דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


התמודדות עם תלונות על אלימות במשפחה - נוגה ויזל 

מאת    [ 27/04/2009 ]

מילים במאמר: 499   [ נצפה 4685 פעמים ]

היום אנו עדים ליותר ויותר תלונות בגין עבירות אלימות במשפחה. כמה מתוכן הן תלונות אמיתיות וכמה תלונות סרק? מה לעשות כאשר אתה מוצא את עצמך מואשם בתקיפת משפחתך?

עבירות אלימות במשפחה נכללות בתוך עבירות תקיפה בחוק העונשין. בעבירות אלימות במשפחה הכוונה לתקיפה במסגרת המשפחתית, כלומר אלימות כלפי בן או בת הזוג (לרבות ידוע/ה בציבור), ילדים והורים. במקרים רבים, חקירה של מקרי אלימות במשפחה נפתחת דווקא בעקבות דיווח של שכנים, קרובי משפחה או בעלי תפקידים כגון עובדות סוציאליות, פקידות סעד, רופאים בבית חולים או גורמים בבית הספר, במקרה של אלימות כלפי ילדים, ולא על ידי תלונה של קורבן האלימות עצמו.

מהי חומרת הענישה בעבירות אלימות במשפחה?

עבירת אלימות במשפחה מוגדרת כ"תקיפה בנסיבות מחמירות". לפיכך, העונשים המוטלים על נאשמים שביצעו עבירות אלימות במשפחה חמורים יותר מעבירות תקיפה שלא במסגרת המשפחתית. למעשה, העונש על תקיפה בנסיבות מחמירות כנגד בין משפחה הוא כפול מזה הקבוע בחוק על תקיפה בנסיבות מחמירות, שלא כלפי בן או בת משפחה.

בהתאם לכך, בתי המשפט לא משחררים בהכרח את התוקף למעצר בית, היות שעל פי רוב, התוקף והקורבן חולקים קורת גג. היה ובית המשפט החליט לשחרר את התוקף למעצר בית, מדובר במעצר בית בתנאים מגבילים, שלא בביתו של קורבן האלימות, תוך איסור על יצירת קשר כלשהו עם הקורבן וכמובן עם הפקדה כספית, חתימת ערבות עצמית וערבות של המפקחים. מטרת הערבות היא לוודא שהתוקף לא יפר את תנאי שחרורו ויקיים את מעצר הבית כנדרש.

מהם שיקולי הענישה בעבירות אלימות במשפחה?

כאשר בית המשפט עומד בפני מתן גזר הדין לנאשם בביצוע עבירות אלימות במשפחה, עומדים לפניו מספר גורמים המשפיעים על קבלת ההחלטה הסופית. ראשית, אופיו של הנאשם- האם מדובר באדם שזוהי לו הפעם הראשונה או שמדובר על בן משפחה שיש לי עבר עשיר בתקיפת בני משפחתו? שנית, מהם תוצאות מעשה האלימות? תוצאות חמורות עלולות להחמיר בגזירת העונש, למרות שאין זה מחייב, ולעיתים בית המשפט עלול להחמיר עם הנאשם גם במקרה שתוצאות האלימות קלות יחסית. גורמים נוספים הנלקחים בחשבון הם גורם ההרתעה, שיקולי "עין תחת עין", שיקולי הגנה על הקורבן ולבסוף שיקולים הקשורים לשיקום הנאשם.

האם ניתן לבטל תלונה בגין עבירות אלימות?

בעיקרון, ניתן לבטל תלונה שהוגשה בגין אלימות במשפחה. יחד עם זאת, לא תמיד מספיק לבקש מהמשטרה פשוט להפסיק את החקירה- מרגע שהוגשה התלונה על אלימות במשפחה, החקירה תיפסק רק במידה וקצין משטרה האמון על החקירה וקצין אגף חקירות מרחבי יאשרו את הבקשה להפסקת החקירה, מחוסר עניין לציבור.

מדוע חשוב להתייעץ עם עורך דין החל משלב החקירה הראשוני?

תפקידו של עורך דין במסגרת עבירות אלימות במשפחה הינו תפקיד חשוב ביותר. אם הוגשה כנגדך תלונה על אלימות במשטרה, רק עורך דין מנוסה ומקצועי יוכל לבחון כראוי את תיק החקירה ולעבור על העדויות שנגבו. במקביל, עורך הדין שלך ינסה לאסוף ראיות נוספות ולבחון את מידת אמינות התלונה, והאם מדובר באשמת שווא ריקה מתוכן. גם כאשר הנך אשם בביצוע העבירה, עורך דין מתמחה בעבירות אלימות במשפחה יוכל לדאוג לצמצום הפגיעה בנאשם ולעיתים אף בהפחתת כתב האישום.

אין בתוכן דלעיל משום המלצה, חוות דעת משפטית או ייעוץ משפטי; כמו כן התוכן דלעיל אינו מתיימר להיות מדויק ו'/או מקיף ו/או עדכני, והמסתמך על המידע עושה זאת באחריותו ועל דעת עצמו בלבד.

נוגה ויזל עורכת דין פלילי . נייד : 052-3295296 אתר המשרד : http://nogawiesel.com/ רחוב : ברקוביץ 4 קומה 5 תל אביב *********** המידע הכלול בהודעה זו נשלח על ידי עורך דין, ונועד להיות חסוי ולשימושם הבלעדי של הנמענים הנזכרים לעיל. ככל שהנמען הוא לקוח,תשדורת זו עשויה להיות למטרת מתן ייעוץ משפטי ועל כן הנה פרטית. תשדורת זו עשויה אף להכיל את תוצר עבודתו של עורך הדין. אם אינך הנמען אליו כוונה התשדורת, דע כי כל החזקה או הפצה של תשדורת זו אסורות בהחלט. אם קיבלת את התשדורת בשוגג, אנא מחק את כל עותקיה ו/או צרופותיה, השמד כל העתק אחר בכל אמצעי אחסנה או הצגה שיצרת מתשדורת זו או מצרופותיה והודע לשולח מיד. הסתמכות על המידע והעצות הניתנים בו, היא על אחריות המשתמשים בלבד ואין לראות במידע כתחליף לסיוע משפטי מקצועי, אלא כהמלצה בלבד. ***********




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב