דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


פרזול 

מאת    [ 30/04/2009 ]

מילים במאמר: 622   [ נצפה 4423 פעמים ]

פרזול

פרזול הוא עולם עשיר הכולל בתוכו שפע של מוצרים כמו, ידיות, צירים, פרופילים, סלסילות, יחידות תליה לארונות, רגליים לרהיטים אביזרי אמבט ועוד.

בכל חלל בבית או במשרד אנו נתקל בפרזול- שימו לב לידיות הארונות , רובן עשויות מוצרי מתכת שעברו פירזול. שימו לב לרגלי הרהיטים החדשים שקניתם, רובן עשויות פרזול. קחו למשל את המטבחים, כיום הם מעוצבים בקפידה ומשדרים יוקרה והדר. אלמנטים רבים בתפיסת העיצוב של המטבחים השתנת והולידה שימוש רב יותר באביזרי פרזול כמו מסילות למגירות. כיום ישנה נטייה לעבור מאחסון מוצרי מטבח בארונות הבנויים לגובה לטובת מגירות רחבות, עמוקות ונמוכות. המגירות מלאות בפרטי פרזול , החל ממסילות עליהן נעות המגירות, דרך צירים משוכללים לפעילות מגירות תקינה , דרך ידיות פרזול מעוצבות ומסוגננות. בתוך המגירות קיימת חלוקה פנימית על ידי אביזרי פרזול שונים המאפשרים שימוש יעיל ונוח בחפצי המטבח השונים.

קיימת מגמה נוספת העיצוב ארונות מטבח: מגביהים את חלקם התחתון של ארונות המטבח מהרצפה באמצעות רגליים, עושים זאת על –ידי על מה שמכונה "צוקל" שהוא למעשה אותו פנל התחתון של  ארונות המטבח. גם זה אביזר פרזול אשר הופך את הארונות ליחידה מודולארית שניתנת להזזה על-פי הצורך. הסיבות לכך הן רבות, נתחיל בהנדסת האנוש, ידוע כי בזמן העבודה במטבח אנו נוטים להתכופף אל עבר משטח העבודה.  בכדי לעבור לעמידה יציבה פתחו רגליים להגבהת המשטח הרגלים גם הן אביזר פרזול. הוספת רגלים לארונות המטבח יוצרת תחושה של מטבח קליל ו"מאוורר" יותר.

אביזרי אמבט שונים כוללים פרזול, כמו למשל ברזים מעוצבים, ידיות לארונות, מעמדים לסבון , ידיות תליה למגבות בשלל עיצובים, רגליים לארונות האמבט ועדו. בחדרי השינה קיים פרזול בדמות, רגלי מיטות, ידיות לארונות בגדים, מוטות לתליה, אביזרי חלוקה פנימית לארונות, מתלים חיצוניים על קירות או דלתות, ידיות לדלתות, צירים לשידות וארונות ועוד.

מוצרים אחרים קרוסלות ו"מגיק קורנר" הם הפתרון פרזול מצויים לבעיית הפינה בארונות תחתונים. היחידות הללו  מאפשרות לכם להגיע לכדי ניצול מקסימאלי של שטח פנים הארון. 

פרזול של מתקני אשפה גם הוא רווח בחלל המטבח: נוהגים כיום לשלב טוחני אשפה המותקנים בכיור המטבח אשר נועדו לסילוק אשפה אורגנית ורטובה ללא צורך בהעברתה לפח האשפה.
אתם יכולים להתקין כיום כיורים בעלי יחידת פרזול של טוחן אשפה באופן אינטגראלי בכיור , כך שהאשפה יורדת דרך שרוול  לתוך פח המותקן על-גבי מסילה מיוחדת.

גם חלונות ודלתות כוללים פרזול בדמותם של צירים מתוחכמים אשר מאפשרים פתיחה נוחה וללא רעשים. קיימים שני סוגים עיקריים של מסילות: מסילות סטנדרטיות הכוללות שני גלגלים קדמיים עליהם נעה המסילה. או מסילות טלסקופיות. יתרונות הפרזול טמונים בחוזק, בעמידות למשקלים כבדים, בחסינות לחלודה ובציפויים טובים. קרוסלות למשל הן פתרון לבעיות מקום כמו פינות ואף הן מוצר פרזול . קיים גם ה"נשלף פינתי" שהוא מתקן פינה עשוי ניקל המיועד לנשיאת משקלים נמוכים יחסית.
פרזול קלפות : מדובר בבוכנה אשר מאפשרת לדלת להיפתח כלפי מעלה ולא רק לצדדים, זה פתרון טוב לארונות עליונים. כיום מציע השוק  שני סוגי קלאפות: האחת הנראית כמו מצחייה שנפתחת מעלה עד ל90 מעלות, וקלפת המיקרו שיש בה דלת אחת שנפתחת כמו אקורדיון כלפי מעלה. פתרון פרזול מסוג זה מיושם בעיקר בארונות עליונים.

 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב