דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


השפעת גודל חזה האישה על כאבי גב 

מאת    [ 23/04/2009 ]

מילים במאמר: 415   [ נצפה 4903 פעמים ]

חזה הוא נושא טעון מאוד אצל חלק מהנשים, בין אם הוא גדול מידיי או קטן מידיי. מעבר להשלכה האסתטית ישנו קשר ישיר בין חזה גדול לבין מצב הגב. מחקרים מגלים כי חזה גדול משפיע באופן ישיר על עקמת באזור הגב העליון והגב התחתון. כמו כן חזה גדול לעיתים גורם לכאבי צוואר, ראש וכאבים בידיים.

כיצד גודל החזה משפיע על הגב?

חזה גדול מידי משפיע קודם כל על היציבה. כאשר היציבה אינה נכונה האיבר הראשון שמושפע הינו הגב. המשפט שנאמר לנו פעמים רבות כל כך בילדותנו - 'תלך זקוף או שתהיה לך גיבנת', הוא מבוסס מציאות במידה רבה. אכן גיבנת יכולה להיווצר במידה ואדם הולך לאורך זמן בצורה כפופה. חזה גדול לעיתים מקשה על יציבה זקופה ולמעשה יוצר כיפוף של החלק העליון של הגב קדימה. על הכיפוף הזה מנסים לפצות בעזרת הגב התחתון, מה שיוצר לחץ מוגזם על האזור הזה ובסופו של דבר מביא לבעיות גב שדורשות טיפול של פיזיותרפיה. לא רק המשקל מהווה גורם לכפיפה ביציבה אלא גם ההשפעה הפסיכולוגית של חזה מאוד גדול על האישה. נשים רבות מרגישות חוסר ביטחון עקב גודל שנתפס בעיניהן ובעיני הסביבה שלהן כמעל לנורמה. התגובה הרפלקסיבית הינה ניסיון לצמצם את החזות על יד הליכה כפופה ונטיית הכתפיים קדימה.

מאחר ויצאו מחקרים רבים בנושא שהוכיחו את הקשר הישיר בין חזה גדול לכאבי גב, ניתוח הקטנת חזה הינו ניתוח שנחשב כרפואי ולכן מזכה את המטופלת בהשתתפות של חברת הביטוח או קופת החולים.

האם גם חזה קטן משפיע על הגב?

חזה קטן שגורם לאישה להרגיש לא שלמה עם גופה עלול לגרום לאימוץ של הליכה כפופה. התוצאות דומות מאוד לתוצאות הכיפוף שנגרם עקב חזה גדול ואולם הפעם מדובר בהשפעה פסיכולוגית ולא פיזית. ניתן כמובן לפתור את הנושא על ידי טיפול פסיכולוגי מתאים ואולם פעמים רבות ניתוח הגדלת חזה מצליח לפתור לגמרי את הבעיה. נשים רבות שלא היו מרוצות מגודל החזה שלהן והלכו כפופות כל חייהן בגלל הסיבה הזו, משנות לחלוטין את היציבה שלהן לאחר ניתוח הגדלת חזה.

מומלץ לנשים שחווות כאבי גב כרוניים, לבדוק את היציבה שלהן. ניתן לבדוק מול מראה או לשאול את האנשים הקרובים. בהרבה מאוד מהמקרים שיפור היציבה ישפר ואף יעלים לחלוטין את בעיית כאבי הגב.

הקשר בין עודף משקל וכאבי גב ופרקים

משקל עודף משפיע על הגב ובאופן כללי על כל פרקי הגוף. כאשר מופעל לחץ גדול מאוד על השרירים הם מחלקים אותו בין הפרקים לעצמות בגוף וכך אנו מקבלים כאבי גב ולעיתים גם כאבי ברכיים. הפתרון הראשון הוא כמובן דיאטה. פתרון מהיר יותר הוא שילוב דיאטה יחד עם ניתוח שאיבת שומן. במידה וכבר נגרם נזק לפרקים או לגב כדאי לפנות לפיזיותרפיסט בכדי לעזור לגוף לחזור למצבו התקין.
נטלי אינטרדב, כותבת תכנים בחברת אינטר-דב, חברה לקידום אתרים, עבור ד"ר וינברג, מנתח פלסטי מומחה להגדלת חזה, שאיבת שומן וניתוחים פלסטיים רבים אחרים.



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב