דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מדוע ליסינג 

מאת    [ 03/05/2009 ]

מילים במאמר: 361   [ נצפה 2644 פעמים ]

עולם הרכב בישראל עבר בעשור האחרון מהפכה של ממש, בכל הקשור לרכישת כלי רכב. בעוד שבעבר לקוח פרטי יכול היה לרכוש רכב כמו חלב במכולת, באופן הרגיל בלי שום שיטת מימון מיוחדת, או לחלופין לשכור לו אחד בחברת השכרה לזמן קצוב - בשנים האחרונות הפך רכב פרטי חדש למוצר נגיש והמוני, הודות למילה אחת נפוצה: ליסינג.
ליסינג (LEASING) הוא למעשה שיטה להשכרה או להחכרת ציוד, המקובלת בעיקר בענף הרכב אך רלוונטית גם לציוד אחר. באמצעות ליסינג, יכול הלקוח להשתמש ברכב כחוכר, ולא לשלם את תמורתו במלואה לחברה המחכירה - חברת הליסינג.
אבל אל לכם לדאוג לחשבון הבנק של החברה. במקום לשלם בבת אחת, מבצע הלקוח תשלום קבוע למשך תקופה מוגדרת מראש, כאשר בסופה יוכל לבחור אם לרכוש את הרכב בתשלום ההפרש שנותר, או להחזירו ולקבל תמורתו רכב חדש, בחוזה התקשרות חדש ודומה לקודמו.
מדוע ליסינג? פשוט מאוד. ליסינג בא להקל על מי שידו אינו משגת, או שקופתו "קצרה" במזומנים. סיבה זו מקבלת משנה תוקף בתקופת מיתון ומשבר כלכלי, כשפחות ופחות לקוחות יכולים להרשות לעצמם להיפרד מ-100 אלף שקל ויותר, בבת אחת.
עם זאת יש לזכור שמשבר כלכלי כמו זה הנוכחי יכול לשמש חרב פיפיות גם כלפי הלקוח. מאחר ולא כל חברת ליסינג עמידה בפני המשבר, רצוי לבצע עסקאות עם חברה בעלת שם, איתנות ויציבות כלכלית ועסקית. בנוסף, קנייה בליסינג מתבצעת מתוך מבחר מוגבל של דגמים, בהתאם לשיקול דעתה של החברה. דגמים שאינם נמנים על שיטת הליסינג נמכרים אצל היבואנים בלבד, בשיטות מימון אחרות.
סוגי ליסינג
ליסינג מתחלק לשני סוגים עיקריים - ליסינג מימוני וליסינג תפעולי. בראשון, מקבל החוכר אפשרות כדאית לרכישת הרכב, כאשר בתמורה לבעלותו העתידית על הרכב הוא משלם תשלום חודשי תקופתי, ובסופו יעבירו לבעלותו. ליסינג מימוני לא מזכה את בעלי הרכב לשירותים הנלווים שמעניקה החברה המחכירה (ייעוץ, טיפול, שירותי אחזקה, רכב חלופי במקרה הצורך ועוד).
ליסינג תפעולי מציע רכב חדש אך ללא בעלות של הלקוח. מאידך גיסא, נהנה הלקוח ממתן שירותים נלווים צמודים לאורך כל תקופת השימוש. פירושו של דבר: טיפול תקופתי, תיקונים אם צריך ותשלום עבור הביטוחים ואגרת הרכב. במילים אחרות - פחות כאב ראש.
הבדלים נוספים בין ליסינג תפעולי וליסינג מימוני מתבטאים בפרמטרים נוספים, כמו תקופה החכירה, החלפת הרכב במהלך תקופת החכירה, רכישת הרכב, אחריות המחכיר היבואן, הוצאה מוכרת למס, מס רווח הון במכירת הרכב ועוד.



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב