דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מושגים שצריך לדעת כשרוצים להעסיק מישהו שיקים לכם אתר אינטרנט 

מאת    [ 25/04/2009 ]

מילים במאמר: 543   [ נצפה 2330 פעמים ]

במאמר זה ברצוני להציג בפני הלקוחות הפוטנציאלים מספר מושגי יסוד בסיסיים שעליהם להכיר בפנותם לבקש ממישהו שיקים עבורם אתר אינטרנט.
נתחיל מזה שכל אתר בנוי מקבצים שונים (מסמכים, תמונות, קטעי מדיה ודפי הפעלה). כל זה דורש מקום. המקום עליו יושב האתר קרוי שרת. השרת הוא מחשב גדול וחזק שעליו יושבים אתרי אינטרנט רבים מאוד. לכן, כשאדם מקים אתר אינטרנט (בעצמו או שמישהו אחר עושה זאת עבורו) עליו לרכוש לעצמו (במקרים מסוימים ניתן להשיג זאת גם בחינם, אבל זה מגביל באפשרויות של האתר ובאמינותו) שטח אחסון עבור האתר.
את המקום בו יושב האתר ניתן להשוות לבית. במציאות כשנרצה להגיע לבית מסוים עלינו לדעת את כתובתו. אותו מצב נכון גם לגבי אתר אינטרנט. הכתובת היא מה שנכתב בשורת הכתובת של הדפדפן, בין אם אנחנו מקלידים זאת בעצמנו ובין אם כשאנחנו לוחצים על קישור. בתוך האתר, כפי שכבר ציינתי, יש קבצים, לכל קובץ יש את הכתובת שלו, והיא כתובת פנימית בתוך האתר. אבל כאן מעניינת אותנו רק הכתובת שמובילה אותנו אל דלת הכניסה לאתר. לצורך זה קיימות שתי אפשרויות.
אפשרות אחת היא שלבעל האתר תהייה כתובת קצרה ופשוטה ששייכת רק לו, ומאפיינת את האתר בדרך כלשהי. מצב זה נקרא "שם מתחם" או דומיין. את הדומיין רוכשים מרשם הדומיינים, לרוב באמצעות ספק שטח האחסון של האתר, והוא נשאר איתך כל זמן שאתה משלם עליו, גם אם אתה מחליף שרת.
אפשרות שניה היא לא לרכוש דומיין עצמאי, אלא לשים את האתר כאתר משני לאתר אחר (למשל ביצירת אתרים שישבו בשרת חינמי אך לא רק), אז מקבלים סאב-דומיין. במצב זה כתובת הגישה לאתר היא די מסורבלת, ואז רצוי למצוא ברשת ספקים חינמיים שלכתובות מקוצרות, להירשם שם ולהפנות לכתובת הקצרה שתצרו לכם את הדף הראשי של האתר שלכם.
טוב, נרכשו כבר שטח אחסון ודומיין עכשיו צריך להבין אילו חלקים חשוב שיופיעו בכל אתר.
דבר ראשון חשוב שיהיה לאתר דף פתיחה נעים לעין, שעולה במהירות ונותן מידע ראשוני. דף הפתיחה הוא חדר הכניסה לאתר. אפשר שהוא יהיה דף שבו הרבה תמונות וקטעי וידאו, ואפשר רק מעט גרפיקה. אפשר שבדף הפתיחה יהיה מלל רב ואפשר רק כמה מילים. הכל בהתאם לאופיו ומטרתו של האתר, ובהתאם לקהל המבקרים הצפויים בו.
דף נוסף שחשוב שיהיה באתר הוא דף "אודות". בדף זה ימסר מידע על בעל האתר. אם למשל מדובר בעסק, בדף זה ינתן מידע על תחום העיסוק, על אמצעי יצירת קשר, שעות עבודה ועוד. בדף זה ניתן, למשל, לשלב מפה שתדריך איך להגיע פיסית אל העסק.
חלק חשוב נוסף באתר הוא "צור קשר". זהו קישור שיוביל את הגולש אל תוכנת הדואר שלו, כדי שיוכל לכתוב מכתב לבעלי האתר. אפשרות שניה היא שהקישור יוביל לטופס שבה יכתוב הגולש את מה שברצונו לכתוב.
באתר סביר יש לפחות שניים או שלושה דפים (לרוב הרבה יותר), כדי לעבור ביניהם צריך כלי. הכלי המרכזי שמשמש לשם כך הוא התפריט. זה יכול להיות תפריט אנכי או אופקי. התפריט האנכי יכול להיות ימני או שמאלי, והתפריט האופקי בראש העמוד או בתחתיתו (לרוב נהוג לשים תפריט אופקי בולט בראש העמוד ותפריט אופקי בכתב קטן בתחתית העמוד).
באתר מרובה דפים יהיו דפים רבים שרק תוכנם יהיה שונה, אבל מבחינה תכנותית הם יהיו זהים במאה אחוז או כמעט במאה אחוז. אלה הם דפים תבניתיים.

-------------------------------------------------------------------------------------------------------
אלה המושגים שמצאתי לנכון להבהיר בשלב זה. אם אתם מעוניינים בהבהרה על מושגים נוספים רק תשאלו, אשמח לענות.
אם אתם מעוניינים באתר אתם מוזמנים להכנס לאתר שלי ולראות מה אני מציעה, אם יראה לכם אתם מוזמנים לפנות אלי.
ענת פז קוטלר

ראש גדול שירותי מחשב - הקמת אתרים, הכנה לדפוס ועוד



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב