דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


בית חכם 

מאת    [ 30/04/2009 ]

מילים במאמר: 617   [ נצפה 2179 פעמים ]

בית חכם הוא בית שבהשקעה שלנו של כמה אלפי שקלים, נוכל גם אנחנו להפוך את הדירה הישנה שלנו לפתע פתאום לבית חכם. מה זה בית חכם? כאשר אתה חוזר מהעבודה לבית ורואה טלוויזיה האור מתעמעם מעצמו לקראת הצפייה בסרט, גם הטלוויזיה עצמה מתריעה לפניך כאשר הילדים נמצאים על סף סכנה, ואילו המזגן נכבה מעצמו כשיוצאים מהבית זה בית חכם. כמה נפלא שיא המודרניזציה בדירה אחת או בית חכם.

 

עוד בעניין בית חכם, אניטה רודיק, הבוסית של בודי שופ, אומרת שהיא מחפשת אנרכיסטים שזה כינוי אחר לגורמי שינויי קיצוני וגורמי מהפיכות. אבל את זה קל להגיד יותר מאשר לעשות. מרדנים היוצרים משהו כמו בית חכם עם מצלמות אבטחה דמוקרטיים הנישאים על גלי ההצלחה הראשונה שלהם, נוטים להשתלב עם הזמן בזרם המרכזי, והם נחנקים על ידי הנהלים הוותיקים והמושרשים של החברה .

 

‏בעניין בית חכם דומה כי על כל מיליון אורגניזמים שמרניים ונוקשים יש רק אורגניזם קיצוני אחד שגמר אומר לחולל שינויים ורק אחד ממיליון הקיצוניים יודע על מה הוא מדבר. הצעת תכנית הישרדות טובה הרבה יותר מזו המקובלת באותה עת. ובכל זאת התפתחות החיים נקבעת על פי המהפכנים הללו יוצרי בית חכם ודומיו.  

 

‏תרגום ללשון העסקים בעניין בית חכם, אנחנו תלויים אך ורק בקיצונים שיוציאו עבורנו את הערמונים מן האש. אבל רוב הקיצונים הם מין של אינדיבידואליסטים מוזרים, שאפילו אינם יודעים איפה האש. הביטוי "לטפח את המטורפים" פירושו להזמין חיכוכים, ובדרך כלל גם כישלון, אבל אי טיפוח המטורפים הוא ערובה מוחלטת לכישלון.

 

אנו מבינים בביולוגיה די הצורך להכיר במרכיב מקרי חזק. ‏תרגום ללשון מעשית הוא שכנראה אלוהים בכל זאת הטיל קובייה שעה שברא את העולם, חרף טענתו ההפוכה של איינשטיין. מוטב שגם אתם תעשו ככה. כלומר, המקריות קובעת את ההצלחה, ויש רק דרך אחת להטות את הכף שהיא שפע של ניסויים בלתי תלויים זה בזה מבחינה סטטיסטית, ושאינם נתונים לאילוצים של כך אנו עושים את זה. ‏יצירת בית חכם היא כמו הבררה הטבעית דולה מערכת מורכבת של תגובות מולקולאריות העשויה להיראות במבט שטחי כביולוג מולקולארי מומחה המשחק בגנים אבל למעשה, כל מה שקורה הוא מוטציה תוך פעולת גומלין עם סביבה חיצונית משתנה.

 

‏העצה שלנו היא חרתו את האמירה הזאת בזיכרונכם, ואם אתם הבוסים, הציבו אותה על שולחנו של המתכנן שלכם. במבט לאחור, חברה כמו אם פי 3 ‏נראית הגיונית היא בין הטובות שבחברות המולידות מוטציות, שזה משפחות של מוצרים המקובצים בצורה נאה למדי תחת כותרות מסוימות, כמו למשל הצלחתה האחרונה של החברה, הנמדדת במיליארדי דולרים, בתחום הציוד הרפואי. אבל האמת היא שהאם פי 3 ‏צמחה כמו בדוגמה רעה, דרכה הייתה זרועה כישלונות, והיא הייתה נבונה דייה להיבנות במהירות על התאונות המוצלחות, שדווקא גירו את תאבונה לגורמי מוטציה המפרים את האיזון, ולא דיכאו אותו. ‏פרשת אם פי 3 ‏אינה פרשה מסודרת ונאה, אבל גם החיים אינם מסודרים ונאים, חרף מאמציהן הבלתי פוסקים של חברות גדולות לסדר אותם בצורה כזאת.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב