דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


טיפים לזוגיות מאושרת 

מאת    [ 09/06/2006 ]

מילים במאמר: 542   [ נצפה 23937 פעמים ]

10 טיפים לחיי זוגיות מאושרים

1. היו מחוייבים להצלחת הזוגיות שלכם. נישואים מאושרים אינם קורים מעצמם. הם תוצאה של התייחסות רצינית של שני בני הזוג לקשר. ה"אנחנו" חייב לקבל מקום חשוב יותר בחיי שניכם מאשר ה"אני". הסכמה הדדית ומודעת על מטרות חייכם כזוג, על הערכים החשובים לשניכם ועל הדרכים להגשמת ציפיותיכם - היא יישום מרכזי של המחוייבות הזו.

2. הקדישו זמן להיות יחד. בדיוק כפי שרציתם להיות הרבה זמן יחד בתחילת הקשר, כך חשוב שתמשיכו להקדיש זמן מספיק להיות יחד. אל תרשו לקריירה, לפרנסה ולילדים לקחת מכם את הזמן שלכם כזוג. המשיכו להיות החברים הכי טובים, להתעניין ולשתף ולהיות מעורבים זה בחייו של זו.

3. בנו תקשורת בהירה, פתוחה וכנה. תקשורת טובה היא הכלי החשוב ביותר לבניית זוגיות מאושרת. הבהירות מאפשרת הבנה והעמקת ההכרות ביניכם, הפתיחות מקנה לתקשורת את השיתוף הרגשי החשוב לשמירת האהבה, והכנות בונה את האמון ההדדי ביניכם.

4. טפחו את חיי המין שלכם. המלצה מיותרת, לכאורה? ממש לא! המשיכה המינית נוטה לדעוך עם הזמן אם אין מקדישים לה זמן, אם מזניחים את הגוף ואת האסתטיקה, ואם שוכחים להיות רומנטיים. חיי מין מלהיבים ומספקים אינם מתרחשים רק מתוך היצר וההורמונים, אלא גם מתוך מחשבה ותכנון - כן, כמו בירח הדבש, שבו שני בני הזוג יצאו מגדרם כדי לחוות ולתת זה לזו סיפוק והנאה מינית.

5. למדו לכעוס בלי להרוס ודעו להתפייס ולסלוח. גם בנישואים המאושרים ביותר יש כעסים, אך המריבות אינן הרסניות, אינן משפילות ואינן יוצאות מהפרופורציות הסבירות. מדוע? גם מפני שלא רבים על דברים קטנים בחשיבותם, וגם מפני ששומרים על כללים יסודיים ומוסכמים שאין חורגים מהם (למשל, אין אלימות פיזית בשום אופן .( וחשוב לא פחות: פיוס וסליחה אמיתיים אחרי ריב מתקנים נזקים ומלמדים את בני הזוג לקחים חיוביים שניתן להפיק מחילוקי הדעות ומהכעסים.

6. טפלו בקשיים ובבעיות מוקדם ככל האפשר. למדו כבר מתחילת דרככם המשותפת לנהל משא ומתן על חילוקי הדעות שלכם ולהגיע לפתרונות שיספקו את שניכם. זוגות רבים דוחים את הטיפול בבעיות ומסתירים מעצמם ומבן/בת הזוג את הקשיים. פרופ' ג'ון גוטמן, מגדולי החוקרים בתחום הזוגיות, טוען שזוגות מגיעים לטיפול באיחור של 6 שנים בממוצע ! תארו לכם מה יקרה אם תדחו כך את הטיפול בשיניים... האם חיי האהבה והזוגיות שלכם חשובים פחות?

7. בנו והעצימו את הערכתכם העצמית ותנו הערכה וכבוד לבני ובנות זוגכם. נישואים יציבים ומאושרים נבנים על שוויון ועצמאות של שני בני הזוג, שכל אחד מהם מעריך ומקבל את עצמו ותומך ומחזק את ההערכה העצמית של בן או בת הזוג. האושר האישי שכל אחד שואב ממקורות כמו עבודה והגשמה עצמית - תורמים לאושר הזוגי.

8. היו גמישים וקבלו את השינוי וההתפתחות כחלק חיוני בחייכם. זוגות מאושרים רבים מאד עברו משברים בזוגיות שלהם. חלק אף חשבו להיפרד. מה שהציל את הנישואים היתה הגמישות והנכונות לשינוי, שהובילו לשינוי ממשי באחד מבני הזוג או בשניהם.

9. הדגישו את החיובי שביחסיכם. בזוגיות שהצד החיובי שלה חזק ומודגש די הצורך - הקשיים והבעיות מקבלים פרופורציה נכונה, ולעולם אינם מאיימים על שלמות הנישואים ואינם מעיבים לאורך זמן על האושר והאהבה. הדבר דומה לחשבון בנק רגשי: כאשר יש בחשבון מספיק השקעה חיובית, אין סכנה של משיכת יתר ופשיטת רגל רגשית.

10. השקיעו בקשר שלכם ולמדו יחד איך בונים ושומרים על האהבה. זוגיות טובה נלמדת אמנם גם בבית הורינו, אולם מרבית הזוגות מעוניינים לבנות קשר שונה מזה שראו אצל הוריהם. גם הורים שנישואיהם מאושרים אינם תמיד דוגמא לילדיהם. מחקרים מראים, שזוגות שלמדו בסדנאות לזוגיות משפרים משמעותית את האינטימיות וההנאה ובונים נישואים יציבים ומספקים יותר.

יהודה איילון
פסיכולוג ומטפל זוגי
מרצה ומנחה סדנאות אהבת אשה ואיש

בסדנה לומדים כיצד בונים זוגיות אינטימית ומאריכת ימים
ומתרגלים מיומנויות תקשורת
ופתרון בעיות
לקבלת ספרון במתנה על העקרונות להצלחת הזוגיות פנו במייל הבא וציינו ''ספרון מתנה'': ayalonyehuda@gmail.com



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב