דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


סורגים 

מאת    [ 30/04/2009 ]

מילים במאמר: 511   [ נצפה 2502 פעמים ]

סורגים

התקנת סורגים  היא אינה שאלה- השאלה היא באיזה סוג לבחור, מה יעיל, מה דקורטיבי ומה מתאים לנו מבחינת התקציב.
כמעט שאין בית בישראל שלא מותקנים בביתו סורגים. סורגים מגנים עלינו מפני פריצות, מפני כניסה של בעלי חיים הביתה וכמו כן מבטיחים לנו שהילדים לא יוכלו ליפול שלא עלינו מחלונות בקומות גבוהות.
סורגים נחלקים לכמה סוגים: ישנם סורגים קבועים וישנים סורגים נפתחים. בכל מקרה עליכם להתאים את הסורגים לצרכים הריאליים וכן לסגנון הבית.
סורגים אם אלמנט פרזול שעשוי ברובו מברזל. סורגים חשופים לגשמים וטל ועליהם להיות חסיני חלודה וקורוזיה. סורגים איכותיים עשויים אלומיניום הכולל צינורות ופרופילים שעליהם צבע יסוד שעליו קיימת שכבת חומר כימי. הסורגים הללו מוכנסים לתנורים מיוחדים לצביעה אלקטרו סטטית. התוצאה היא סורגים חסיני חלודה בעל צבע שלא מתקלף או דוהה.
באשר לסוג הסורג- קבוע או נפתח העניין הוא כזה: סורגים מתקפלים  מאפשרים להשאירם פתוחים כאשר נמצאים בבית ולסגור אותם כאשר יוצאים. עובדה זו מאפשרת לכם ממפתחים פתוחים לגמרי או מסורגים בהתאם לרצון שלכם. סוגרים נפתחים מתאימים לכל חלל, לחלונות וגם לדלתות למשל: בדירות גן שיש להן חזית חיצונית לגינה, מומלץ להתקין סורגים נפתחים המאפשרים לכם לשחק עם האפשרויות.
עולם עיצובי הסורגים הוא עשיר במיוחד. קיימות המון קולקציות המתאימות לכל סגנון שתבחרו. אתם יכולים להתרשם מדגמים קיימים באמצעות אתרי האינטרנט של היצרנים ולהגיע ולבחור סורגים לאחר שכבר גיבשתם קונספט שמתאים לצרכים. סורגים הם מעל לכל אלמנט פונקציונאלי ואמור לעשות עבודה חשובה, לכן אסור להתפשר על צפיפות הצינורות המרכיבים את סורגים, ובמקרה הכי גרוע ליצור דוגמא מעניינת שתהפוך אותם לאומנותיים ונאים במיוחד.
ישנם מספר פרמטרים המשפיעים על מחירי סורגים: סורגים בסיסיים אמורים לעלות לכם ( עבור חלונות בגודל של 1 מ"ר) בממוצע כ 400 ?. אך כמובן שבקשות מיוחדות עלולות ליקר את המחיר.
דוגמת הסורגים, משפיעה אף היא על המחיר. ככל שהעיצוב מורכב יותר, כך תשלמו עליו יותר. העיצוב משפיע על כמות האור הנכנסת ועל שדה הראייה. אתם יכולים לבחור בסוגרים צפופים במיוחד או דלילים ועדיין אפקטיביים. גוון הסורגים אמור להתאים לחלונות ולחזית הבית. שימו לב, צביעת סורגים מייקרת  את המחיר בהתאם לסוג הצביעה שבחרתם.
בכדי  לחסוך בעלויות, ניתן להסתפק רגילים שהם על בסיס סיליקון. צבעם טובים יותר הם צבעי הפוליאוריתן אקרילי דו-רכיבי. וישנו גם הצבע האיכותי ביותר והיקר ביותר שנעשה בתהליך של איבוק אפוקסי בתנור. צביעה מהסוג האחרון תעמוד בתנאים קשים שנים רבות .
גילוון סורגים הוא תהליך שמטרתו למנוע  מהברזל להחליד. קיימות שתי שיטות גילוון –קר חם. הגילוון חם מייקר את עלות הסורגים אך נחשב לעמיד יותר .חסרונו מצוי  במראה המראה המחוספס שנוצר. בתהליך גלוון חם, הסורגים עוברים טבילה באבץ . התהליך נעשה רק בשלושה מקומות בארץ. גילוון קר לעומתו הוא תהליך בו הסורגים מצופים באבץ ללא הכנסתו לתנור כך שעמידותו נמוכה יותר.
יש להחליט גם על עובי הסורגים: סורגים עבים, עולים יותר. אם אתם מעוניינים למנוע פריצות, מספיקים לכם סורגים בעובי של כ 12 מ"מ. סורגים למניעת נפילה אמורים להיות שטוחים וריבועים ובעובי של כ 5 מילימטרים בלבד.
.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב