מרהיב. 3 פעמים ביום בשעות 11:00, 12:00 ו- 17:00 יוצאות מהשעון שעל בית העירייה דמויות צבעוניות . בתוך הבניין מעלית שלוקחת אותך (בתשלום) לתצפית מרהיבה על העיר. המעלית פועלת בשעות 09:00-19:00.
לא רחוק מהכיכר נמצא המדרחוב של העיר העתיקה ובו דוכנים מסוגים שונים.

תצפית על העיר ממגדל הטלויזייה Olympic Tower בגובה של 289 מטר שנמצא בפארק האולימפי. אומרים שביום בהיר אפשר לראות את הרי האלפים. במינכן תצפיות יפת נוספות: מהמגדל בראש כנסיית סן פטר (יהיה עליכם לעלות 302 מדרגות!), מהמגדל היווני בגנים האנגלים.

פארקים וגנים -הגנים האנגלים Englischer Garten הם הגנים הגדולים ביותר באירופה והיפים ביותר במינכן. בגנים מדשאות, אגמים וברבורים, דרכים מוצלות ושקט. אירופה במיטבה.
תחבורה: אוטובוס 54 מתחנת רכבת תחתית Muenchner freiheit

למידע נוסף על מינכן
http://www.germany-tourism.de/ENG/destination_germany/master_tlstadt-id1146-fstadt_sight.htm
קישור בעברית לקניות במינכן:
http://www.lametayel.com/archive/categories.asp?postid=174&parentid=132&dest_id=161&dest_type=3
הצעה לטיול של 72 שעות במינכן
http://fifaworldcup.yahoo.com/06/en/d/munchen/72.html


שטוטגרט:
בשטוטגרט יתקיים ביום שבת 8.7.06 המשחק על מקומות 3 ו-4 במונדיאל.
שטוטגרט נמצאת בדרום מערב גרמניה לא רחוק מהגבול עם צרפת בחבל ארץ יפהפה, מוקפת גבעות ירוקות ויערות. משנת 960 לספירה בקירוב שימש המקום חוות סוסים ומהמאה ה-14 החלה להתפתח במקום עיר. כיום מתגוררים בשטוטגרט כ-590 אלף תושבים. העיר עשירה במבנים מפוארים ומוזיאונים, המעניקים לה את ייחודה.

על מנת להתרשם מהמבנים היפים בשטוטגרט כדאי לבקר ב:
בארמון החדש ובארמון הישן שנמצאים ליד ככר Schlossplatz
באולם השוק בסגנון ארט נובו- כל יום מתקיים במבנה זה שוק פרחים, פירות, ירקות, תבלינים, בשר, דגים וכד'. בקומה הראשונה של המבנה נמצאת מסעדה ממנה ניתן להתבונן בחיים בשוק שמתחת.
מוזיאונים- בשטוטגרט שני מוזיאונים שונים ומיוחדים במינם המתאימים מאוד לחובבי המכוניות שביננו.
המפורסם בין השניים, מוזיאון מרצדס-בנץ. נפתח לפני 20 שנה לרגל חגיגות המאה של מרצדס. הכניסה למוזיאון חופשית. פתוח כל יום (מלבד יום שני) בין 09:00 ל- 17:00.
מוזיאון פורשה . במוזיאון זה ניתן לטייל באופן חופשי באתר המפעל וכן להצטרף בחינם לסיור מודרך לכל אורך קו הייצור של המכוניות. המוזיאון פתוח בימים שני-שישי בשעות 09:00-16:00.

הגן הזואולוגי-בוטני של שטוטגרט-. זהו הגן המשולב (חיות +צמחים) היחיד מסוגו בגרמניה. בגן למעלה מ-8000 חיות ממינים שונים, חממות, אוסף סחלבים ואוסף אלמוגים. הגן פתוח בקיץ בשעות 08:15-18:00.

לאלו שזמנם בידם ומשפחתם איתם, מומלץ לצאת ליום בילוי משפחתי מחוץ לעיר ב:
פארק אירופה - פארק נושאי ענק, הגדול ביותר בגרמניה. נמצא ליד העיירה Rust כשעתיים נסיעה לכיוון דרום מערב משטוטגרט ברכב פרטי (170 ק"מ). בפארק מוקדשים אזורים שונים לתרבויות ומאפיינים של מדינות אירופה השונות. כל אחד מבני המשפחה ימצא בפארק את מה שחיפש - מגוון המתקנים עצום. פתוח כל יום בין 09:00-18:00 . בקיץ פתוח עד שעה מאוחרת יותר.

למידע נוסף על שטוטגרט:
http://www.germany-tourism.de/ENG/destination_germany/master_tlstadt-id1220-fstadt_sight.htm
הצעה לשהות של 72 שעות בשטוטגרט
http://fifaworldcup.yahoo.com/06/en/d/stuttgart/72.html
אתר "אירופה פארק" באינטרנט: http://www.europapark.de/index.php?lang=en


דורטמונד. בדורטמונד יתקיים ביום שלישי 4.7.06 חצי גמר המונדיאל.
העיר הינה חלק מגוש הערים המתועש מאוד של צפון מערב גרמניה, לא רחוק מהגבול עם הולנד. מתגוררים בדורטמונד 590 אלף תושבים. העיר עצמה אינה מרשימה במיוחד מבחינה תיירותית . לעומת זאת עשירה באופציות גסטרונומיות רבות ומרכזי קניות גדולים. בעיר קיים קזינו וניתן גם בו להעביר את הזמן.
מקום יפה לטייל בו בדורטמונד היא טירת Hohensyburg.
הטירה מוקפת בפארק יפה ומהמוניומנט לזכרו של הקיסר וילהלם נשקפים מראות מרהיבים של עמק הרוהר ועמק Lennetal.

למידע נוסף על דורטמונד:
http://www.germany-tourism.de/ENG/destination_germany/master_tlstadt-id1068.htm
הצעה לטיול של 72 שעות בדורטמונד
http://fifaworldcup.yahoo.com/06/en/d/dortmund/72.html





חגית רונאי-טל היא בעלת תואר ראשון בגיאוגרפיה, אוהבת לטייל בארץ ובעולם, ולקרוא על מקומות ומסעות. מתכננת מסלולי טיול לאירופה וארצות הברית למשפחות וליחידים.054-2141611 ronay@internet-zahav.net



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב