דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


למה צריך עורך דין צמוד - הכל על תחבולות חקירה 

מאת    [ 30/04/2009 ]

מילים במאמר: 433   [ נצפה 4089 פעמים ]

לרוב הנחקרים, חקירה במעצר מגבירה את רמות הלחץ הנפשי, המתח וחוסר האונים אל מול החוקרים. כשמוסיפים לזה סבירות גבוהה לפגיעה בזכויות הבסיסיות של הנחקר, מבינים עד כמה חשוב להתייעץ עם עורך דין פלילי. תחבולות של שוטרים? לא בחקירה שלי  אתה חשוד בפלילים, וזומנת לחקירה. "אני רוצה להיחקר בנוכחות עורך הדין שלי"- האם זכותו של הנחקר לדרוש זאת או שהוא נתון לרצון השוטרים?   רבים לא יודעים זאת, אך למרות שאין חוק האוסר על נוכחות עורך דין בחקירה, לדאבונם של נחקרים רבים- גם אין חקיקה ברורה המאפשרת זאת. חוסר החקיקה וההעדפה של חוקרי משטרה  שעורך דין לא יהיה נוכח בזמן חקירות  עלולים להוביל לעיוותי דין כגון פגיעה בזכויות הבסיסיות של הנחקר ולעיתים אף מקרים של הוצאת הודאה מהנחקר באמצעות שימוש בכוח.   בין אם הנחקר אשם או חף מפשע, אני נוהגת להסביר ללקוחותיי שחוסר היכרות עם הזכויות הבסיסיות המגיעות להם, ביחד עם הלחץ הנפשי הכרוך בחקירה במעצר עלול להביא נחקרים רבים להסכים לכל מה שנאמר להם רק כדי לצאת מחדר החקירות. כך, שהמלצתי היא תמיד להעדיף נוכחות עורך דין בחקירה. יחד עם זאת, למקרה שעורך הדין אינו נוכח בחקירה, או במצב שבו המשטרה אינה מאפשרת זאת לנחקר, חשוב לשמור על מספר כללים שיעזרו להתגבר על תחבולות השוטרים:  

  1. זכות השתיקה-  מטרת החקירה היא למעשה להשיג מידע נוסף מהנחקר שהמשטרה אינה יודעת או שאין לה ראיות לגביו. על פי החוק, אדם אינו חייב לענות במידה והתשובה עלולה להפליל אותו. אחת הדרכים של החוקרים להשיג מידע נוסף היא להעמיד פנים כי המידע כבר נתון בידם וכל שעל הנחקר לעשות הוא רק לאמת את הדברים. זוהי טעות שכיחה בקרב נחקרים, אשר אינם מקפידים לשמור על זכות השתיקה כראוי, ומפלילים את עצמם בחקירה. אולם עליה וקוץ בה- אם למשטרה יש ראיות נגדך ובחרת לממש את זכות השתיקה באופן גורף ולא לנסות להפריך את הראיות בעזרת הסברים משכנעים, תוצאות החקירה עלולות להיות הפוכות ממה שתכננת.
  2. להודות או לא להודות- הודאה של נחקר היא גולת הכותרת של כל חקירה. גם אם החלטת להודות בהאשמות, אל תעשה זאת אלא בנוכחות עורך דין. עורך דין פלילי ממולח יוכל להביא תמורה להודאה ולהביא להסדר טיעון או אשמה מופחתת ובכך להקלת העונש הצפוי.
  3. מקליט מי שמקליט ראשון- למרות מה שיטענו חוקרי המשטרה, הקלטת החקירה במכשיר הקלטה סמוי אינו מהווה שיבוש הליכי חקירה. במקרים רבים כאשר אין אפשרות להיחקר בנוכחות עורך דין, הקלטת החקירה על ידי הנחקר עלולה לעזור בהמשך הטיפול במקרה. חשוב לציין שאם יתגלה המכשיר תחרים אותו המשטרה ו/או את הקלטת כחומר ראיות.
  4. אוזניים לכותל- בחדר החקירות, בניידת, בקווי הטלפון ואפילו במסדרונות- בכולם מוטמנים מכשירי הקלטה. בזמן החקירה, אין פסק זמן או שיחה "אוף זה רקורד". כל דבר שתאמרו עלול לשמש נגדכם, אפילו לאחר שהחקירה הסתיימה.
נוגה ויזל עורכת דין פלילי .

נייד : 052-3295296

אתר המשרד :

http://nogawiesel.com/


רחוב : ברקוביץ 4 קומה 5 תל אביב
***********
המידע הכלול בהודעה זו נשלח על ידי עורך דין, ונועד להיות חסוי ולשימושם הבלעדי של הנמענים הנזכרים לעיל. ככל שהנמען הוא לקוח,תשדורת זו עשויה להיות למטרת מתן ייעוץ משפטי ועל כן הנה פרטית. תשדורת זו עשויה אף להכיל את תוצר עבודתו של עורך הדין. אם אינך הנמען אליו כוונה התשדורת, דע כי כל החזקה או הפצה של תשדורת זו אסורות בהחלט. אם קיבלת את התשדורת בשוגג, אנא מחק את כל עותקיה ו/או צרופותיה, השמד כל העתק אחר בכל אמצעי אחסנה או הצגה שיצרת מתשדורת זו או מצרופותיה והודע לשולח מיד. הסתמכות על המידע והעצות הניתנים בו, היא על אחריות המשתמשים בלבד ואין לראות במידע כתחליף לסיוע משפטי מקצועי, אלא כהמלצה בלבד.
***********



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב