דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


עצות להפגת מתח בימים מתוחים 

מאת    [ 04/05/2009 ]

מילים במאמר: 655   [ נצפה 3746 פעמים ]

כולנו חווים מתח, לחץ ודאגה. אין בידינו לשנות את המצב אך אנו יכולים להתמודד איתו בצורה טובה יותר ולשפר את איכות חיינו. באמצעות תרגילי נשימה, תנועה, הרפיה ומדיטציה ניתן להפיג את המתח המצטבר ברמה הגופנית והנפשית. ניתן לתרגל תרגילים פשוטים אשר יש ביכולתם להפיג מתח, להרפות ולשפר את הרגשתנו הכללית.

תרגילים אלו עשויים להועיל לכל בני המשפחה, גם לילדים. למי שאינו מתרגל באופן קבוע הנה מספר תרגילים הניתן לתרגל בבית בבוקר או בכל שעה אחרת כאשר מרגישים מתוחים, עייפים וחסרי שקט.


תנועה משחררת

עמידת מוצא: לעמוד עם פיסוק בין הרגליים ברוחב האגן, כפות הרגליים מקבילות זו לזו, הגב זקוף, כתפיים רפויות. ננשום כמה נשימות עמוקות בתנוחה.

בשאיפה נרים את הידיים דרך הצדדים מעלה ובנשיפה נוריד אותם חזרה. (יש לחזור מס' פעמים).
לשלב את הידיים מעל הראש, להפוך את כפות הידיים כלפי מעלה. בנשיפה להטות את הגוף בעדינות לצד אחד, בשאיפה לחזור למרכז, כנ"ל צד שני (אפשר מס' פעמים)
שחרור כתפיים- מס' פעמים תוך כדי נשימה עמוקה נגלגל את הכתפיים מס' פעמים לאחור ולאחר מכן מס' פעמים לפנים.
שחרור צוואר- נוריד את הסנטר מטה ואז נגלל את הראש בעדינות דרך צד ימין בסיבוב מלא 2-3 פעמים ואז אותו הדבר לגלגל את הראש דרך צד שמאל מס' פעמים.
שחרור הגב- נרד עם גב עגול לאט חוליה אחר חוליה, בברכיים מעט כפופות, נרד עד למקום נוח ונשהה שם כמה נשימות עמוקות, לעלות שוב לאט בגב עגול חוליה אחר חוליה. (ניתן לחזור מס' פעמים).
תנוחת העץ - תנוחת שיווי משקל מגבירה את החוזק פנימי ושיווי המשקל הרגשי.

נעמוד בעמידת המוצא, רגל ימין עומדת על הרצפה, נרים את רגל שמאל ונניח את כף הרגל על הירך הימנית הפנימית או באזור הברך הימנית. העיניים פקוחות מתבוננות בנקודה דמיונית. כאשר אנו חשים יציבים נרים את הידיים מעלה דרך הצדדים ונצמיד את כפות הידיים מעל הראש. נשהה בתנוחה כמה נשימות עמוקות. כנ"ל צד שני.



תרגילי נשימה

נשימה עמוקה היא כלי רב עוצמה לשחרור מתח ברמה הגופנית, רגשית ומנטלית. נשימה עמוקה ונכונה מרגיעה את מערכת העצבים, מרפה את השרירים, מעסה את האיברים הפנימיים, מזריה חמצן רב לגוף ומשקיטה את ההכרה.

ניתן לבחור בתנוחות שונות על מנת לתרגל נשימה עמוקה. חשוב לבחור בתנוחה שנוחה לכם, ולא תנוחה אשר יוצרת מתח ואי נוחות בגוף: ישיבה בשיכול רגליים על כרית על הרצפה עם גב זקוף ונינוח. ישיבה על כיסא נוח בגב זקוף, כפות הרגליים מונחות על הרצפה.שכיבה על הגב כשכפות הרגליים מונחות על הרצפה והברכיים כפופות.

לאחר שבחרתם את התנוחה המועדפת עליכם ניתן להתחיל בתרגול של נשימה עמוקה ומודעת. ניתן להניח אל כפות הידיים על הבטן או להעביר את המודעות לאזור הבטן.
נשמו נשימות עמוקות לאזור הבטן: בשאיפה הבטן מתמלא באוויר ומתרוממת מעט, בנשיפה הבטן מתרוקנת ושוקעת מטה. המשיכו לנשום נשימות עמוקות אל הבטן במשך כמה דקות והתבוננו בנשימה.

לאחר מכן חיזרו לנשום באופן טבעי, התבוננו בנשימה הטבעית במשך מס' דקות. חושו את תחושת הנשימה בגוף ותהיו עם כל שאיפה וכל נשיפה המתרחשת בגוף.



הרפיה

הרפיה היא תהליך בו אנו מתבוננים וחשים את החלקים השונים של הגוף ומתוך ההתבוננות האיבר הולך ונעשה רפוי.
שכבו על הגב עם רגליים ישרות ופיסוק קל ביניהם, הידיים פרוסות לצידי הגוף וכפות הידיים פונות כלפי מעלה. (במידה והגב התחתון כואב או רגיש ניתן לקפל את הברכיים ולהניח את כפות הרגליים על הרצפה). כשאתם שוכבים על הרצפה בדקו שאתם שוכבים באופן סימטרי ונוח.

תנו לכוח המשיכה להשפיע עליכם, הרגישו את הגוף שוקע לתוך הרצפה, חושו את האיברים הולכים ונעשים כבדים ורפויים.

נשמו כמה נשימות עמוקות אל הבטן.

העבירו את תשומת הלב אל כפות הרגליים, חושו אותן כבדות ורפויות וחיזרו על המשפט: "אני מרפה את כפות הרגליים, אני מרפה את כפות הרגליים, כפות הרגליים רפויות".

המשיכו כך עד הראש, איבר אחר איבר מכפות הרגליים כלפי מעלה- שוקיים, ירכיים, אגן, גב, בטן, חזה, ידיים, ראש, פנים וכו', בכל פעם חושו את האיבר וחיזרו על המשפט בהתאם.

בסוף ההרפיה תשהו כמה דקות עם התחושות השונות הקיימות בגוף.

על מנת להתעורר מן ההרפיה הניעו בעדינו את הבהונות, האצבעות, שאפו כמה נשימות עמוקות, מתחו את הידיים לאחור, התגלגלו אל הצד והתרוממו בהדרגה לישיבה.

לעצות נוספות היכנסו אל אתר האינטרנט שלנו: סדנאות ימי גיבוש, יום כיף לעובדים, אירועים




במרכז - ימי כיף לקבוצות מפונקות
יום כיף



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב