דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


כיצד בוחרים עורך דין מקרקעין 

מאת    [ 03/05/2009 ]

מילים במאמר: 610   [ נצפה 2856 פעמים ]

כיצד בוחרים עורך דין מקרקעין

 

עסקאות מקרקעין – עסק מורכב

 

ברוב המקרים, בעסקאות מקרקעין מעורבים סכומים גבוהים. בנוסף לכך עסקאות מקרקעין הן עסקאות מורכבות הדורשות בדיקה מדוקדקת של המבנה או השטח אותו הנכם מתכננים לרכוש ולכן מומלץ להיעזר בשרותיו של עורך דין מקרקעין.

 

בחירת עורך דין מקרקעין היננו דבר שאין לבצעו בפזיזות. מומלץ לבחור עורך דין בעל ניסיון רב בתחום המקרקעין המכיר היטב את כל החוקים, הנהלים והתהליכים הכרוכים ברכישת מקרקעין עקב התסבוכות הרבות העלולות להתלוות לביצוען של עסקאות מסוג זה. עורך דין מקרקעין או עורך דין נדלן יסייעו לכם בכל שלבי ביצוע העסקה – החל מבדיקת רישומי הנכס בלשכת רישום המקרקעין דרך עריכת חוזה שיהיה מקובל על שני הצדדים ועד לרישום הנכס ברשויות.  

 

שירותיו של עורך דין מקרקעין לפני קניית הנכס

 

אחד מתפקידיו החשובים של עורך דין מקרקעין בא לידי ביטוי בשלב בדיקת הנכס לפני קנייתו. עורך דין מקרקעין יסייע לכם בביצוע כל הבדיקות הנדרשות בטרם קניית הנכס. את הבדיקות הבאות מומלץ לבצע בטרם קניית נכס בסיועו של עורך דין מקרקעין:

 

שטח הנכס כפי שהוא מוגדר בטאבו - בטרם ביצוע עסקת מקרקעין, מלבד הסתמכות על דברי מוכר הנכס, מומלץ להיעזר בשירותיו של עורך דין מקרקעין שיבדוק עבורכם את מהו שטח הנכס הרשום בפועל בטאבו. בנוסף מומלץ לבדוק שאין בעלי זכויות נוספים בשטח או בחלקו על מנת להימנע מהפתעות בלתי נעימות.

 

תוכניות בנייה - במידה והינכם קונים את הדירה מקבלן האחראי על בנייתה אל תהססו לדרוש את תוכניות הבנייה המפורטות שאותן חייב הקבלן על פי חוק להציגן כשהן מפרטות באופן מלא את תוכניות הבנייה בדירה ובשטח הסמוך לה.  יש לוודא שהנכס שהנכם רוכשים נבנה ואושר על פי חוק, שכן חריגה משטח הבנייה שהוקצה על ידי הרשויות עשויה להיחשב כעבירה פלילית!

 

רישום הערת אזהרה בטאבו –  רישום זה נועד לציין כי הזכויות על שטח הנכס יועברו אך ורק לידי הקונה המיועד. בנקודה זו מומלץ להיעזר בשירותיו של עורך דין מקרקעין שיבדוק עבורכם ברישומי הטאבו שהזכויות על השטח אינן מיועדות לעבור לצד שלישי. במידה וכל הרישומים נמצאו תקינים, יוכל העורך דין לבצע עבורכם רישום הערת אזהרה בטאבו על מנת להבטיח כי השטח יועבר אך ורק לכם.

 

סיועו של עורך דין מקרקעין בשלב החוזה

 

למרות שרבים מכם בוודאי משוכנעים כי אין צורך בשירותיו של עורך דין מקרקעין בשלב עריכת החוזה וחתימתו, רצוי לשקול את העניין פעם נוספת.

החוזה הוא בעצם המסמך המאפשר את העברת הבעלות במקרקעין בהתאם למה שהוסכם בין הקונה והמוכר. בניגוד לרוב הדעות, שלב זה הוא השלב הקריטי ביותר, שכן קל מאוד ליפול במלכודות הנובעות מדו משמעויות, אותיות קטנות ופרטים חסרים בחוזה. עורך דין מקרקעין יסייע לכם להבין את החוזה באופן מפורט ביותר כך שתהיו בטוחים לגמרי בחובותיכם וזכויותיכם כלפי המוכר.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב