דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


לימודי ייעוץ חינוכי - מקצוע עם אידיאולוגיה 

מאת    [ 03/05/2009 ]

מילים במאמר: 640   [ נצפה 6788 פעמים ]

 

לימודי ייעוץ חינוכי – מקצוע עם אידיאולוגיה

 

לימודי ייעוץ חינוכי הם לא עוד מסלול לימודים רגיל, והוא בטח שלא מיועד לאנשים רגילים. זהו מסלול שמאחוריו עומדת אידיאולוגיה של חינוך ולכן הוא מיועד אך ורק לאנשים שמחפשים מקצוע שהוא לא רק דרך להתפרנס אלא גם דרך להגשים אידיאלים של חינוך.

 

ב-30 השנים האחרונות התפתח מקצוע הייעוץ החינוכי ולצידו המסלולים השונים של לימודי ייעוץ חינוכי המכשירים בכל שנה מאות יועצים חינוכיים המגיעים אל הגנים ובתי הספר ברחבי הארץ. במהלך שנות התפתחותו הפך הייעוץ החינוכי למובחן ממקצועות סיוע אחרים. מובחנות היא תפיסת מקצוע בעל סמכות ברורה, כאשר המקצוע מתייחס לתחום ידע רלוונטי. מובחנות זו מאפשרת הגדרה מדויקת של שירותי המקצוע.

 

תפקידי היועץ החינוכי

 

בשל הייחודיות והאחריות שיש במקצוע כמו ייעוץ החינוכי, כל סטודנט הבוחר במסלול לימודי ייעוץ חינוכי צריך לדעת מראש את הגדרות המקצוע ואת תחומי אחריותו של היועץ החינוכי כי כאמור, זה לא מקצוע שמתאים לכל אדם.

 

ובכן, מהו למעשה היועץ החינוכי ומה תפקידו? ייעוץ חינוכי הוא שילוב בין מורה ויועץ הנמצא בבית הספר או בגן ותפקידו לשמש כתובת למצוקותיהם של תלמידים, לתת מענה והכוונה נכונים, לעזור לתלמיד להתגבר על הקשיים ולהשתלב מבחינה נורמטיבית במערכת החינוך. על היועץ החינוכי לגרום לתלמיד למצות את מלוא הפוטנציאל שלו, לעזור לו לקבל החלטות חשובות, לאסוף מידע רלוונטי ולעבדו ולבצע משובים על בסיס קבוע. אך עבודתו של היועץ אינה מסתיימת ,מטבע הדברים, רק בעבודה מול התלמידים. עליו גם לעבוד בתוך מערכת בית ספרית, משפחתית וקהילתית. הוא נחשב לחלק אינטגראלי מצוות בית הספר ולכן עליו לתרום לעבודת הצוות כמו כל מורה אחר ואף יותר.

 

מסלול לימודי ייעוץ חינוכי

 

כאמור, הגדרות התפקיד וסמכויותיו מראות עד כמה הוא מחייב ולכן מטרתם של לימודי ייעוץ חינוכי הכשרת הסטודנטים למקצועיות ברמה גבוהה בכל הקשור ליחסים בין אישיים, יחסים מערכתיים, פסיכולוגיה, סוציולוגיה עוד. במסגרת לימודי ייעוץ חינוכי יתמודד הסטודנט עם שיטות מחקר מתקדמות, פסיכופתולוגיה, דילמות מוסריות בייעוץ חינוכי, אבחון דינאמי, אפקט וקוגניציה, סוגיות בלמידה והוראה, מודל קבלת החלטות ככלי, הילד המשפחה ובית ספר ותחומים נוספים.

 

על מנת להיות יועץ חינוכי יש להחזיק בתואר שני בתחום M.Ed. תנאי הקבלה לתואר שני במסלול לימודי ייעוץ חינוכי הם תואר ראשון בייעוץ חינוכי או בהוראה רב תחומית בציון של 85 ומעלה, תעודת הוראה וניסיון של שלוש שנים לפחות בעבודה חינוכית במוסד לימודי כלשהו. לימודי התואר השני במסלול לימודי ייעוץ חינוכי נמשכים שנתיים.

 

ייעוץ חינוכי – להשפיע על חיים של אנשים

 

בסיום לימודי ייעוץ חינוכי יוכלו הבוגרים להשתלב במערכת החינוך בישראל ולשמש כיועצים חינוכיים. זהו תפקיד שלא נופל בחשיבותו מזה של המורה ואולי אף עולה עליו. לתלמידים רבים במערכת החינוך המפגש עם היועץ החינוכי יכול לשמש כנקודת שינוי בחיים, לא פחות. לכן, כפי שנכתב בפתיחה, זהו תפקיד עם המון אידיאולוגיה לצידו. לא כל אדם מסוגל להתמודד עם הדרישות הגבוהות שלו, אך מי שכן יוכל להשפיע על חייהם של תלמידים רבים בישראל ואין דבר מספק מזה.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב