דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


פרשת השבוע אמור 

מאת    [ 04/05/2009 ]

מילים במאמר: 1526   [ נצפה 3625 פעמים ]

פרשת השבוע אמור

 

מה רב טובך אשר צפנת ליראיך וגו', מה רב טובך, כמה הוא עליון ויקר אור העליון ההוא שנקרא, טוב. שכתוב, וירא אלהים את האור כי טוב. וזה הוא אור הגנוז, שבו עושה הקב"ה טוב בעולם, ואין מונע אותו בכל יום, ובו מתקיים העולם, ועומד עליו. אשר צפנת ליראיך, כי למדנו, אור עליון עשה הקב"ה כשברא העולם, וגנז אותו לצדיקים לעתיד לבא. ז"ש אשר צפנת ליראיך לחוסים בך (זוהר). כאשר מדברים על הנמצא מבלי לדעת מה זה להיות נמצא גורמים סבל לנמצאים שבמקרה הזה הם - בני אדם. לכן לפני שגורמים סבל לנמצאים צריכים לדעת: "מה טבעה של המציאות"?...

 

 

 

מהו טבעה של המציאות?

 

שאלה שמטרידה את כל בני האדם שחיים על פני האדמה, מדענים גדולים ופילוסופים מתעסקים בשאלה הזו. השאלה הזו שייכת לתחום המטאפיזיקה, שפירושה: מטא=מעבר פיזיקה=טבע, דהיינו, "מעבר למה שאנחנו יודעים". או בשאלה פילוסופית ששואלת: "האם מה שאנחנו רואים - זה מה שאנחנו רואים - או זה מה שאנחנו חושבים שאנחנו רואים"?... לכן המטאפיזיקה והפילוסופיה עובדים ביחד ומנסים למצוא מכנה משותף שיענה על השאלה הקשה הזו, ומכיוון שעדיין לא נמצאת תשובה לשאלה הזו ממשיכים לבדוק. כוון המחשבה הזו מביאה "תרבות", שפירושה, "כיצד בני אדם ביקום מתרבים". לכן מערב אירופה נחשבת למדינה שמתרבת לפי תרבות: "פילוסופיה מדעית", ומכוח השאלה הזו קמו עוד תרבויות שונות, יהדות, איסלם, נצרות, שלאחר מכן המילה מטאפיזיקה קיבלה משמעות אחרת שאומרת: "דברים שהם מעל העולם הגשמי" ונכנסו המונחים הבאים: רוחניות, קריסטלים, הילינג, תורת הנסתר וכו'. עכשיו מה שעומד מולנו היא השאלה: "באיזה דרך מחשבה ללכת שנוכל לדעת - מה טבעה של המציאות"? ולאור המצב הזה נוצר המשפט: "מרוב מלחים טבעה הספינה".

 

המצב הזה שקיים ביקום מביא את כל הסבל... מה אנחנו יכולים ללמוד מזה?... שהיקום מחולק לשניים, פיזיקה (גוף) ומטאפיזיקה (מעל הגוף), מהיכן יצאה המטאפיזיקה?... מהפיזיקה, ז"א, הפיתרון לא נמצא בגוף אלא מעבר לגוף... ואם אכן נכון הוא הדבר והמטאפיזיקה תמצא את הפיתרון לשאלה הקשה... האם אי אפשר לאמור, שהתשובה יצאה מתוך הגוף?... הרי המדען שמתעסק במטאפיזיקה ומביא את התשובה היא יצאה מתוך הפנימיות שלו, "כך מדוע אנחנו קוראים לזה מטאפיזיקה ולא תת-פיזיקה"? ז"א, עמוק יותר בתוך הגוף. ז"א, התשובה נמצאת בפנימיות העמוקה ביותר בגופנו ואנחנו צריכים להוציא אותה החוצה, כך שהפנימיות תהיה זהה לחיצוניות. ואז אנחנו מגיעים למצב "שכל מה שאנחנו רואים - זה מה שאנחנו רואים - ולא מה שאנחנו חושבים שאנחנו רואים".

 

מדוע קשה לענות על השאלה הזו?... רק לאחר שננתח את השאלה נוכל להבין מדוע קשה התשובה ולאחר מכן נדע את התשובה. "מהו טבעה של המציאות"?... אם ניקח את המילה "טבעה" שזה "הטבע" שבגימטרייה "אלהים", וניקח את המילה "מציאות" שזה שורש "מצא" שזה שווה "צדק" נקבל שאלה שונה: "מהו אלהים של צדק"? אם כל הזמן אנחנו שומעים שאין צדק (מציאות) בעולם הזה, יוצא מזה - "שאין מקום לאלהים להיות בעולם הזה"!...

 

לכן קשה מאוד לפתור את השאלה הזו והתוצאות נראות בשטח... ואנחנו רואים כל יום את המלחמות, המחלות, חוסר סבלנות, חוסר סובלנות, לחץ נפשי, חרדה... ושאלות קיימות ותשובות אין. במציאות הזו הייתי וחוותי את הכעוס הזה, אלפי שאלות ואלפי תשובות ולבסוף יצא ספרי לאור: "מלחמת הרוח בחומר", שמראה ומסביר מזה מציאות, צדק, אלהים, פיזיקה, מטאפיזיקה, פסיכולוגיה, פסיכיאטריה... שנאמר: "הפוך בה והפוך בה דכולה בה".

 

פרשת השבוע "אמור" שנמצאת לפני ל"ג בעומר ולפני חג השבועות, ספר "הזוהר" מלמד אותנו כיצד אנחנו יוצאים מתוך חוסר הודאות שקיים ביקום ומעלה אותנו מעל המטאפיזיקה, ז"א, הוא מעלה אותנו מעל כולם מעל הכאבים ומכאובים ונותן לנו את האפשרות ללמד את כולם בסוד המשפט, "אל תשכח מהיכן באת"... קשה לכל אדם לדעת מה כתוב "בזוהר" - קל לכל אדם לדעת אם הוא רוצה, לכן הכול תלוי בידנו.

 

מהו חג השבועות?... אכן נכון, כולם יודעים שהוא יום מתן תורה, אבל השאלה קיימת, מהו טבעה של המציאות?... לכן נקשור את שתי השאלות יחד וניגע במילה "מהו", שהם מה-ו, ו-מה שזה 45 י-ה-ו-ה (יו"ד+ה"א+וא"ו+ה"א=45). שבועות פירוש: כמה שבע יש בשבועות? שהם שבע שבועות שהם 49 ימי ספירת העומר, ומה מסמל כל שבע?... שתי עולמות, האחד עולם הבא (מטאפיזיקה) שנאמר: "הכל נהיה בדברו". השני תשקיף של העולם הבא עולם הזה (פיזיקה) שזו העשייה, לכן הפיזיקה והמטאפיזיקה הם אחד כשם שהעולם הבא והעולם הזה הם אחד. ניקח את שתי אותיות ה"א בשם הויה, שה"א אחת תהיה העולם הבא (בינה) וה"א השנייה עולם הזה (מלכות) ומה שמפריד בנהיים "ו", שזה הגוף, שישה ימי בריאה - ואז אנחנו מקבלים "הוה", דהיינו, המפץ הגדול. איך משה רבנו הגיע לתואר הזה כדי לעלות לסיני לקבל את התורה? בסוד "הסנה בוער ואינו אוכל", שמתואר בצורה מדעית ומקראית בספרי, "מלחמת הרוח בחומר". ולאחר ששהה את התקופה רכש את היו"ד בשם י-ה-ו-ה וירד מהר סיני כדי לתת לנו את התורה שנתנה לו היו"ד (חכמה) בשם י-ה-ו-ה.

 

וכשיורד מהר סיני מה אנחנו רואים?... שתי לוחות הברית, משמולו בן אדם לחברו (עולם הזה - ה') מימינו בן אדם למקום (עולם הבא - ה') ומשה מקשר בנהיים הגוף "ו".  את כל התיאור הזה אנחנו יכולים לראות בספר "הזוהר" בפרשת "אמור" פסוקים קפ"ג - קפ"ו שנאמרים ע"י משה רבנו הנקרא רעיה מהימנא שנקרא סיני. ומוסבר בפשטות יותר בספריי "מלחמת הרוח בחומר". רק לאחר שתקראו ותאמתו את הדברים תוכלו לדעת, שמחלה זו מציאות שאנחנו הולכים לשם או שמשיהו אחר שולח אותנו לשם, לכן אני טוען: "שמחלה זה דמיון". מה אומר רבי שמעון בר יוחאי בפרשת אמור על "טבעה של המציאות?

 

ספר הזוהר פרשת אמור פסוק קסט.

 

"רבי שמעון כך אמר, בשעה שנתאספו החברים אצלו בלילה הזה, נבא לתקן תכשיטי כלה (דהיינו להמשיך מוחין למלכות). כדי שתצמא למחר בתכשיטיה, (דהיינו במוחין). ותיקוניה, אצל המלך כראוי. אשרי חלקם של החברים. כשישאל המלך מן המלכה, מי תקן תכשיטיה, והאיר עטרותיה, והשים תיקוניה. ואין לך בעולם מי שיודע לתקן תיקוני כלה אלא החברים, אשרי חלקם בעולם הזה ובעולם הבא".

 

ועל כך (קסו)...

 

"כל אדם שלא ספר חשבון הזה, אלו שבע שבתות תמימות (מ"ט בעומר) , לזכות לטהרה זו, אינו נקרא טהור. ואינו בכלל טהור, ואינו  שווה שיהיה לו חלק בתורה"...

 

קל מאוד להבין ולדעת מדוע ניתן איסור ללמוד את ספר הזוהר, מכיוון שספר הזוהר הוא מראה, דהיינו, הוא מראה את האמת שהאדם נמצא בו ועל כן כולם פוחדים מן האמת, וממשכים לחזק את השקר שהם נמצאים בו - וקוראים לזה קליפות. לכן השאלה היא: "מי זרק את הקליפות האלו על הארץ"?...ומפה אנחנו למדים: "שלא צריכים לאסוף את הקליפות מן הארץ ולזרוק אותם שנית - אלא להתחבר לאמת והקליפות יוסרו מאליהם". שעל זה נאמר: "כדי שאדם ירפא ממחלתו צריך להכיר במחלתו - ולאחר מכן להכיר במרירות התרופה". ואת זה אני מראה בספרי "מלחמת הרוח בחומר", ועל כך הפורום באתר קיים ועונה על כול שאלה ללא מחיקה, מכיוון, "לא קיים מעמד של כופר - קיים מעמד שלא יודע".

 

"כדי להכיר את האויב - צריך לדעת את האויב".

 

"להלחם במחלה - נותנים לה את המחלה".

 

"להעצים את  האלהים -  זה  להעצים את הפחד".

 

"כוח נועד לבטל אותו - שאם לא הוא מבטל אותך".

 

 

"הפצת האור הדרך לאמת"
מנהל אתר - WWW.HAIMSHLOMO.CO.IL
טלפונים - 0544-898547 03-9322192
""איך המשפט יכול לנצח את הצדק (מציאות) - אם לצדק מכשלעצמו אין לא כלום".המשיח.



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב