דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


שיטות ליסינג שונות 

מאת    [ 03/05/2009 ]

מילים במאמר: 437   [ נצפה 5341 פעמים ]

בשיטת הליסינג ניתן לחכור לא רק כלי רכב או משאיות אלא גם ציוד ממוחשב לדוגמה, אך אנו נתמקד במאמר זה בליסינג של כלי רכב, נסביר מהו ליסינג מימוני, מהו ליסינג תפעולי, מה היתרונות של שיטות אלו, ובאילו מקרים עדיף לפנות לכיוון של ליסינג פרטי.

אך ראשית נגדיר מהי שיטת הליסינג בהגדרתה הרחבה. ובכן, ליסינג היא שיטה על פיה רוכשת חברת הליסינג ציוד (במקרה שלנו רכבים) ונכסים ומעמידה אותם לרשות לקוחותיה לתקופת זמן המוגדרת מראש ובתשלום חודשי קבוע. ישנן שתי שיטות עיקריות לחכירת רכבים בשיטת הליסינג: ליסינג מימוני וליסינג תפעולי.

ליסינג מימוני

כשמדברים על ליסינג מימוני בענף הרכב מדברים למעשה על הלוואה ללקוח לצורך רכישת רכב או צי רכבים. זהו סוג של פיקדון בתוספת רכישה בתשלומים לתקופה הנקבעת מראש (בין 45-80 חודשים) בחוזה בין הלקוח לחברת הליסינג. בתקופה המדוברת הרכב נמצא בבעלותו המעשית של הלקוח ואי לכך הוא האחראי על כל ההוצאות הנלוות לרכב כמו תשלומי אגרות רישוי, תיקונים, ביטוחים ואבזור הרכב. ליסינג מימוני מיועד יותר ללקוחות המבקשים לראות ברכב את רכושם, כשהרכב אותו הם חוכרים אמור לתפקד ביעילות גבוהה למשך תקופה ארוכה.
יתרון גדול בשיטה זו נעוץ בעובדה שבסיום תקופת החכירה ניתן לרכוש את הרכב בשווי של 1% מערכו או להחליפו לרכב חדש ולהמשיך באותה השיטה. ישנן מספר חברות המעדיפות את שיטת הליסינג המימוני שכן בשיטה זו הוצאות הרכב הן על העובדים ולא עליהן. לרוב, שיטת ליסינג מימוני מתאימה יותר ללקוחות פרטיים.

ליסינג תפעולי

חוץ משיטת ליסינג מימוני קיימת גם האופציה של ליסינג תפעולי. על פי שיטה זו תקופת החכירה היא קצרה יותר (בין 20-24 חודשים), במהלך תקופה זו הרכב נשאר בבעלותה של חברת הליסינג ואי לכך היא האחראית להוצאותיו השוטפות. הבדלים נוספים בין ליסינג מימוני לתפעולי באים לידי ביטוי במצב של החלפת הרכב לפני תום החוזה. בליסינג תפעולי ניתן לעשות זאת ללא כל שינוי בתשלומים, בעוד בשיטת ליסינג מימוני עלולה לגרום החלפת הרכב תוספת מס על התשלומים.

חברות גדולות לרוב בוחרות בליסינג תפעולי שכן הוא נרשם כהשקעה ולא כהוצאה בספרי הנהלת החשבונות, עובדה שמביאה לידי הנחות במיסוי. בנוסף, חוסכת לעצמה החברה זמן יקר שעלולה הייתה לבזבז על תפעול הרכב שכאמור האחריות עליו נשארת בידי חברת הליסינג.

ליסינג פרטי

לצד ליסינג מימוני וליסינג תפעולי נוצרה בשנים האחרונות שיטה חדשה של ליסינג פרטי שהיא למעשה רכישה של הרכב בתשלומים חודשיים. זו שיטה המאפשרת רכישת רכב לאנשים פרטיים שאינם מסוגלים לממן רכישת רכב בתשלום אחד. מדובר בשיטת פריסת תשלומים המאפשרת חיסכון בקניית הרכב שעובר לבעלותו של הלקוח על כל ההוצאות הנלוות הכרוכות בכך. עוד לפני סיום החוזה ניתן לשדרג את הרכב. בסיום תקופת החוזה יכול הלקוח להחליט אם הוא משאיר את הרכב אצלו או משדרג אותו לרכב חדש יותר.

עכשיו שיש לכם מידע זה תוכלו להתלבט ולבחור טוב יותר בין שיטות הליסינג הקיימות: ליסינג מימוני,´ליסינג תפעולי או פרטי.



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב